New York direkte med CO fra 2525,-

Det er vel kun immigration jeg skal igjennom ved transfer i USA? Eller må jeg ut og hente bagasjen så for å sjekke den inn på nytt?

Bagasjen må også hentes og tollklareres, men det tar ofte omtrent like lang tid som immigration. Trenger ikke sjekke inn på nytt, men slenger kofferten på transferbåndet rett etter tollen

Direkte til New York, var litt skeptisk på dette da Continental tilbyr 1,5 time connection i Newark men sier de at det går så går det vel..

Det er vel kun immigration jeg skal igjennom ved transfer i USA? Eller må jeg ut og hente bagasjen så for å sjekke den inn på nytt?
1,5 time er fra hjulene på det ene flyet tar bakken til hjulene på det neste flyet forlater bakken:
-Takse til terminal, komme seg ut av flyet og til immigration: 10-30 min
-Immigration: 10-90 min
-Finne bagasje: 2-15 min (Den kan være stablet ett eller annet sted)
-Toll inkludert kø: 2-30 min
-Gi fra seg bagasjen og finne hvor man skal inn igjen: 2-5 min
-Sikkerhetssjekk med kø: 10-90 min
-Komme seg til gate: 5-20 min
-------------
Sum: 41-280 min
Og så stenger vel gate 20 min før.

Her gjelder det altså å ha hell og ikke gå seg bort.

Tar ut bags, men ikke ny innsjekk, bare transfer-bag-drop etter tollpassering. Deretter ny security

Direkte til New York, var litt skeptisk på dette da Continental tilbyr 1,5 time connection i Newark men sier de at det går så går det vel..

Retur med LH i A380 via FRA! :)

Er du ikke forsinket så går det veldig bra. Min erfaring er at kofferten står på båndet når du er gjennom immigration og så er det som Someone skriver bare å ta den gjennom tollen så står det folk fra CO og tar imot den.

Med en A380 flyvning "på kjøpet" er dette er virkelig godt kjøp:-)

Få deg et hotell på South Beach så får du en kul ferie!

1,5 time er fra hjulene på det ene flyet tar bakken til hjulene på det neste flyet forlater bakken:

Tull og tøys. Rutetidene er blokktider - fra bremsene settes til de slippes ved pushback.

Halvannen time går stort sett greit, men skulle det skjære seg blir dere bare satt på neste flight uten videre dikkedarer.

Tull og tøys. Rutetidene er blokktider - fra bremsene settes til de slippes ved pushback.

Halvannen time går stort sett greit, men skulle det skjære seg blir dere bare satt på neste flight uten videre dikkedarer.

Right, med denne connectiontiden flyr heller vi dagen før fra OSL og tar en natt i South Beach. Flyr jo trossalt med en 757 så da er forhåpentligsvis køen i immigration ikke fullt så lang som om man kommer med en A380..

Sist jeg landet i JFK landet vi omtrent samtidig med to A380, en 747 og en 330 med reisende som skulle igjennom samme immigrationarea.

Right, med denne connectiontiden flyr heller vi dagen før fra OSL og tar en natt i South Beach. Flyr jo trossalt med en 757 så da er forhåpentligsvis køen i immigration ikke fullt så lang som om man kommer med en A380..

Reiste samme rute i desember i fjor og rakk både Pizza, Bud og Ben & Jerrys Icecream på den 1,5 time jeg hadde.

Verre hvis du skulle hatt immigration i Miami når alle fly fra Europa lander på ettermiddagen + trafikken fra Søramerika. Der har jeg stått i over 2 timer....:-)

Tull og tøys indeed. CO stenger også gaten 15 før, ikke 20

Dere ser i feil retning - les hvilke kontrakter DY har snappet opp det siste året - det er et milliard market rett foran nesa på de fleste ;-)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.949025,10.700755

Ja i andre enden er det er stooooooort market for 300+ seters longhaul ;)

Som tidligere sagt, dersom charter er målet, er der håp, særlig til feriesteder i Asia.

Men NYC? Overhodet ikke tro på. Konkurrentene er litt hvassere og raskere enn SAS.

Ja i andre enden er det er stooooooort market for 300+ seters longhaul ;)

Som tidligere sagt, dersom charter er målet, er der håp, særlig til feriesteder i Asia.

Men NYC? Overhodet ikke tro på. Konkurrentene er litt hvassere og raskere enn SAS.

... enn SAS eller DY?

Hm, ser på billetten min hos Widerøe at seteforespørselen hos LH ble godkjent øyeblikkelig i form av et OK tegn etter seatnr. Flightene hos CO er det lagt inn forespørsel på enkelte seter, men ikke fått bekrefta disse.

Er det et sted jeg kan sjekke dette?

Back