Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Someone

Moderator
Medlem
Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

For å fylle hullet skapt av 787 forsinkelsene har ANA nok en gang lagt inn en ordre på 767, denne gangen på totalt 5 maskiner, med levering allerede fra neste år.

Itillegg har de bestilt 5 777-200ER, som etterplanen skal erstatte 3 747

http://www.flightglobal.com/article...ders-5-767s-5-777s-in-185.2-billion-deal.html

Japan's All Nippon Airways has ordered five Boeing 767-300ER and five 777-200ER aircraft, in a deal worth ¥185.2 billion ($2 billion)

Re: Men 767 er ikke død...ennå - ANA bestiller 5 stykker

Er det 1 B767 av samlebåndet per mnd. nå?

Kunne dette være noe for DY?

Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH. ;)

Skal disse erstatte 747 på NRT-CDG? Skulle da tro at disse blir satt inn på ruter i Asia.
Det blir også spennende å se hvilke ruter de setter inn 787 på.

Skal disse erstatte 747 på NRT-CDG? Skulle da tro at disse blir satt inn på ruter i Asia.
Det blir også spennende å se hvilke ruter de setter inn 787 på.

767 blir ikke satt inn på Europa-ruter, blir nok bare å gå domestic og på Asia-ruter. Tipper 77W vil erstatte 744 på CDG-ruten.

Kjenner ikke begrunnelsen, men jeg regner med at rekkevidde nok veide tungt. SAS hadde en del vektproblemer på BKK-ruta og en DY-maskin ville hatt en god del flere seter og dermed blitt adskillig tyngre. I tillegg er det hele 34 km lenger til OSL enn til CPH. ;)

Gjelder det for 767WL også?

Her er vel 747 allerede delvis erstattet av 777-300ER
De har ihvertfall erstattet 747 med 773 på FRA og LHR, så da blir vel CDG neste.
Forøvrig så har jeg opplevd dårlig belegg både på FRA og LHR bak gardina, dog i lavsesong.

Kunne dette være noe for DY?

Vurdert, men ikke funnet egnet.

Nå bør det også legges til at det nok er endel viktige grunner på hvorfor 767 passer bedre for ANA enn for DY, itillegg til nødvendig rekkevidde. For det første så har ANA en stor 767-flåte fra før slik at de unngår kostnadene det medfølger med å få en ny type inn i flåten. Itillegg så er vel sjansen for at ANA har fått disse 767ene ekstremt billig som kompensasjon for problemene vedrørende 787. Hvilket da gjør at regnestykkene til ANA og DY angående 767da vil se totalt forskjellige ut

Back