Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by FBU
Nei BEF det er IKKE tullprat!Originally posted by BEF
Originally posted by FBU
... Det samme skjer hos SAS, men i motsettning til KLM, så hadde passasjeren i de fleste tilfeller blitt booket om til en senere avgang kostnadsfritt!!
Det sistnevnte er tullprat!
ja det mener jeg. Skal man gå etter boka, så skal selvfølgelig passasjeren kjøpe ny billett/betale tillegg.Originally posted by BEF
Originally posted by FBU
Originally posted by FBU
... Det samme skjer hos SAS, men i motsettning til KLM, så hadde passasjeren i de fleste tilfeller blitt booket om til en senere avgang kostnadsfritt!!
Så, du mener altså at SAS har for vane å, vederlagsfritt, booke om til senere avganger, uansett klasse og restriksjoner når det er snakk om at passasjeren selvforskyldt kommer for sent til innsjekk?
Mulighet for ombooking/rerouting dreier seg mer om billettklasse enn flyselskap.
Har vanskelig for å tro at KLM er noe "dårligere" enn SAS når det gjelder ombookninger.
Originally posted by Superhai
Ellers er det en plass som heter Puente Genil i Spania. Sjekk opp IATA koden til den.
Originally posted by FBU
ja det mener jeg. Skal man gå etter boka, så skal selvfølgelig passasjeren kjøpe ny billett/betale tillegg.Originally posted by BEF
Originally posted by FBU
Originally posted by FBU
Så, du mener altså at SAS har for vane å, vederlagsfritt, booke om til senere avganger, uansett klasse og restriksjoner når det er snakk om at passasjeren selvforskyldt kommer for sent til innsjekk?
Mulighet for ombooking/rerouting dreier seg mer om billettklasse enn flyselskap.
Har vanskelig for å tro at KLM er noe "dårligere" enn SAS når det gjelder ombookninger.
Praksis er derimot ofte anderledes, og kommer passasjeren for sent, blir han ofte booket om/standby på neste avgang. Slik er det jeg har opplevd det etter 10 år i sas på forskjellige flyplasser i dette land![]()
Originally posted by KLMfan
(...)
så hvis faktum er at passasjeren ble avvist 45 min før avgang er det naturligvis kritikkverdig, men som sagt har veldig vanskelig for å tro det....kan det være 35 min ?
Originally posted by FBU
Sant nok som du sier superhai, men av og til er det bra at ansatte bruker sunn fornuft, og ikke følger regelverket slavisk. Folk kan ofte komme for sent uforskyldt, og da er det bra at ansatte bruker skjøn i vurderingen av situasjonen.
Originally posted by BEF
Forbinner ikke sunn fornuft med at flere hundre SGS ansatte lager hver sine individuelle og egne regler, og videre setter sine egne grenser.
Ikke rart det er krig i verden:zzzOriginally posted by BEF
Originally posted by FBU
Sant nok som du sier superhai, men av og til er det bra at ansatte bruker sunn fornuft, og ikke følger regelverket slavisk. Folk kan ofte komme for sent uforskyldt, og da er det bra at ansatte bruker skjøn i vurderingen av situasjonen.
Ja, sunn fornuft, ja...
Forbinner ikke sunn fornuft med at flere hundre SGS ansatte lager hver sine individuelle og egne regler, og videre setter sine egne grenser.
Joa, skjønsvurderinger er tillatt, men å la dette gå på tvers av elementere regler ifm bookingklasse er rimelig uklokt.
Originally posted by Falcon
Originally posted by KLMfan
(...)
så hvis faktum er at passasjeren ble avvist 45 min før avgang er det naturligvis kritikkverdig, men som sagt har veldig vanskelig for å tro det....kan det være 35 min ?
Jeg fikk historien overlevert gjennom to ledd, så jeg er forsiktig talt ikke brennsikker på detaljene. Den det gjelder har visstnok aldri reist med fly før, og kan ha surret fælt ved ankomst i terminalen, og dermed tapt dyrebar tid. Hvorfor hun var så sent ute i utgangspunktet sier soga ingenting om.
Originally posted by FBU
Ikke rart det er krig i verden:zzz
Telenorholdning??Originally posted by BEF
Originally posted by FBU
.... og der datt sakligheten av lasset!
Ikke rart det går dårlig med statsgiganten hvis denne "Telenorholdning" du viser her er representativ for resten av røysla. :sarc
Originally posted by FBU
Telenorholdning??Originally posted by BEF
Originally posted by FBU
.... og der datt sakligheten av lasset!
Ikke rart det går dårlig med statsgiganten hvis denne "Telenorholdning" du viser her er representativ for resten av røysla. :sarc
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.