Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Med de nye utslippsreglene vedtatt av FAA, er det omsider slutt for produksjonen av 767 for sivil luftfart fra 2028.
 
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Med de nye utslippsreglene vedtatt av FAA, er det omsider slutt for produksjonen av 767 for sivil luftfart fra 2028.

Eller ikke, gitt et forslag i den amerikanske kongressen som egentlig omhandler FAA, hvor det er "sneket inn" at 767 skal fortsatt produseres til 2032.

https://twitter.com/dominicgates/status/1788022649819644317

Sneaked into the FAA reauthorization bill: a 5-year life extension for Boeing's 767 freighter that was due to expire at the end of 2027 due to a new international emissions standard.
 
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Er dette et dumt spørsmål : Hvordan kan flytypen klandres for utslipp, er ikke det motorene som gjør det, og flytypen kan vel anvende motorer som er mer miljøvennlige ?
 
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Er dette et dumt spørsmål : Hvordan kan flytypen klandres for utslipp, er ikke det motorene som gjør det, og flytypen kan vel anvende motorer som er mer miljøvennlige ?


Ja det er mulig, men motorene må utvikles og sertifiseres, med mindre man har flaks nok til at noen eksisterende motorer fra andre flytyper "kun" trenger tilpasning og sertifisering. Det koster $$$ som noen må være villig til å bruke
 
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Hvilke selskaper er det som fortsatt kjøper 767 til passasjertrafikk?
 
Re: Men Rocambole, jeg mener 767, var ikke død

Ikke hver måned lenger man ser en 767-200 i ny dekor, dermed synes jeg denne traveren på snart 43 år fortjener å bli vist frem i sin nyeste drakt:

9MRXE.jpg


https://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=11608
 
Back
Top