Selskaper til New York?

Garantert blir Jet mitt neste prosjekt dersom tilbudet fortsetter.. Forresten de går vel til andre steder over dammen også ?

Dette er ikke lett, men i og med at jeg er flyinnteressert gjelder det ikke bare å komme seg fra A til B. Gjerne ett stilig fly, osv.. Har også sett litt på KLM. Snakket med noen som kom hjem igår og hadde lydd med KLM ifra Schipol, og det er absolutt aktuelt. Ligger lavt i pris og var visstnok veldig god benplass og fantastisk service. uansett har jeg vært i Brussel 3 ganger, og det å dra til Amsterdam da gjør meg ingenting.

Jeg vil uansett lage en utfyllende trip report :)

Siste oppdatering:
Har netopp bestilt billett til New York.

Leg 1: OSL - AMS KLM B737-800
Leg 2: AMS - JFK KLM B747-400

Retur:
Leg 1: EWR - AMS NWA B767-300
Leg2: AMS - OSL KLM 737-800

Pris: 3 reisende - 19040

Da kan dere vente dere en fin trip report i vinterferien :)

Over 6000 kroner t/r NYC er alt for dyrt, saerlig med KLM som har elendig benplass. 747en til KLM er kjempetrang og har ikke AVOD.

Konklusjonen din etter en lang diskusjon at du ville betale dobbelt saa mye som markedspris med det selskapet som har den trangeste benplassen av alle som flyr over atlanteren?

Trangeste benplass? var kanskje dine ord?
Netopp pratet med en vennegjeng osm kom hjem fra USA med KLM, de var superfornøyde med service, benplass og flyet. De sa at flyet var litt gammelt, men hva så?

Syns ikke det du sa stemte overens med noe av det jeg har hørt

De fløy sikkert en 777. En KLM-747 har ikke PTV og er uaktuelt for en reise på åtte timer.

KLM-747: http://www.airliners.net/photo/KLM-...02956/L/&sid=b1e3a8672dda57bccfde566b5d3e47f6
til sammenligning: KLM-777: http://www.airliners.net/photo/KLM-...1460583/&sid=2a920cf24ddb22afca22343078f7c3c1

Alle KLM's 747-fly er produsert rundt 1990, og er svært stusselige.
Alle KLM's 777-fly er produsert etter 2003, og er svært hyggelige og bra å fly med (som alle andre 777'er)

Men hvis du vil kjede deg i 8 timer med et Holland Herald-blad, noen musikkkanaler (som sikker ikke fungerer)og en film på skjermen 9 seterader foran deg, så greit, det er heldigvis ikke mitt valg!

Jeg valgte AF med 380 t/r på rundt i februar, 7,800 for 2 pers, romslig kabin, AVOD, god mat, og god service.

Skal du fly KLM long-haul, bør det være en 767/777.

Jeg tar sjansen på å lage en utfyllende TR fra reisen som viser hvor bra det egentlig er, jeg har store forhåpnineg til men første 380-flight.

Last edited:
Ja, dette virker jo som en usedvanlig dårlig deal med høy pris og gamle fly. 6000 kr. t/r New York i februar?? Man kan fly Lufthansa med Airbus A330/340, SAS A330, SWISS A330 og Air France A380 på samme distanse til 3-4000 kr.

KLM har ifølge airliners.net AVOD på alle 747, også 747M innen utgangen av 2009. Ingen grunn til å styre unna 747 med andre ord.

Last edited:
Har 74M LAX-AMS 11.01, får se. Hadde valget og valgte den framfor AF 343... Men ærlighet varer lengst, en annen grunn var at vi skulle handle gammel edamer på AMS.Det er tomt i huset nå....

Uansett 31 " er 31" uansett selskap og KL 747 er ikke værre enn andre 747 med 31 ". Setene er bedre enn LH....

Men jeg har alltid hatt nødutgang etc.. Bortsett fra en gang da de byttet fra 74M til 744 og sov godt i en firseter ( da trenge rman ikke AVOD ).

Ikke la dere skremme av KL 747...^_^

Last edited:
KLM er veldig bra og du vil nok trives ombord der :)
De fleste flyselskap over atlanteren holder en jevn standard men Lufthansa henger litt etter.

Må si meg noe uenig i det du sier der Fredrik. Føler absolutt at LH holder en god standard. Men de er ikke de beste heller.

Ikke for å rakke ned på KLM, har likt meg godt ombord hos dem, men har ikke de fått en del negative tilbakemeldinger på servicen på longhaul?

Over 6000 kroner t/r NYC er alt for dyrt, saerlig med KLM som har elendig benplass. 747en til KLM er kjempetrang og har ikke AVOD.

Har du flydd KLM 747 altså? ;) Men AVOD er på vei inn i 747'en, så der tar du feil...

LOL ... Ganske generell beskrivelse for en lang tur i eco ...

Og man får like mye vann på Luftis som man får sjampis hos SAS! :lol:

Jøsses. Jeg ble nesten litt provosert av det du skrev alex_norway.

Jeg har heller ingen problemer med å dra frem BARE negative ting om selskaper. Jeg syns ikke det fantes noen info i det du skrev.

Jeg har bestilt den biletten, jeg syns prisen var ok, etter hva jeg har sett ellers, og har ingen problemer med KLM og dem sin service :)

Siden andre her skriver om sin erfaring med KLM, vil jeg gjerne tilføye at jeg synes servicen til KLM er fullt på høyde med de andre selskapene de sammenligner seg med. Reiste nylig med KLM i MD-11 og Boeing 777. Jeg har faktisk ingenting å utsette på KLM på noen av disse. Erfaringer fra KLM sin 747 har jeg ikke ennå. Ha en fortreffelig ferie og velkommen tilbake med trip report.

Poenget mitt var ihvertfall at det å betale 3k Mer enn andre selskaper for å fly med klm er det ingen andre her i debatten som med hånda på hjertet har gjort. Klm er ett billigselskap som stapper mest seter av alle selskaper over Atlanteren. Så dersom du blir fornærmet over at noen reagerer på at du velger klm til sinnsyk overpris når du ber om råd til å finne noe bra , spennende og billig, tror jeg du bør ta deg en runde

Med mindre man har et spesielt sterkt ønske om å prøve en ny flytype, et nytt selskap e.l. er det ingen økonomiklasse som er verdt 2.500-3.000 kr mer enn andre til NYC!

Hvilken som er best kan diskuteres, Tommy vil ha et fly med få økonomiseter, jeg vil ha mest mulig benplass, noen vil ha gratis alkohol, andre vil ha AVOD. Her er det litt smak og behag, men ingen av forskjellene er verdt 2.500. Det eneste unntaket jeg kan komme på er dersom man vil unngå Icelandair sin stopp på Island.

Back