Mulig skandale, ikke Champis eco extra?

Skal SAS lage et prosjekt og business plan for å bruke gardinen? Himmel og hav. Bør vel bare være å instruere kabinpersonalet vel.

w

I tillegg kommer en feasibility study, så dette høres nesten ut som en noe i overkant grundig "saksbehandling". Man klager på det offentlige, som faktisk må forholde seg til diverse forhold knyttet til høringer, konsekvensanalyser osv., men dette vil jeg tro at en bedrift som SAS strengt tatt slipper unna...

Man skulle tro at det var som du sier å bare instruere crew til å bruke dette.

Skal SAS lage et prosjekt og business plan for å bruke gardinen? Himmel og hav. Bør vel bare være å instruere kabinpersonalet vel.

w

Nu må jeg lige gribe ind i gardindebatten - endnu engang. Så længe SAS flyver rundt med Businesskabine og der er et gardin, skal dette selvfølgelig trækkes for. No doubt. Jeg er selv en rigtig streng tante, når det kommer til vores gardin i kabinen. Henviste så sent som i dag to Economypassagerer til toiletterne bagest. Problemet i SAS omkring brugen af gardinet på EU flights kommer flere steder fra. Først og fremmest har SAS nedprioriteret dette område ved ikke at være konsekvent med cabin dividers på ALLE fly, typer og versioner. Denne "kultur" er langsomt sivet ind som et emne, der ikke har en større betydning for en del crew. Nogle har endda svært ved at trække gardinet for, fordi man ikke vil skabe en klasseopdeling. Bulls***, hvis man spørger mig. Det handler ikke om en klasseopdeling, men produktdifferencering. Min personlige mening er, at man i vores produktafdeling har begået den fejl, at give Econmy Extra adgang til toiletterne foran. Det giver resten af Economy indtryk af, at der er fri adgang. Stod det til mig, var toilettet forbeholdt til Business - ligesom på vores langrutefly. Og er der ingen Business på en given flyvning, er det selvfølgelig ok at åbne for resten af kabinen. Der er selvfølgelig ingen undskyldning for, ikke at bruge gardinet, men jeg ville hermed forklare lidt at baggrunden for, hvorfor det af og til "glipper". Simpelthen mangel på fokus fra firmaet, en blanding af servicekoncepter, en nordisk "vi-er-alle-lige-kultur" samt dårlig kommunikation til vores pursere om konsekvent brug af gardinet. Jeg synes, det er super, at flere kunder kommenterer det overfor SAS og jeg håber, at der kommer et meget strammere fokus på emnet. Når det er muligt på langruterne, burde det også være muligt på vores kortruter.

Fløy OSL-BCN for noen måneder siden. Helt full i M, mens det var kun de 3-4 fremste radene som var forbeholdt Y+ og C. Det sier seg selv at antall tissetrengte bak i flyet oversteg det bakre toalettets kapasitet, så dorekerne kom i en jevn strøm fremover. Da tok imidlertid purser grep og ga beskjed at passasjerer som ville bruke det fremre toalettet, måtte vente BAK gardinen inntil det ble ledig. Selv om det fortsatt kom dorekere, opprettholdt det den behagelige roen foran gardinen. Et greit kompromiss på en full flight, og meget godt håndtert av purser.

Fløy OSL-CPH forrige fredag, og ut fra menyen så det ut som musserende vin ikke lenger er tilgjengelig innenfor Norden? Noen som har prøvd å bestille? Jeg var ikke i musserende humør, så jeg spurte ikke.

Jeg fløy trd-cph for 2 uker siden og da var det ikke noe muserende i plus, kun øl og vin.

For et par, tre uker siden (første dagen med de nye matboksene), så fikk damen ved siden av meg servert musserende på CPH-OSL. Men kun i plastglass. Örrefors glassene er visst bare på Europarutene...

For et par, tre uker siden (første dagen med de nye matboksene), så fikk damen ved siden av meg servert musserende på CPH-OSL. Men kun i plastglass. Örrefors glassene er visst bare på Europarutene...
Ja, jeg fikk rødvin i plastglass på CPH-OSL 7. april.

Har noen en formening om hvor mye handlingkostnaden på skikkelige fat, glass og bestikk hadde vært? Det hadde gjort MYE med totalinntrykket hvis de hadde fjernet alt av plast og papp i Plus (alle ruter, for en gangs skyld).

Back