Hvordan få mest mulig reise ut av pengene

Re: Hvordan få mest mulig reise ut av pengene

Uten å svare for Hypern, men for min egen del, så er hostell noe jeg forbinder med deling av bad, toalett og ofte også soverom/sovesal. Jeg liker ikke å dele slike ting med folk jeg ikke kjenner, så for meg er det ganske kjipt, selvom hostellet gjerne kan ha bra standard ellers.
Eget soverom med privat bad på hosteller er ofte priset i samme kategori som rimelige hoteller, så litt av argumentet for å velge hostell er da borte for min del.
På en annen side så vet jeg mange velger hostell for det sosiale aspektet. Noe jeg skjønner svært godt.

Ellers synes jeg det er mange gode tips her. Det beste tipset er vel at alt handler om prioriteringer.

Helt enig med trådstarter. Hvis man har et anstrengt budsjett, og man VIL reise mer, må man skjære ned noen steder. Det handler om prioriteringer, hva som er viktigst.

Trådtittelen er vel "Hvordan få mest mulig reise for pengene" - ikke "Hvordan leve"?

Jeg har inntrykk av at trådstarter reiser ekstremt mye i forhold til "normalen", og vil han det, så fint for han.

Selv reiser jeg sånn passe (De 5 ferieukene fordeles som regel på tre perioder på 2+2+1. En to ukers ferieperiode kan inneholde to turer), og sånn ellers bruker jeg som regel penger på ca. det jeg vil.

Det som er så innmari fint, er at folk er forskjellige. Personlig mener jeg at folk må få gjøre akkurat som de vil, så lenge man holder seg på rett side av loven, og ikke plager andre ;). Har Robert lyst til å bruke omtrent alle pengene sine på å reise, så skal han få lov til det.

Nå tar jeg meg en slurk cola og en Statoilbolle til. Dyrt, men jeg unner meg det ;)

Målet med å kutte ut bil var selvsagt å reise kollektivt. Det var så selvfølgelig at jeg glemte nevne det. I Oslo er det billigste å kjøpe årskort og det kjøper jeg selvsagt rett før den årlige prisøkningen, og med et betalingskort som jeg får bonuspoeng for å bruke. ;)

Sikkert kjent, men Trafikanten tar i Amex.

Back