Flott av Kjos & Co. Dette tok tid, men naa ser det ut til aa gaa rette veien. Oljeprisen blir neppe lavere paa noen aar (Bush sier iallefall 'Get used to it!) saa det blir aa spasere paa stram line fremover. Jeg saa for meg et nytt Color Air da DY startet opp og er glad for at det naa ser ut til aa gaa bra. Som BU662 sa, DY har naadd et kritisk volum og kan naa begynne aa hoeste stordriftsfordeler.
Jeg haaper bare DY naa er jordnaere nok til aa stikke fingeren i jorda og ikke faa stormannsgalskap. Langruter paa dette stadiet er ekspressbillett til skifteretten, men om 5-10 aar skal der ikke se bort fra at de ksn begynne aa snuse paa noen turistdestinasjoner i f.eks. Asia. Et samarbeide DY/Swefly kunne kanskje ha noe for seg hvis DY fikk trafikkrettigheter og lot Swefly operere for seg. Dette kunne gi fordeler for begge parter - DY slipper aa anskaffe nytt materiell og Swefly faar bedre utnyttelse paa flaaten og kanskje bedre feed til Skavsta. En 737 er vel billigere enn 2x F50 pluss Caravan, eller? Men vi faar vel kanskje se om det er liv laga for Swefly foerrst .. naa ser de litt kaos ut ..