Hva er gevinsten til SAS i å ha sitt eget opplegg? Naive meg ville jo tro at maskinene kommer fra fabrikken med "best practice" oppsett.
Speaking of the just-launched Boeing 737 MAX, which will feature more
efficient LEAP X engines, Piasecki repeated previous contentions that the aircraft will
generate a 7 percent operating advantage over the competing A320 neo.
Ikke den mest nøytrale kilden, men Boeing hevder 737MAX vil ha
7% bedre "operating advantage" enn 320NEO.
Og, B787-10 vil ha 6% bedre OA enn A350-1000
http://www.bizjournals.com/seattle/news/2011/09/13/demand-for-boeing-planes-stays-strong.html?page=2
Avgjørelsen for nye langrutemaskiner blir tatt tidlig i vinter. Står mellom Airbus A350-900 og Boeing 787 (versjon ikke sagt) om det skulle være usikkert.
Avgjørelsen for nye langrutemaskiner blir tatt tidlig i vinter. Står mellom Airbus A350-900 og Boeing 787 (versjon ikke sagt) om det skulle være usikkert.
Det blir interessant å se hva SAS velger, ingen tvil om det. Ser på wikipedia at 359 er 22% dyrere enn 789 når det gjelder listepris, overraskende stor forskjell. 359 får også ca 6% større kapasitet enn dagens A333 ifg Airbus, så da er vel håpet om nye og tynne linjer ute.
Er det noen tidshorisont for innfasing av den modell som blir valgt. Uansett modell forblir jeg og familien rimelig trofaste sas-kunder.
Noen som har peiling på når første ledige leverings-slot for henholdsvis A350 og 787 er mulig? Med forbehold om at dagens planlagte leveringstiden holder. Og tenker ikke på kjøpe slot ifra andre selskaper.
Angående de innleide maskinene så skal første 737 leveres SAS februar 2012, men første A320 er planlagt november 2012
Er dette brukte maskiner, eller rykende ferske ifra samlebåndet?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.