N787BX til OSL 1. mai

Av en eller annen merkelig grunn kalte FedEx 5188 meg opp idag, skulle absolutt ikke på noen annen freq. enn 131.925 - han var mer på:

"App'i'ratiåns, FedEx fiiiiiiiiive one eight eight"

Blir spennende med disse Boeing kara, om det ikke er norsk flyger da, hmh ;)

Okay, da kan man jo kanskje greie å få et blikk av den fra terminalen. Men hvordan er sjansen for å komme nærme den på tarmac den 2 mai tror dere? Har en svoger som jobber for SGS(H?). Er det lov for han å ta meg med til flyet på airside, så lenge alle formaliteter er oppfylt så klart? Hadde vært veldig gøy om jeg fikk se den "upfront and personal" :up:

Det kan han nok ikke. Det må søkes om besøkskort av en som er berettiget til det i selskapet, og dette er neppe en godkjent grunn. Man må ha et tjenstlig behov for å få besøkskort. Og så er det ikke alle i alle selskap som er godkjent som besøkseskorte heller.

Det kan han nok ikke. Det må søkes om besøkskort av en som er berettiget til det i selskapet, og dette er neppe en godkjent grunn. Man må ha et tjenstlig behov for å få besøkskort. Og så er det ikke alle i alle selskap som er godkjent som besøkseskorte heller.

Det var synd, da får jeg nøye meg med terminalspotting. Men takk for svar :up:

Var på LGW igår kväll och var inte beredd på att denna stod på plattan.

Ursäkta bildkvalliteten men den "dök upp" väldigt plötsligt.

ImageUploadedByTapatalk1335431995.750117.jpg

Det blir ikke 170, men utenfor commuterloungen:-)

Den blir etter ankomst ca kl 12:00 lokal den 1 mai stående på hjørnet av innenlandsdelen, på en "modifisert gate 10"..og sperrer dermed gate 2 og 10 ;) Utpå kvelden skal den taues til 187 hvor den blir ståendes resten av besøket. Så da bør vel vollen på østsiden gi glade fotografer godt utsyn mot parkeringen på 187 også ;) Jeg vil da også anta at evt. lufteturer under besøket vil bli fra østre bane :)

Håper dere i Oslo tar mye bilder og gjerne filmer 787, slik at vi som ikke har muligheten til å se den på nært hold kan få den med oss fra stua :) :) :)

Den blir etter ankomst ca kl 12:00 lokal den 1 mai stående på hjørnet av innenlandsdelen, på en "modifisert gate 10"..og sperrer dermed gate 2 og 10 ;) Utpå kvelden skal den taues til 187 hvor den blir ståendes resten av besøket. Så da bør vel vollen på østsiden gi glade fotografer godt utsyn mot parkeringen på 187 også ;) Jeg vil da også anta at evt. lufteturer under besøket vil bli fra østre bane :)

Aaaarg, og eg som bestillte tur heim frå langhelg 2. mai istaden for 1. mai :-( Då hadde eg jo vore på OSL til perfekt tidspunkt. Jaja.

Den kommer vel inn fra Heathrow da. Så den sto godt gjemt i et hjørne på vedlikeholdsbasen for British Airways der i dag med tilhørende skilting til "Dreamliner event". Den flyttet seg fra Gatwick til Heathrow fredag morgen (i går).

Vestre rullebane har vært mest antydet.

Uten at jeg vet planene helt vil jeg tippe at vindretning avgjør landingsbane. 19R eller 01R.
Det er byggearbeider med tilslutning av nye taxe banene mot vestre bane nord av "Hotel". På "November" er det dermed vingespenn begrensninger på max 36m (kode C fly). Så det betyr at landing 01L mest sansynlig ikke vil være aktuellt. Det finnes imidlertid en prosedyre på og stoppe dette arbeidet og gjøre "November" klar for store fly så om dette vil bli gjort i dette tilfellet vet jeg ikke :)

Et godt tips for de som satser på 01L er vel og se om de gule skiltene med "MAX 36m" på "November" norda av "Hotel" blir dekket til, da er isåfall taxebanen klar for store fly ;)

Også akkurat nå som jeg er uten fotoapparat da gitt. Jaja. Sånn er det. Får vel ta ta turen på onsdag uansett og ta den i nærmere øyesyn.

Back