Det koster jo flerfoldige ganger hva en vanlig reise til London koster, og de er heller ikke i *A.Javisst. Du kan feks reise Oslo-Moskva-London med Aeroflot...
Det koster jo flerfoldige ganger hva en vanlig reise til London koster, og de er heller ikke i *A.
Det var postet i tråden for miligerun for Eurobonus...... men er splittet nå.Du ba om et eksempel og fikk det. Hvordan skal jeg kunne vite at det absolutt måtte være Star?![]()
Har sjekket at turen via Moskva ville gitt 0,5144 poeng per krone for de uten status. Det kvalifiserer ikke akkurat som noen god milage run.
Som jeg sa bli prisen flere ganger det som var vanlig for strekningen OSL-LHR. Så spørsmålet mitt står fortsatt: Kan man få til å fly lange omveier i Europa uten at det kloster langt mere enn å fly korteste rute?
Hvor mange kroner og poeng blir dette?LH er ganske fleksible når det gjelder intra-europa transfer på sine huber. Derfor flyr jeg gjerne OSL-FRA/MUC-VIE/ZRH-LHR. Bare å kombinere. Rasket sammen masse poeng denne uka til London![]()
De som tror jeg er her for å krangle har misforstått meg, jeg prøver bare å etablere fakta. De billigste billettene med Aeroflot er i klasse G, L og U som gir kun 25% opptjening i Flying Blue som betyr 1200-1300 poeng (Jeg fikk 1286 på kalkulatoren til Flying Blue, men den er muligens feil) og altså ca et halvt poeng per kroner. Tenkte du på Aeroflot Bonus?Du får 2194 miles med KLM via AMS. Via SVO får du 5126. Det absolutt billigste jeg finner med KLM er 1576. Uttellingen er dermed adskillig bedre via SVO, siden du absolutt skal krangle.
Blir ikke dette mye dyrere enn korteste flight?Ellers er det bare å scanne alternativene du finner eller prøve å sette sammen noe selv via avansert søk. Selskapene er ganske gode til å sette sammen kombinasjoner så lenge du velger forbindelser innen 24 timer.
De som tror jeg er her for å krangle har misforstått meg, jeg prøver bare å etablere fakta. De billigste billettene med Aeroflot er i klasse G, L og U som gir kun 25% opptjening i Flying Blue som betyr 1200-1300 poeng (Jeg fikk 1286 på kalkulatoren til Flying Blue, men den er muligens feil) og altså ca et halvt poeng per kroner. Tenkte du på Aeroflot Bonus?
Blir ikke dette mye dyrere enn korteste flight?
Du står selvsagt fritt til å forsøke å sy sammen en annen reiserute innenfor de to tillatte mellomlandingene, men utfordringen er altså at 25%-regelen slår inn hvis man f. eks. har LH S-klassebillett på LX-operert flight, og dermed utelukkes transfer via ZRH. For SN har jeg ikke sjekket opptjeningstabellen, men jeg er alltid skeptisk til codeshare-opptjening, så det gjelder å holde ruten så "ren" som mulig.
I *A er det vel slik at det er operating carrier som teller, altså metallet som ruta flys med.
De som tror jeg er her for å krangle har misforstått meg, jeg prøver bare å etablere fakta. De billigste billettene med Aeroflot er i klasse G, L og U som gir kun 25% opptjening i Flying Blue som betyr 1200-1300 poeng (Jeg fikk 1286 på kalkulatoren til Flying Blue, men den er muligens feil) og altså ca et halvt poeng per kroner. Tenkte du på Aeroflot Bonus?
Ikke nødvendigvis, men regimet på mileageavvik synes å være strengere i Europa.
Takk, for info, men jeg prøvde meg med en omvei via VIE til LHR og havnet på nesten tredobbel pris. :-(Det betyr at jeg f. eks. kan fly OSL-FRA-MUC-LON-MUC-FRA-OSL med LH/SK, uten at prisen stiger mer enn med de obligatoriske flyplassavgiftene
Prøver da å fly til nogenlunde fornuftige destinasjoner som jeg kan besøke selv med milage run. "Byer på K i Finland" står liksom ikke på todo-listen min.Da vil jeg heller anbefale segmentopptjening (kun SAS Group), noe som i disse dager betyr rundreise i Finland.
Det kan skyldes at den billigste prisen ikke er tilgjengelig på ett av segmentene, noe som automatisk plasserer deg i en dyrere bookingklasse. Det kan også bety at du har gått utover routingreglene, noe som slettes ikke er uvanlig - det krever litt trening før man får alt til å stemme.Takk, for info, men jeg prøvde meg med en omvei via VIE til LHR og havnet på nesten tredobbel pris. :-(
ITA Matrix krever en del "triksing" for at en skal få ut mest mulig av den. En stor fordel med ITA Matrix er at man enkelt kan søke på mange forskjellige flyplasser samtidig, i tillegg har den en "lavpriskalender".Hvilken ekstra funksjonalitet har den søkemotoren for de som prøver å få mest mulig miles for pengene? Jeg prøvde den litt og kunne ikke se noe spesielt
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.