Selskapet vil fra neste vinter være tilbake i Karibien igjen (på flygninger til/fra OSL), og i tillegg til Cuba varsler man nå også Mexico (Cancun) som ny destinasjon.
Også ARN og CPH vil ha flygninger dit, samt at ARN fortsetter med sin Aruba-trafikk.
Trafikken til Thailand (Phuket og Krabi) ser ut til å ligge på dagens nivå, ev. noe over, og den store etterspørselen har gjort at konsernet (Thomas Cook / VING) har satt opp flere nye hoteller sist år der nede (Sunwing / Sunprime).
Den økede long haul for neste sesong betyr i følge ryktebørsen ytterligere en A330 - 200, slik at man kommer opp i fem A330.
Dette i tillegg til tilvekst av en A321 for sommeren, gir et forsiktig øket pilotbehov, og man er allerede i gang med å starte et mindre kurs for A320 / A321.
Det er en del folk som nå går over fra A320 til A330 (for tiden ca to år på babybus'en før man er på "heavy"), og dette igjen ser ut til å medføre ytterligere nyrekruttering fremover.
Så gjenstår det å se om Karibien blir levedyktig som long haul charter fra OSL.
Tally-Ho
Også ARN og CPH vil ha flygninger dit, samt at ARN fortsetter med sin Aruba-trafikk.
Trafikken til Thailand (Phuket og Krabi) ser ut til å ligge på dagens nivå, ev. noe over, og den store etterspørselen har gjort at konsernet (Thomas Cook / VING) har satt opp flere nye hoteller sist år der nede (Sunwing / Sunprime).
Den økede long haul for neste sesong betyr i følge ryktebørsen ytterligere en A330 - 200, slik at man kommer opp i fem A330.
Dette i tillegg til tilvekst av en A321 for sommeren, gir et forsiktig øket pilotbehov, og man er allerede i gang med å starte et mindre kurs for A320 / A321.
Det er en del folk som nå går over fra A320 til A330 (for tiden ca to år på babybus'en før man er på "heavy"), og dette igjen ser ut til å medføre ytterligere nyrekruttering fremover.
Så gjenstår det å se om Karibien blir levedyktig som long haul charter fra OSL.
Tally-Ho