http://www.reuters.com said:The last time the flight was detected close to Pulau Perak, in the Melaka Straits, at 2.40 a.m. by the control tower before the signal was lost
The AD resulted from reports of fatigue cracks in certain lap joints and inspection are directed at Sections 41, 43 and 44 of the aircraft, says the FAA, noting that Boeing issued a service bulletin to address the potential problem in November 2011.
Cracks were found to have started at scribe lines that were made during production "when maskant was removed from the affected skin panels during the chemical milling process," says the FAA.
"We are issuing this AD to detect and correct such fatigue cracking, which could grow large and cause sudden decompression and the inability to sustain limit flight and pressure loads."
Hvis det har landet et sted, så må det være et sted som overhodet ikke har dekning for mobiltelefon. Det er i dag svært få landområder.
Siden Malaysia mener de har antydninger til at flyet har snudd etter å ha gått igjennom radar-data, og muligens har fløyet ned mot 1000 meter. Hadde det skjedd over Malaysia, med noen i live, så ville garantert et par av de 239 ombord brukt mobiltelefon for å få kontakt med omverdenen. Det samme ville nok pilotene også forsøkt.
Hvis det har landet et sted, så må det være et sted som overhodet ikke har dekning for mobiltelefon. Det er i dag svært få landområder.
Siden Malaysia mener de har antydninger til at flyet har snudd etter å ha gått igjennom radar-data, og muligens har fløyet ned mot 1000 meter. Hadde det skjedd over Malaysia, med noen i live, så ville garantert et par av de 239 ombord brukt mobiltelefon for å få kontakt med omverdenen. Det samme ville nok pilotene også forsøkt.
Ikke om det ikke fantes oksygen ombord og alle var bevistløse..
Hadde det skjedd over Malaysia, med noen i live, så ville garantert et par av de 239 ombord brukt mobiltelefon for å få kontakt med omverdenen. Det samme ville nok pilotene også forsøkt.
Ikke nødvendigvis dersom flyet var kapret.....
Hvis motorene går leverer generatorene strøm og ATC vil kunne følge flyet på radar så sant transponder er slått på.
Venter og ser. Kanskje det er veldig logisk når man først finner det hvorfor det ikke ble funnet før.
Det er mange systemer som 'spiller på lag' i et fly, og at alt går i svart samtidig skal ikke være mulig. På den annen side, er det ofte kombinasjoner av flere faktorer som forårsaker ulykker eller skaper problemer. En eksplosjon kan også skje i området hvor peilesystemene sitter, så det kan være årsaken til at det ikke sendes ut noe.
Noen myndigheter kan også sitte på informasjon de ikke deler, spesielt hvis noen var uheldig med en Sidewinder .. Ikke det at jeg tror at det har skjedd noe slikt, men just sayin' ...
Finner man CVR og black box vil vi nok få noen svar....