Re: Mistet bagasje nå igjen - denne gang BGO-OSL
Men virket som hun skannet bagen min på hennes ref nr?
Og hva skulle det bety?
Hvis det stod, som du hevder, OSL på taggen som du fikk på bagasjen din, så har hun som var i skranken gjort alt riktig.
Jeg vet ikke hva du legger i begrepet å skanne. Men hvis du mener at hun skrev ut en ny bagasjetag som egentlig tilhørte damen foran deg, så ville det stått CHQ på denne. Hvis du selv skrev ut tag på automat og mener med å skanne at vedkommende i skranken brukte håndscanneren for å lese av denne, så vil hun automatisk få opp din booking i sjekkinnsystemet eller en feilmelding om hun ikke var ferdig med forrige passasjer.
Når det gjelder sortering på BGO så vet jeg ikke hvor automatisk denne er, men feilavlesninger av taggen skjer i blant både av "mann og maskin". De som jobber med dette prøver å gjøre det så fort som mulig, og da overser man iblant eller gjør feil. Man kan forbedre dette, men det går i så tilfelle på bekostning av stengetiden for sjekkinn, og det er få tjent med siden det er sjeldent det skjer.
Ute ved flyet så gjelder det samme, man må stole på at sorteringen er gjort riktig, siden lastingen helst skulle vært ferdig før den begynte. Alternativet er å øke t/a-tiden, men da må man i så tilfeller kutte destinasjoner/frekvenser eller anskaffe flere fly. Det sendes også bagasje på charterfly med priority-tag, f.eks. rushbag og noen Charter Plus, så det er ikke noe man nødvendigvis reagerer på.
Hva de har sagt konkret i OSL vet jeg ikke, men det er ikke uvanlig - spesielt om man er sliten eller irritert, å høre det man tror er den rette historien, eller hva man ønsker å høre.
Ellers så har vi her bare din side av saken, og da er det lite mer å kommentere om hva som faktisk er tilfellet.