N787BX til OSL 1. mai

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Har fra et annet forum hørt rykter om at Boeings N787BX har avgang fra LHR kl. 1630 lokal tid med destinasjon OSL. 787 skal ankomme MAN 23. april, og den 24. skal den ta TUI-folk derfra på en 90 minutters tur over Irskesjøen. På morgenen den 27. flyr den til LHR, og da er det vel British Airways og Virgin Atlantic som får en Boeing-behandling.

Da er spørsmålet om noen kan bekrefte at de har hørt tilsvarende? I så tilfelle er det vel Norwegian som skal besøkes og beflys den 2. mai!

Re: N787BX til OSL 1. mai?

Oioioi! Perfekt timing i forhold til en spottertur jeg tilfeldigvis har begynt å planlegge rundt de dagene....

Det stemmer nok. Neste leg av 'Dream Tour' skal starte på den tiden, og OSL er med i planene for Europadelen.

Men jeg klappet en Dreamliner først... ;)

Kilden sitter langt inne i BA - under hele turen flyr den med callsign BOE787

Hørte for en stund siden at den ville dukke opp på OSL 20 april, men det stemmer vel ikke?

2.maj kunne den passende komme til CPH !!!

Hilsen Ole

Re: B787 til OSL 01.05.2012

Der kom den. Vestre bane er lovet til ankomsten så lenge ikke noe uforutsett oppstår :up:

Ser ut til at den blir noen dager og dette vil passe veldig bra med min tur til OSL 1. Mai.
Blir spennende å se hvilket opplegg Norwegian kjører. Regner med det sitter folk med info om dette her på forumet...?

Og VG har slengt ut en artikkel om besøk av "plastflyet" :rolleyes:

Boeings Dreamliner lander i Oslo tirsdag 1. mai og innleder et tre dagers visningsbesøk. (...) Den teknologiske nyvinningen som litt fleipete blir benevnt «plastflyet» på grunn av den høye andelen kompositt materialer, har vært på en rekke verdensturneer. Denne gang står Oslo på landingslista sammen med flere andre Europeiske byer.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10057283

Er det ingen med kontakter som klarer å fikse en flyprat omvisning??

Flyet lander for første gang på Gardermoen 01.mai og i løpet av 3 dager, kan media og nære samarbeidspartnere få muligheten til å oppleve Dreamlineren på nært hold

Jeg må si jeg likte samarbeidspartnere her, blir spennende å handle denne kjerra! :)

Ja, ja da ser det ut til at denne skal komme på formiddagen. I hvilken grad skal jeg ta dette for god fisk? Håper det selv da, så jeg slipper å tå opp før fuglene fiser på morgenkvisten.

Så da er det vel bare å sette i gang med booke-fingeren i løpet av kvelden.....

Noen andre som har tenkt seg til OSL?

Last edited:

Det er sikkert ikke bare DY som får disponere maskinen siden den skal stå så lenge. Er sikker på at de også vil demonstrere maskinen for SAS andre potensielle kunder også.

Det vil sikkert dukke opp et program for besøket etterhvert.

Vg skiver dette:
Norwegian og Boeing vil invitere media, bransjefolk og myndigheter med på prøvetur med flyet de tre dagene det blir i Oslo.

Det vil vel si at man kan få flere sjanser til å se flyet lande/ta av?

Back