Mitt første forsøk

Re: Mitt første forsøk

En fin hobby.. Prøv å bygge et Hassegawa byggeset, du skal se at det åpner seg en helt ny verden med tanke på passform og kvalitet på dekalene.

Flott start Polaris!
En flott hobby. Bygde min første modell (Airfix Spifire) i 1959 og jeg holder på fremdeles etter 52 år!

Dette er djevelig bra gjort, spesielt 737 utgaven. Har selv klønet til en modell av Queen Elizabeth 2, og en halvferdig utgave av Queen Mary 2 pluss noen tyskjævler av krigsfly. Noen vil vel kalle meg pingle men jeg takker meg til ferdigbyggede modeller herfra...... :p

Ikke hør på pinglene, Polaris! Du er på vei inn i en ny verden! Alt for få damer i denne hobbyen!

Ja for all del! Modellflybygging er gøy, fascinerene, litt komplisert og lærerikt. Ingen grunn til å kjøpe ferdige leker :P

Jeg bygde mitt første i 84, tror jeg. LN-RCA A300B2 i sasdragekostyme. Har slutta, altså. Tar for mye tid å bytte strenger ;)

Fikk med ett lyst til å bygge en modell igjen etter å ha sett bildene dine! Kan noen hjelpe meg med hvor jeg kan kjøpe den SAS DC 10 modellen? Helst på nett

Du får kjøpt den på ebay, men siden jeg ikke liker/kan/vil bruke ebay så kjøpte jeg den på amazon.com - her :

http://www.amazon.com/Airfix-06180-...ZWPY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1317582840&sr=8-1

Sinnsvakt dyr frakt, men verdt det :) Er innpakka i plast og helt fresh/ny når den kommer i postkassa (vel, måtte hente den på posten siden den ikke fikk plass). Skal bygge ferdig jagerflyet før jeg begir meg ut på DC-10'en, den er stor med mange deler.

Og RWY_24 har 100% rett i det han sier: Modellflybygging er gøy, fascinerene, litt komplisert og lærerikt! :colgate:

Herregud som jeg ler..

Note to self, begynn ALDRI med slike modeller, angermanagement first..

Øv deg litt på sparkling av sprekker så blir det der ganske bra

SPARKLING?! Næh, skal jeg ha glatte overflater kjøper jeg bare sånne ferdiggreier... Dette skal se heimbygd ut! ^_^

Herlig lesning. Begynte selv med flygende balsamodeller fra Erik Engelhardt Olsen ( joda Google dere unge ) som alle ble mislykket og ga opp alt.. Født kløne :cry:

Last edited:

Jeg har begynt på Eurofighter'n min og DC-10'en ligger og venter.... men jeg har eksamenstid og jeg har flyttet midlertidig til et annet sted så det blir lite modellbygging for tiden :( Men takk for at du spør :)

Last edited:

Jeg vurderer selv å begynne med modellfly bygging, men med sterk (nattlig) foto interesse og en Mercedes som skal fikses opp fra scratch så får jeg se hva som skjer

Tydelig at dette ikke er subforumet jeg er mest innom -- men artig, absolutt! Keep it up, Polaris!

Eurofighter Typhoon finished!

ca385b50c79211e1985822000a1d011d_7.jpg

168796_10151864865665167_357585478_n.jpg

Synes den ble riktig snasen, jeg! (Men merk mangelen på dekaler.... *ler tørt*)

Work in progress, jeg er så vanvittig glad i denne modellen at det tar år og dager å bli ferdig (samt at jeg mangler noe maling :p ):

7746132606_b68aabd316_z.jpg

Airfix DC-10. 1/144 size. LN-RKA (etterhvert).

7746127824_0832c0c845_z.jpg

Første grunning med Humbrol paint 22 (white gloss) lagt på skrog og motorer. Skikkelig gloss i den malinga, modellen skinner som et speil! :D

Back