Mest fornuftig bruk av AVIOS?

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Har pt i overkant av 30 000 AVIOS hos BA Executive Club.

Hva er det mest fornuftige å benytte disse poengene til?
- Flyreise? - Ev. hvor?
- Oppgradering? - Mellom hvilke klasser er "best value"?

Oppgradering fra Premium Economy til Business på intercontinental er best value. (Husker jeg rett har du nok til t/r USA, er ikke 100% sikker på de nye satsene). Eco til Pre Eco er bare tull (du må ha dyr Eco for upgrade)

Uttak for ren reising er vel Oslo-London som er nest best (ingen fuelsurcharge) evt. domestic i USA med AA.

Takk for svar Discus :) Var det jeg tenke meg.

Antar jeg tar flere turer over atlanter'n i fremtiden, så får benytte meg av upgrade da.

Pass på å bare oppgradere lhr-usa koster 10000, oppgraderer du hele veien fra osl koster det 17500 tror jeg. Må gjøres pr telefon.

Pass på å bare oppgradere lhr-usa koster 10000, oppgraderer du hele veien fra osl koster det 17500 tror jeg. Må gjøres pr telefon.
Det hender forøvrig at man får mulighet til å oppgradere kun LHR-USofA online, litt avghengig av tilgjengelighet og tilfeldigheter.

Et lite spørsmål til: Har 235 Tier points, og satser å få Bronze innen kort tid. Men hvor lang tid har jeg på meg til å bli Silver? Registrerte brukeren min 8. juli i år. Det står at kortet (blue) varer til "31 Aug 2014" - Er dette siste frist for å kvalifisere til høyere level?

Et lite spørsmål til: Har 235 Tier points, og satser å få Bronze innen kort tid. Men hvor lang tid har jeg på meg til å bli Silver? Registrerte brukeren min 8. juli i år. Det står at kortet (blue) varer til "31 Aug 2014" - Er dette siste frist for å kvalifisere til høyere level?

Regner med du mener 8. Juni, ikke juli. Du har frem til 7. Juni neste år tipper jeg.

Løfter denne litt igjen da jeg har begynt å snuse på tur til vestkysten og Hawaii.

- Hvor mye koster det (i AVIOS) å oppgradere fra WT til CW på LHR-LAX hver vei?

- I og med at jeg mest sansynlig blir å bestille reise via AA.com, da de har bedre mulighet for booking av multi-city, vil jeg da kunne oppgradere på en flygning som er operert av BA, men bestilt i AA-rutenummer (codeshare)?
eksempelvis bestiller jeg AA6180 på AA.com som egentlig heter BA269

Last edited:
- Hvor mye koster det (i AVIOS) å oppgradere fra WT til CW på LHR-LAX hver vei?

Du kan kun oppgradere en klasse. WT til WT+ lønner seg ikke, da den bookingklassen du må kjøpe for å kunne oppgradere fra WT er dyrere enn den billigste i WT+.

"Prisen" er 12500 Avios en veg LHR-LAX.

Takk for svar Martin! Men henger den øverste og nederste setningen din sammen?
Altså, prisen du oppgir, hvilken klasseoppgradering gjelder dette?

Men finnes det enkelte WT-klasser som kan la seg oppgradere til CW?

(Blir en del surr her, men håper dere forstår :p )

Last edited:
Takk for svar Martin! Men henger den øverste og nederste setningen din sammen?
Altså, prisen du oppgir, hvilken klasseoppgradering gjelder dette?

Men finnes det enkelte WT-klasser som kan la seg oppgradere til CW?

(Blir en del surr her, men håper dere forstår :p )

Jeg formulerte meg kanskje litt "surrette". Får skylde på at jeg forsøker meg på så kalt "mulittasking" eller noe ^_^

Nei, man kan ikke oppgradere fra WT til CW. Man kan kun oppgradere fra en klasse til den neste. For å oppgradere fra WT til WT+ må man kjøpe bookingklasse Y,B eller H, som er de tre dyreste. Da er ofte bookingklasse T (den billigste i WT+) billigere. Derfor lønner det seg rett og slett ikke å oppgradere fra WT til WT+.

Prisen jeg oppgav gjelder fra WT+ til CW.

Jeg formulerte meg kanskje litt "surrette". Får skylde på at jeg forsøker meg på så kalt "mulittasking" eller noe ^_^

Nei, man kan ikke oppgradere fra WT til CW. Man kan kun oppgradere fra en klasse til den neste. For å oppgradere fra WT til WT+ må man kjøpe bookingklasse Y,B eller H, som er de tre dyreste. Da er ofte bookingklasse T (den billigste i WT+) billigere. Derfor lønner det seg rett og slett ikke å oppgradere fra WT til WT+.

Prisen jeg oppgav gjelder fra WT+ til CW.

Men spiller det noen rolle hvilken type WTP-billett man kjøper? Eller kan alle typer WTP/WT+ oppgraderes til CW?

Mange takk for oppklaring Martin :up:

Da ser det ut som jeg får meg en ganske så fin tur i BIZ til vestkysten og Hawaii for 10 000,- Nok tur/retur :colgate:

Jeg fløy i samme klasse for under 9000 for et par år siden :cool:.

Husk også at det må være ledige bonusseter i klassen du oppgraderer til..

Jeg fløy i samme klasse for under 9000 for et par år siden :cool:.

Husk også at det må være ledige bonusseter i klassen du oppgraderer til..

Når jeg sjekker på mine executive sider på "book with avios" finner jeg ikke noen bonusseter de aktuelle datoene (LHR-LAX-LHR 19. og 28. januar) . Betyr dette at jeg ikke kan kjøpe WTP og oppgradere med AVIOS senere? For når jeg prøver å booke CW på vanlig måte via ba.com så ser jeg det er masse "vanlige" seter ledig til 30 000,- Nok t/r.

EDIT: Eller kommer dette av at jeg er EC Blue? (Altså at jeg har redusert tilgang til award-tickets inntill jeg ev. kjøper en WTP billett)???

Last edited:
Er det ingen ledige bonusseter nå, kan du ikke oppgradere nå. Det kan slippes bonusseter senere, men det vet man aldri. Du kan enten kjøpe WTP nå og håpe at det slippes senere, eller finne andre datoer.

Status har ingenting å si. Som Gold har man noe bedre tilgjengelighet, men det er kun i ET/WT, så i CW har det ingenting å si.

Back