Valg av flyselskap til/i USA

Re: DL eler AF i C?

Hvorfor ikke et selskap hver vei? De to har ofte codeshare.
Tipper at produktene nå, som sist jeg fløy de, er temmelig like. Da er det kanskje slike ting som avgangstider som blir det viktigste.
God ide, men returen blir med KL. Skal få strøket punktet med C i 2. etasje på 747 fra bucketlista.
Blir en booking med open jaw, så jeg kan ikke fly one-stop til min første destinasjon uansett. Da er AF og DL alternativene over dammen.

Re: DL eler AF i C?

Du har ikke mulighet til å prøve AF 777, med ny BEST kabin? Den ser jo råflått ut.

http://best.airfrance.com/business

Uansett hvem du ender opp med å fly så MÅ du prøve AF loungen på terminal 2E-M piren, det er nok en av de beste Business class loungene i Europa, med SPA, fri flyt av God Chamapagne og decent matutvalg. God utsikt ut er det og :) Eneste prob er at den stenger 14:00.

United vs American

Hvem et best av United og American i business/first mellom Los Angeles og New York og på kortere ruter f.eks Denver-Los Angeles og Los Angeles- Santa Fe?

Re: United vs American

Hvem et best av United og American i business/first mellom Los Angeles og New York og på kortere ruter f.eks Denver-Los Angeles og Los Angeles- Santa Fe?

Har hørt mye skryt om AA's Første klasse på A-321 mellom New York og Los Angeles men har ikke vært med på selv.
Er visst populært med de som pendler fra kyst til kyst.

Her er reklame bilder:
https://www.aa.com/i18n/travel-info/experience/planes/airbus-a321-transcontinental.jsp

(Jeg er på AA's lønningsliste, bare for å gjøre dette stuerent:colgate:)

Re: United vs American

Jeg har fløyet AA 321 LAX-JFK noen ganger. Dog bare i F. Det er panser i fht UA (som jeg også har hatt noen ganger.

Men UA har vel fortsatt noen avganger med long haul config? Isåfall er vel business rimelig like.

Men har du en vanlig UA versus en AA 321 så er det AA som vinner

UA premium service (757) har nær lik "internasjonal config" med businessfirst seter (ikke "lazy boys") og også et "internasjonal biz light" servicekonsept. Betydelig bedre en standard domestic first. Har fløyet et par ganger sfo-ewr/jfk, men mangler dessverre sammenligningsgrunnlag til AA. Mistenker at det er relativt sammenlignbart.

Joda, det er bra. Har hatt denne 752 noen ganger ( oppgradert ! ).. Samme som den de bruker over dammen med liggeseter. Tror de har endret navnet fra First til BusinessFirst i bookingsystemet.......

Har fløyet begge transcont (UA med 764 og AA med 321) - UA var morgenflight (business first 2+1+2), AA var ettermiddagsflight (2+2 ny config).

Generalt same same osv. osv synes jeg. AA kanskje hakket kvassere, men det var kanskje en følelse fordi flyet bare var noen mnd gammel og jeg satt på første rad i C. Siden det var ettermiddagsflight var det mer pushing av fludium og iskrem m.v. også.

BA First vs LH First JFK-OSL

Planlegger en tur til NYC med familien i påsken og ser på muligheten for en vei med First og den andre i Business.

Skal man velge BA eller LH? Prisen blir den samme. Og skal man velge First fra europa eller tilbake?

AF Premiere ser dessverre for dyrt ut....

Re: BA First vs LH First JFK-OSL

BA first er jo av enkelte omtalt som premium business.......så sier jo sitt

Planlegger en tur til NYC med familien i påsken og ser på muligheten for en vei med First og den andre i Business.

Skal man velge BA eller LH? Prisen blir den samme. Og skal man velge First fra europa eller tilbake?

AF Premiere ser dessverre for dyrt ut....

F fra Europa maksimerer opplevelsen, F fra USA maksimerer hvile. Hadde ikke vurdert BA. LH eller SAS direkte vinner på det meste. LH har vel limoservice til OSL også, noe som trekker i den retningen.

Andre har sikkert andre meninger, og det er helt greit.

F fra Europa maksimerer opplevelsen, F fra USA maksimerer hvile. Hadde ikke vurdert BA. LH eller SAS direkte vinner på det meste. LH har vel limoservice til OSL også, noe som trekker i den retningen.

Andre har sikkert andre meninger, og det er helt greit.

Henger meg på denne. No-brainer

Forrige taler som sier BA F er en jazzet C er jeg ikke helt enig i. Men i valget med LH er det enkelt valg.

Og.... nå selger LH First så billig at det er et tidsspørsmål før de et nødt til å "forbedre". Nå koster det jo ca som business gjorde for 10 år siden. Så fort deg og gi gass.

Henger meg på denne. No-brainer

Forrige taler som sier BA F er en jazzet C er jeg ikke helt enig i. Men i valget med LH er det enkelt valg.

Og.... nå selger LH First så billig at det er et tidsspørsmål før de et nødt til å "forbedre". Nå koster det jo ca som business gjorde for 10 år siden. Så fort deg og gi gass.

Oi - og så fra deg! Var sikker på at du skulle anbefale BA. Jeg merker at jeg aller helst vil at BA skal være best.....

Men da er det kanskje på tide å sjekke ut LH også

Oi - og så fra deg! Var sikker på at du skulle anbefale BA. Jeg merker at jeg aller helst vil at BA skal være best.....
Jeg er også BA-fan, men ser personlig ingen grunn til å kjøpe/oppgradere fra C til F hos dem om jeg har fått meg et bra C-sete. Vindusrekka på A380/B747 på loftet er mer enn godt nok og privat nok for meg - stortrives der. Hadde jeg fått en F-tur hos LH eller BA som ikke var statuspoeng-givende hadde jeg hoppet på LH. Biltransport og FCT/FCL i Frankfurt er jo også en god opplevelse å ta med seg.

Crewet gjør mye på en slik tur, og det kan jo være hit-n-miss hos alle selskaper.

Back