Originally posted by Henrik
Jag har för mig att en av prototyperna till Caravelle störtade pga detta, men man lärde sig av det och sedan dess innebär det inget problem.
Originally posted by LN-AFG
Ett annet problem en har med motorer montert bak fikk vi kjennskap til med Gottröra ulykken, der dårlig/feilaktig deiceing førte til at is fremdeles var på vingen ved avgang, og løsnet fra vingen etter takeoff og endte opp i motorene som igjen førte til tap av skyvekraft og siden en krasjlanding som heldigvis endte opp uten tap av menneskeliv.
Originally posted by RolfL
Originally posted by Henrik
Jag har för mig att en av prototyperna till Caravelle störtade pga detta, men man lärde sig av det och sedan dess innebär det inget problem.
Nu är du helt fel ute. Ingen Caravelle prototyp havererade. Det du far efter är nog BAC 1-11 prototypen och kombinationen motorer i aktern och T-tail.
Originally posted by LN-AFG
Fremdeles bygges CRJ-200/700/900 og snart 1000 serien med motorer bak. I tillegg kommer det ett nytt RJ fly fra Kina med motorene montert bak. Så ting er ikke helt svart enda.![]()
Originally posted by DYflyer
Du tenker på VFW-614? Cimber Air var vel launch-customer (og omtrent eneste kunde) på denne.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.