NAS 2 kvartal

Ikke alle ruter i Norge har paxgrunnlaget for 2 aktører. Kanskje NAS burde satse på en base i et annet land? F.eks Spania?

Først og fremst grattulerer Norwegian. Dette synes jeg var morro!

Jeg hørte nyheten på radio tidligere i dag men skjønte det allerede tidlig i dag morges da jeg møtte Bjørn Kjos på veien inn til DNB NOR på Akerbrygge.

Han smilte så gliset tvinna seg bak i nakken!

Originally posted by EB
Norwegian tjener tydligvis penger på å konkurrere med SAS Braathens og mange andre selskap på utenlandske destinasjoner. Inneriks er det kanskje ikke like lett. kjos sa til NRK i dag at fremtiden til Norwegian ligger i direkte ruter til Europa...(...og da kanskje ikke så mye innenlands som opprinnelig tenkt!)
Ikke så merkelig siden nordmenn har vært "sulteforet" på direkteruter fra Norge.

For all del...jeg er kjempefornøyd med at DY bruker flyene der de tjener penger... Selv om de har endret plan underveis. Nå kan vi vel snart få EuroBonus poeng i norge igjen. Norwegian har 9 innenriks ruter og 44 utenriks...da kan det ikke bety så mye med bonuspoeng inneriks alikevel...eller?

Hr.Kjos la visstnok et lite gullegg når han startet billettsalg i Narvesen kioskene.

Norwegian har også suksess med billettsalg i utlandet hører jeg, og en venn av meg reiste nylig fra London til Stavanger via Oslo der han fikk turen til Oslo for £8 som han bestilte på Kelkoo. Slike priser får t.o.m. Ryanair til å stivne.

Så nå er det vel snart på tide at DY starter med innenriks i Sverige, eller hva med UK...for å irritere Ryanair enda litt mer :smokin

Flott av Kjos & Co. Dette tok tid, men naa ser det ut til aa gaa rette veien. Oljeprisen blir neppe lavere paa noen aar (Bush sier iallefall 'Get used to it!) saa det blir aa spasere paa stram line fremover. Jeg saa for meg et nytt Color Air da DY startet opp og er glad for at det naa ser ut til aa gaa bra. Som BU662 sa, DY har naadd et kritisk volum og kan naa begynne aa hoeste stordriftsfordeler.

Jeg haaper bare DY naa er jordnaere nok til aa stikke fingeren i jorda og ikke faa stormannsgalskap. Langruter paa dette stadiet er ekspressbillett til skifteretten, men om 5-10 aar skal der ikke se bort fra at de ksn begynne aa snuse paa noen turistdestinasjoner i f.eks. Asia. Et samarbeide DY/Swefly kunne kanskje ha noe for seg hvis DY fikk trafikkrettigheter og lot Swefly operere for seg. Dette kunne gi fordeler for begge parter - DY slipper aa anskaffe nytt materiell og Swefly faar bedre utnyttelse paa flaaten og kanskje bedre feed til Skavsta. En 737 er vel billigere enn 2x F50 pluss Caravan, eller? Men vi faar vel kanskje se om det er liv laga for Swefly foerrst .. naa ser de litt kaos ut ..

Originally posted by EB
Norwegian har 9 innenriks ruter og 44 utenriks...da kan det ikke bety så mye med bonuspoeng inneriks alikevel...eller?
Ja fint at et selskap er i stand til å snu seg etter etterspørsel og se nye markeder (les: tenke nytt);)

Men blir det opptjening av EB poeng igjen? Det kan da ikke være galt å snu heller...

Originally posted by EB
Men blir det opptjening av EB poeng igjen? Det kan da ikke være galt å snu heller...
Vet ikke hva dette har med "NAS 2 kvartal", men passer nok bedre under http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=6304

Back