New York-tråden

Re: Jobbreise til Houston

Er det noen som har erfaring med Hyatt Regency Jersey City , 2-3 netter ?
Båt pendling er helt ok... :)

Ja, har bodd der, og det var tipp-topp. PATH-stasjon omtrent i kjelleren med neste stopp WTC. Noen minutter (eller en stopp) til Grove Street og PATHen som kjører opp 6av. Den gang var det 150USD billigere på dette hotellet enn tilsvarende på Manhattan, så kan kjøre mye PATH for det beløpet. Man har en fantastisk utsikt til Manhattan skyline fra hotellet også.

Brukte aldri båt siden PATHen var kjapp og grei og kjører hele døgnet.

Re: New York-tråden

Mission:

Anbefal ett bra hotell 4 til 5 stjerner. Jeg har ikke lommeboka til "Onkel John"...

Kjør!

Mission:

Anbefal ett bra hotell 4 til 5 stjerner. Jeg har ikke lommeboka til "Onkel John"...

Kjør!

Jeg bodde på Shelburne NYC sist jeg var der. Hotellet ligger på Lexington & 37th i Murray Hill; ikke midt i smørøyet, men i et rolig og fint strøk ca. 4-5 blocks (~10 min spasertur) fra Grand Central, hvor det er gode forbindelser til det meste med subway eller buss. Ekspressbuss fra/til EWR stopper like ved hotellet, men beregn GOD tid om du skal bruke den. Tog/subway/PATH kan være et bedre alternativ selv med et par overganger.

Var veldig fornøyd, og den gang betalte jeg ca. 1000$ for et dobbeltrom i en uke.

Last edited:

Jeg bodde på Shelburne NYC sist jeg var der. Hotellet ligger på Lexington & 37th i Murray Hill; ikke midt i smørøyet, men i et rolig og fint strøk ca. 4-5 blocks (~10 min spasertur) fra Grand Central, hvor det er gode forbindelser til det meste med subway eller buss. Ekspressbuss fra/til EWR stopper like ved hotellet, men beregn GOD tid om du skal bruke den. Tog/subway/PATH kan være et bedre alternativ selv med et par overganger.

Var veldig fornøyd, og den gang betalte jeg ca. 1000$ for et dobbeltrom i en uke.

Hadde fem netter der for to år siden. Helt fint hotell i et helt greit strøk til en akseptabel pris. Ingen luksus men ikke noe tøys heller.

Takker for tipset over der.

Noen som har erfaring med:

The Paul - Chelsea
Bentley Hotell - Upper East Side
The Roosevelt - Midtown/Grand Central
Empire Hotel - Upper West Side

PS:
Skulle vært en "Review av Hotell i New York" tråd.

All relevant info som klassefisering, service, lokasjon, jobb/love/eller tjohei tur, pris, type rom osv osv.

Nogen spurgte tidligere om Wyndham New Yorker, så for
'future reference' kan jeg fortælle følgende:

Dette fire-stjernede hotel svarer vel til et trestjernet europæisk.
Værelserne er lidt små, og på f. eks Tripadvisor er der mange
beklagelser over slidt inventar. Jeg vil nu hellere sige, at det har
'Karakter', fordi det er holdt i Art Deco stilen, som selve bygningen.

Hotellet er under renovering, og det er lidt lotto- agtigt,
om man får et gammelt eller renoveret rum! Endvidere er der et udvalg
af suiter i forskellig størrelse, og på de øverste etager er det muligt at få
et rum med 'City- view'.
Jeg var godt tilfreds med mit rum, men savnede dog en kaffemaskine.
Et lille køleskab havde også været en god ide'! Rengøringen var i
orden, personalet var venligt, og der er security ved elevatorerne.
Hotellet ligger i smørhullet ved 8th Avenue/34th, lige ved Penn Station.
Jeg bor der gerne igen, men hvis man forventer plads og luksus, skal man
finde på noget andet.

Last edited:

Takker for tipset over der.

Noen som har erfaring med:

Empire Hotel - Upper West Side

Har bodd her to ganger. I 2010 og i 2015. Tur med frøkna begge gangene. Små og slitte rom (mulig de er pusset opp nå?), det fungerer greit, men ikke noe mer enn det. Fin lokasjon i forhold til Central Park og kort vei til Subway.

Nå er jeg bra rådvill her...
Skal til NY med dragen til uka.
Dette er smøretur for å få disper til mine egne nerdeturer, gutteturer og jobbreiser, så blir en del på hennes premisser som dessverre inkluderer mye shopping og div severdigheter.

Føler at Hilton TS ligger mer ideelt til for det vi skal gjøre disse fire dagene, men Conrad ser jævlig bra ut da.... Er HH Diamond, så pga gratis frokost til oss begge og evt andre perks føler jeg det er lurest å bo på et Hilton anlegg. Er CCC også, men Radisson Martinique frister ikke veldig..?

Har dere noen fordeler/ulemper og dele med meg?

Eller er det noe annet i 4-5* klassen jeg har oversett? Ønsker ikke døgnpris over 400 ink tax.

Tore

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ta Conrad, som er et all-suites hotel (gammelt Emabassy Suites). Den beste shoppingen ligger ikke på TS uansett. Med subway kommer du kjapt rundt, og turist-kaoset rundt TS bytter jeg glatt ut med roligere downtown.

Ser den sånn shoppingmessig, men er det ikke rundt et kvarter å gå til subway fra'n Conrad og a? Jeg personlig er litt mer luksusdyr enn kjerringa, men lurer litt på dette med beliggenheten....

Endte opp med å booke på The Roosevelt.
Egentlig bare for å ha booket noe, og så fant jeg ingen hotell oppkalt etter Henry Kissinger. Er gratis avbestilling i all evighet, så dukker det opp noe grom tilbud så er det jo bare å bytte.

Kikker på hoteller, og finner et rimelig (eller: rimeligere) et nede i Financial District. Hvordan er det området å bo i? Innbiller meg å ha hørt at det er litt "dødt" der nede sånn utenom kontortid?

Har bodd et par ganger på Hilton Millenium da de var billigst og meget billig.
Rett over gata for Ground Zero.

Så litt stille ut, og rett utenfor døra var Subway og raskt uptown... Prøvde ikke å utforske noe.

Kikker på hoteller, og finner et rimelig (eller: rimeligere) et nede i Financial District. Hvordan er det området å bo i? Innbiller meg å ha hørt at det er litt "dødt" der nede sånn utenom kontortid?

Han Dissjus har bodd mye nedi der og sier det er mange fine bakgater med pub'er og sånt.

Netopp sjekket ut fra Radisson Martinique på Broadway. Kort oppsummert; dyrt ($ 320), supersentralt, god standard, små rom og servicen var upersonlig om det i hele tatt var noen... Fikk "sen" checkout kl 13.

Bodde et par netter i påsken på 569 Lexington Avenue. ( 50 street ) 234 dollar for 2 netter på 4 - stjerners. DoubleTree by Hilton Metropolitan. Har lite å utsette på dette hotellet selvom det ikke er super lyx. 5 min gange fra Waldorf Astoria. 15 min til times square.

http://metropolitanhotelnyc.com/

Synes området er kjedelig på dagtid også. Det er uansett ganske nærme flere t-banestopp, så du kan lett tilbringe kvelden et sted med mer liv og hyggeligere atmosfære, som West Village, Greenwich Village og East Village.

Back