Originally posted by dc-8-63
Hurum.com
Hurum.org
Hurumvetbest.com
:cool2
Og ledelsen i Stockholm har gitt Oslo-Stockholm til SAS Braathens...
Originally posted by EB
Og ledelsen i Stockholm har gitt Oslo-Stockholm til SAS Braathens...
Originally posted by CK
ok, men denne tråden (og Dueholms svar) gjalt jo ikke økokrimtiltalen, men interne forhold i konsernet. Best å ikke blande sakene for mye - da blir det fort tull(ball) og misforståelser)
Originally posted by Geir
Dueholms brev er "svada". "Vi ønsker å skape trygge arbeidsplasser" skriver han - prøv å si det til min kjenning som jobber på verkstedet på Sola. Det er SVADA. Trygge arbeidsplasser er IKKE viktig i hans sfære.
Poenget til SAS er at de må ofre noen arbeidplasser for og redde mange. Men som vanlig ser ikke folk (og egoistiske fagforeninger) helheten, men kun hva som skjer i sitt lokale sfære
Finn EN sak der norske interesser har kommet bedre utav det enn danske eller svenske i SAS-systemet. Altså bedre enn 50%-50% eller 33%-33%-33%. Kun EN - noen som klarer det?
Originally posted by CK
landskampen får legges død - en gang for alle. Der nordmennene vinner er i å syte! Danskene og svenskene ler av oss! SAS er et skandinavisk selskap, og skal drives etter kommersielle regler. Det er fullstendig paranoid å snakke om at "SAS forfordeler" SE og DK på Norges bekostning. VÅS!
SAS Braathens har full rett til - og har gjort det ved flere anledninger - å starte ruter som tar trafikk fra hub CPH, og det har danskene tatt konsekvensen av. Norge har i dag det beste rutenettet til "syden", og SAS DK har lagt ned det aller meste av sine ruter til typiske sydendestinasjoner, nettopp fordi de har mistet mye norsk feed.
Med den suksessen SKBU (og SK SE) har hatt med sine nye direkteruter, blir det ikke aktuelt å legge disse ned for å styre hub CPH. I dagens marked er (dessverre) hub&spoke-modellen vanskelig å holde fast ved. Dessverre fordi det er den helt klart mest effektive måten å drive passasjertransport på, og den gir mange flere reiseveier og muligheter enn om det skal være direkteruter alle steder. De krever andre volumer point to point. SK DK har også innsett dette, og har bygget ned sin avhengighet av feed fra OSL og STO, og konsentrerer seg mer om point-to-point fra CPH og Europa.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.