Re: Mellom-Amerika som reisemål?
Har vært både på Yukatan og Den dominikanske republikk, Den dominikanske republikk regnes ikke av noen som mellom-amerika, mens Yukatan av enkelte regnes som nord-amerika og an andre som mellom-amerika. Av de 2 ville jeg imidlertid anbefalt Yukatan, Den dominikanske republikk blir litt for mye vanlig sydensted.
-Cancun: Lang landtunge med store hoteller over en lang strekning. Ikke noe egentlig sentrum. Senere på året drar mange fra USA hit for "spring break". Syntes det var ganske så upersonlig og du må stort sett forholde deg til ett hotell. Sandstrender.
-Isla Mujeres: Liten øy utenfor Cancun med både et par et par store og små hoteller og vertshus i små gater. Mye lokalbefolkning. Både sandstrender og snorkle og dykkeforhold. Syntes det var koselig her, men lå litt dårlig til for utflukter.
-Cozumel: Stor øy med mye ødemark, et par digre hoteller som ligger isolert. Mange digre cruisebåte lå hver eneste dag utenfor hotellet og sperret utsikten. Lite sandstrender og dårlige forhold for snorkling. Sentrum på øya hadde endel spisesteder, butikker og båten inn til Playa del Carmen. Syntes øya var en stor skuffelse.
-Playa del Carmen: Her var det klart mest folkeliv, men nesten bare turister. Gågater og veldig stort utvalg i restauranter og utsalgssteder for klær og souvenirer. Sandstrand, et par "beach lounges" spilte høy musikk og trakk til seg mange folk. Noen la ut en video på youtube fra et liveshow fra en av dem hvor jeg kunne se meg selv i bakgrunnen.

Ligger best plassert for utflukter. "Tequilla museum" som selger alle mulige varianter av drikken, spør etter om de har en alkoholfri variant så får du spesialbehandling..
Fra best til dårligst vil jeg ranger dem: Isla Mujeres, Playa del Carmen, Cancun og til slutt Cozumel. YMMV
Ellers er det jo endel å se langs den landtungen alle er enige om er mellom-amerika.