NEEEEESTEN!

Heisann!

Den ser flott ut den kjerra der, men det var forferdelig saa mye det ryker, og jeg regener med det er sump vent, under fra motorene...?

Dag

Pen hale og pen front - med fire sigarmotorer ville den blitt direkte vakker!!!

Hm, er dette den første uten typisk Boeing-nese som på 707/727/737 etc?

Er det vanlig at de som en del av testprosedyrene tar nye maskiner opp i rotate-speed slik de har gjort her?

Den ser flott ut den kjerra der, men det var forferdelig saa mye det ryker, og jeg regener med det er sump vent, under fra motorene...?Dag
Hei Dag :hi2 Ja, vil tro at det er en ventil. 787 er ikke 100% bleed less, det brukes enda litt luft til å varme luftinntaket hvis jeg husker rett, og det kan være restene av dette som slippes ut?

Hva er den svarte prikken som ser ut til å "henge i en tråd" bak flyet?
Som nevnt er dette et måleinstrument. Det brukes til å finkalibrere flere av instrumentene ombord i flyet. I luften vil disse taues flere titalls meter bak flyet, der luften er nærmest urørt, og vil derfor gi ganske presise målinger.

Hvorfor er moteren dekselet tagget bak?
Som nevnt er dette for å redusere støy. Det kalles chevrons og sørger for å blande luften bedre bak motorene, slik at motoren støyer mindre.

Heisann brendas!

Du foelger med i timen ser jeg...;)

Hei Dag :hi2 Ja, vil tro at det er en ventil. 787 er ikke 100% bleed less, det brukes enda litt luft til å varme luftinntaket hvis jeg husker rett, og det kan være restene av dette som slippes ut?

Ja, det stemmer at baade GEnX og RR Trent serien paa dette flyer et bleed less for customer bleed og wing anti-ice, men de bruker engine bleed for cowl anti-ice fortsatt. Paa GE90 saa sitter cowl anti-ice eksos cirka ved 9:00 o'clock posisjon like bak nose cowl lip.

Rolls Royce, av det jeg vet, bruke samme labyrint segl oil sumpe filosofi som GE, der luft trykk holder oljen paa plass i lager sumpene. Denne luften maa slippes ut et sted og jeg tror RR velger aa slippe dette ut under motoren... slik du ser. GE bruker en center vent tube som slipper denne olje dampen ut bak motoren i midten av eksos pluggen... og den blandes med motor eksosen.

Dag

Last edited:
Back