Muligheter for en milagerun i Europa?

Re: Milagerun muligheter Europa?

Det kan skyldes at den billigste prisen ikke er tilgjengelig på ett av segmentene, noe som automatisk plasserer deg i en dyrere bookingklasse. Det kan også bety at du har gått utover routingreglene, noe som slettes ikke er uvanlig - det krever litt trening før man får alt til å stemme.
Skjønner, men er det noen annen måte å finne dette enn å prøve og feile masse?

http://flybilligst.com/ virker mye enklere å bruke for lavpriskalender, og jeg tok noen søk på begge og fant langt lavere priser med flybilligst.com.
ITA Matrix viser ikke priser for eksempelvis Norwegian eller Ryanair, så det er ikke alltid en finner de billigste billettene der. I tillegg viser den ikke de aller billigste billettene med SAS, som er i bookingklasse O. ITA Matrix viser T som billigste bookingklasse med SAS, sannsynligvis fordi O vanligvis ikke brukes til annet enn kampanjer.

Men en fordel med matrix er at du enkelt kan spesifisere allianse gjennom å skrive "/alliance xxx" under "advanced routing codes", der xxx er: star-alliance, oneworld eller skyteam. Det er og mulig å spesifisere bookingklasse gjennom å skrive "/f bc=X", der X er den bookingklasse du ønsker å reise i (dvs den billigste klassen som gir 100 % inntjening, hvis du ønsker å gjøre en mileage run).

Skjønner, men er det noen annen måte å finne dette enn å prøve og feile masse?
Nei, egentlig ikke. Det går jo å lese en del nyttig info her, på Flyertalk og businessclass.se, men ofte må en rett og slett bare prøve selv.

Det er heller ikke alltid det er mulig å booke billetter som ser u å være legitime på ITA Matrix. Har hørt om folk som har prøvd å booke en viss routing gjennom en reisebyrå men fått en helt annen pris enn det matrix viser.

Det er heller ikke alltid det er mulig å booke billetter som ser u å være legitime på ITA Matrix. Har hørt om folk som har prøvd å booke en viss routing gjennom en reisebyrå men fått en helt annen pris enn det matrix viser.
Det kan virke som om både ITA Matrix, og forsåvidt også Expertflyer, henger litt "etter", sånn at det som ifølge de ennå burde vært ledige bookingklasser ikke er det, med påfølgende økning i pris når man faktisk prøver å booke.

Det kan virke som om både ITA Matrix, og forsåvidt også Expertflyer, henger litt "etter", sånn at det som ifølge de ennå burde vært ledige bookingklasser ikke er det, med påfølgende økning i pris når man faktisk prøver å booke.

Skal ikke være store delayen. Det er sjelden at ting ikke er tilgjengelig etter min erfaring.

Har lekt med tanken om et segment run og kom over en prismessig interessant reiserute: ORY-LIN-CAG-LIN-ORY med AZ til 163€. Billettkode OAPFR43 (eller klasse O) som hos FB gir 50% uttelling på miles-fronten (i tillegg til segment som er det jeg er på utkikk etter). Ettersom jeg er en nybegynner på dette området så synes jeg dette virker bra, men lurer selvfølgelig på om det går an å gjøre det bedre. Noen som har erfaringer med dette selskapet og/eller lignende reiserute?

Som det kommer fram av reiseruta over så er jeg er mine reiser ex-PAR med ST, og jeg har tittet litt på AF (å bo i huben er ikke akkurat noen fordel), KL (som jeg har brukt som mellomstopp til OSL flere ganger) og UX uten å finne tilsvarende priser for min eksempeldato. Det skal sies at sistnevnte flyselskap kommer opp med fiffige reiseruter (CDG-MAD-BCN-PMI) i stedet for den samme turen direkte, men til en pris som gjør det helt uinteressant. Hvis noen har tips til hvordan å få UX til å virke, så sier jeg ikke nei takk. :-)

Har lekt med tanken om et segment run og kom over en prismessig interessant reiserute: ORY-LIN-CAG-LIN-ORY med AZ til 163€. Billettkode OAPFR43 (eller klasse O) som hos FB gir 50% uttelling på miles-fronten (i tillegg til segment som er det jeg er på utkikk etter).

Svarer på min egen post etter litt nøyere lesning av det med liten skrift. Det ser ut til at innlands med AZ i O-klasse ikke gir miles (og dermed heller ikke segment). Med andre ord så betyr det at denne reisen plutselig ikke er så interessant lenger. Da er det bare å lete videre..

Back