• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mer langcharter fra OSL....

vadheim

ScanFlyer Blue
Fikk nettopp nyhetsmail fra Ving hvor de informerer at de starter direkte ruter fra Oslo - Gardermoen til Bangkok, Goa og Colombo kommende vinter.

Noen som vet om det blir My Travel A330 som skal fly disse nye direkterutene, og hva blir frekvensen?

Gode nyheter dette :) Så får vi håpe at vi beholder direkterutene til Phuket, Natal og Cancun også!

Link:
http://www.ving.no/news/newsDetail.aspx?newsId=23776&newsCatId=1

Replying to Topic 'Mer langcharter fra OSL....'

Det vet jeg ikke ennå, det snakkes om den på OSL ;)

I gode gamle dager hadde jo BLX 757 og 767 der. Hver mandag morgen, ser jeg dog Novair A330 på approach til osl, alltid en god start på en ellers kjedelig dag!

Originally posted by Thomas

Og Britannia kommer med 763!

Den kommer innom, men skal IKKE ha base på OSL

De skal fly MRU DXB AUH PMV HKT fra ARN og også via CPH

Skal Fritidsresor sette opp charterturer til både Dubai og Abu Dhabi altså, eller er det tech stop til/fra HKT?

Når jeg jobbet i BLX i 1999 hadde de en stk. B767-300 som fløy fra ARN og OSL. Den var meget komfortabel, hadde 270 seter og var innredet 2 + 3 + 2. Dessverre så forsvant den ut av flåten og ble sendt til Air Canada etter den sesongen. Nå flyr den for Air Madagascar. De engelske versjonene med 315 seter og 2 + 4 + 2 tok over da over B767 flightene i Skandinavia.

Fikk meg noen fine turer til POP og FLL.:cheers: Herlige langstopp og late dager på Sharaton Yankee Trader:spin:

SE-DZF

Jeg har faktisk hørt rykter om at DK også vurderer å gjøre SVG til en helårsbase, ikke bare om sommeren slik det har vært de siste årene........

Originally posted by Blubird

Skal Fritidsresor sette opp charterturer til både Dubai og Abu Dhabi altså, eller er det tech stop til/fra HKT?

AUH er TECH stop for flighter fra ARN/HEL/CPH/MMX til HKT/MRU og BKK
DXB er destinasjon

Men er det noen som vet hvem som skal fly OSL-BKK for Ving og med hvilken flytype? Og hvilken frekvens?

Originally posted by kristian

Men er det noen som vet hvem som skal fly OSL-BKK for Ving og med hvilken flytype? Og hvilken frekvens?

Regner med at de skal bruke sine A333 og hvis de leier de ut til vinteren, så blir det nok A332 de bruker.
Men det er nå mitt tips da.;)

Airbus 330.:)

Jepp, blir 330-200 fra My Travel.

Morro dette! Er det My Travel vi skal sette vår lit til når det gjelder langruter altså :wow:

http://www.boarding.no/art.asp?id=20938

Er noen trykkleifer her så er ikke sikker på om det er 14 avganger til vinteren eller daglige.........

Originally posted by MartinL

Er noen trykkleifer her så er ikke sikker på om det er 14 avganger til vinteren eller daglige.........

HVER 14 DAG.....

etter min 8'ende tur til Thailand i Vinter, irriterer det meg mer enn noen gang at ingen har baller nok til å starte opp skikkelig med denne ruten!

Jeg gråt da jeg så to finske MD-11'er der på samme dag.....

etter min 8'ende tur til Thailand i Vinter, irriterer det meg mer enn noen gang at ingen har baller nok til å starte opp skikkelig med denne ruten!

Jeg gråt da jeg så to finske MD-11'er der på samme dag.....

Vi får sette vår lit til TG når de nå får flere fly inn i sin flåte:up:

Nu er det vel næppe kønsdelene men pengepungen der afgør om nogen starter en lowyield rute fra OSL

Originally posted by jens

Nu er det vel næppe kønsdelene men pengepungen der afgør om nogen starter en lowyield rute fra OSL
Nå er vel ingen av Bangkokrutene fra Skandinavia/Norden noen utpregede highyield ruter..

Back