Myntinnkast på toilettet

Re: Myntinnkast på toilettet

Fra the irish times
Michael O’Leary has come clean and admitted that his proposals to charge passengers to use the toilet on aircraft was just a cheap publicity stunt.

Despite telling reporters on Thursday that “it’s going to happen”, Mr O’Leary told a tourism conference yesterday that it was technically impossible and legally difficult.

Mr O’Leary joked it was a “new visionary strategy and a wonderful idea” but also conceded that it could be construed as “taking the p***”. He told the conference, organised by city tourist bodies around Europe, that Ryanair had bought Boeing aircraft in recent years, but the doors were not suitable for charging customers to use the toilet.

“Boeing can put people on the moon, design fighter aircraft and smart bombs, but they can’t design a bloody mechanism to go on doors that will accept coins,” he admitted. Mr O’Leary also confessed that it would not be possible because some “bureaucrat in Brussels” had decreed that establishments where food and drink is served have to provide toilets free of charge.

“It is not likely to happen, but it makes for interesting and very cheap PR,” he told the audience at the Grand Hotel in Malahide, Co Dublin.

Det skjønte vel de fleste, bortsett fra journalistene - eller lot deg seg velvillig bruke ? Til og med NRK Dagsnytt hadde jo dette i sin hovedsending samme dag!

Og da har MOL greid det igjen - all publicity is good publicity, and free publicity is even better. :)

God PR ? , eller over the edge , folk må jo begynne å lure , og sjekke extra før man finner på å booke en bilett hos de ?

Det skjønte vel de fleste, bortsett fra journalistene -

Ha, det var en relativt enøyd konklusjon! Ta en rask kikk i denne tråden og sjekk hvor mange som hisset seg opp. Lurt opp i stry nesten alle mann alle :lol:

Det var nokså mange som kommenterte at det var et medieutspill også. Og så burde det faktisk stilles større krav til de som formidler nyhetene enn de som bare leser dem. De fleste regner vel med (tross alt) at det som står i avisen er sant.

Men dette er vel neppe stedet for en ny "journalistdiskusjon", selv om mye av "reiselivsjournalistikken" er noe vi godt kunne klart oss uten, ref bl.a. de mange oppslagene om at "sydenturene snart utsolgt " (ergo: Løp å kjøp hos våre annonsører)... :)

Han har sikkert fåttt ideen her på forumet! Hvilket nick her er egentlig MoL? :D

...eller ble den godeste MoL tatt med buksene nede på egen maskin mens han lette etter mynter?

Dette kan jo like mye faktisk være et bevisst forsøk fra Ryanair om å teste ut hvordan markedet mottar et forholdsvis kontroversielle forslag om nye felt for inntjening til selskapet.

Jeg har hørt at han nå jobber med klappseter til flyene sine. De vil det bli myntinnkast på slik at hvis man ikke kaster på mynt, så må man stå hele flyturen!

BF:cool2

At i det hele tatt MOL kan uttale seg om dette sier det meste. Om det er seriøst eller ikke spiller ingen rolle, så lenge det meste av uttalelsene og spillet rundt dette går på å finne nye muligheter for gebyret, ekstra betaling osv.

Jeg synes det er i beste fall irriterende at ikke alt kan inkluderes i prisen fra begynnelsen av. Det er nok av overrasekelser når man er ute å reiser, om man må ha dette i tillegg også. Hele systemer er designer for "å lure" forbrukerne, og det liker jeg ikke

Jeg har reist Ryanair 2 ganger, og det blir ikke flere. Jeg synes de suger. Konspetet og service irriterer meg, og jeg er glad for at det finnes alternativer. Ikke det at alternativen er så veldig bra, men plass om bord, mer sentrale fryplasser osv betyr mye for meg, og er verd prisen.

Hvor mange fikk kun med seg at det skulle innføres og ikke at det var en "spøk"?

Back