WF-380
ScanFlyer Gold
Fra 2011 til og med 2016 hadde min datter (15) og jeg en årlig tradisjon med en Florida-tur i påsken. I fjor kunne vi ikke dra noen steder, men i år var det tid for å gjenoppta tradisjonen igjen. Bortsett fra at jeg bestemte oss for å dra til Las Vegas og Los Angeles istedet. Etter litt leting på nettet falt valget på Norwegian i økonomi pluss for å frakte oss via Gatwick til Las Vegas, med hjemreise fra Los Angeles via Arlanda. Vurderte først å kjøre til Los Angeles, men til slutt ble det kjøpt enveisbilletter hos Delta fra Las Vegas. Før den flyturen ble det planlagt utflukter med leiebil til Meteor Crater og Grand Canyon, med en overnatting i Flagstaff. I Los Angeles booket jeg plass på omvisning hos Warner Brothers Studios. Ellers var tanken å improvisere etter dagsformen.
Torsdag 22. mars 2018 07:20, OSL-LGW DY1302, Boeing 737-800 LN-DYV, sete 22 D og F.
Dagen før hadde vi tatt toget til Gardermoen og overnattet på Park Inn. Hadde satt vekking til klokka 0505 og ruslet etterhvert over til terminalen en kjølig morgen. Enkel og grei innsjekking på automat, så gjennom sikkerhetskontrollen og passkontrollen med korte køer begge steder. Avgangen var i rute, og turen over til London foregikk uten noen store begivenheter. Midtsetet forble ledig, noe som hjalp mye på komforten. Vel inne på Gatwick etter en kjapp passkontroll hadde vi tre timer før neste avgang. Jeg tenkte å bruke Diners-kortet på betalings-loungen, men jeg hørte noen foran oss i køen ble avvist pga plassmangel, så det var bare å gi opp.
Torsdag 22. mars 2018 12:10, LGW-LAS DY7107, Boeing 787-9 G-CKMU, sete 2G og H

G-CKMU, Babe Ruth, før avgang til Las Vegas. Dette flyet ble bygd i Charleston i fjor høst, godt dokumentert i denne tråden på flyprat: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=143813
Jeg måtte finne fram bevis for returbilletten da vi gikk gjennom kontrollen før ombordstiging. Noe annet enn en utskrift fra Tripit hadde jeg ikke, men det var godt nok. Bortsett fra det var hele prosessen smertefri. Også denne flighten gikk omtrent på tiden. Siden forrige tur foran hos Norwegian (til Fort Lauderdale i 2014) hadde de innført en velkomstdrink med musserende vin som jeg syntes var en strålende ide. Maten var derimot en skuffelse nå, den var bedre forrige gang uten at den var fantastisk da heller. Setene var akkurat som sist komfortable med generøs benplass.

Vel installert på 2G klar for ti timer i lufta.

Middagen var en slags kjøttrett i en slags saus, og så lite innbydende ut. Det smakte hverken vondt eller godt.

Her er vi kommet til den frosne Lake Winnipeg i Canada.

Før landing ble det servert krydret kylling med godt tilbehør. Dette smakte helt utmerket og kunne gjerne vært hovedretten for min del. Bedre med god kald mat enn varm mat uten smak.

Så er vi nesten framme og passerer over Lake Las Vegas noen minutter før landing.
Etter landing kom vi oss kvikt av flyet og spaserte den lange veien bort til immigrasjonen. Der fantes det slike automater som har vært en velkommen forbedring for USA-farende. Men ettersom det ikke var noen kø foran oss ble vi henvist direkte til en bemannet skranke uten et eneste sekunds venting. Det er første gang det har skjedd med meg i USA. Men dermed ble det desto lengre venting på bagasjen. Endelig bar det ut av terminalen og inn i en kort taksikø, og en Jeep Cherokee med en hyggelig sjåfør fraktet oss bort til Luxor der vi skulle bo de tre første nettene.
Torsdag 22. mars 2018 07:20, OSL-LGW DY1302, Boeing 737-800 LN-DYV, sete 22 D og F.
Dagen før hadde vi tatt toget til Gardermoen og overnattet på Park Inn. Hadde satt vekking til klokka 0505 og ruslet etterhvert over til terminalen en kjølig morgen. Enkel og grei innsjekking på automat, så gjennom sikkerhetskontrollen og passkontrollen med korte køer begge steder. Avgangen var i rute, og turen over til London foregikk uten noen store begivenheter. Midtsetet forble ledig, noe som hjalp mye på komforten. Vel inne på Gatwick etter en kjapp passkontroll hadde vi tre timer før neste avgang. Jeg tenkte å bruke Diners-kortet på betalings-loungen, men jeg hørte noen foran oss i køen ble avvist pga plassmangel, så det var bare å gi opp.
Torsdag 22. mars 2018 12:10, LGW-LAS DY7107, Boeing 787-9 G-CKMU, sete 2G og H

G-CKMU, Babe Ruth, før avgang til Las Vegas. Dette flyet ble bygd i Charleston i fjor høst, godt dokumentert i denne tråden på flyprat: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=143813
Jeg måtte finne fram bevis for returbilletten da vi gikk gjennom kontrollen før ombordstiging. Noe annet enn en utskrift fra Tripit hadde jeg ikke, men det var godt nok. Bortsett fra det var hele prosessen smertefri. Også denne flighten gikk omtrent på tiden. Siden forrige tur foran hos Norwegian (til Fort Lauderdale i 2014) hadde de innført en velkomstdrink med musserende vin som jeg syntes var en strålende ide. Maten var derimot en skuffelse nå, den var bedre forrige gang uten at den var fantastisk da heller. Setene var akkurat som sist komfortable med generøs benplass.

Vel installert på 2G klar for ti timer i lufta.

Middagen var en slags kjøttrett i en slags saus, og så lite innbydende ut. Det smakte hverken vondt eller godt.

Her er vi kommet til den frosne Lake Winnipeg i Canada.

Før landing ble det servert krydret kylling med godt tilbehør. Dette smakte helt utmerket og kunne gjerne vært hovedretten for min del. Bedre med god kald mat enn varm mat uten smak.

Så er vi nesten framme og passerer over Lake Las Vegas noen minutter før landing.
Etter landing kom vi oss kvikt av flyet og spaserte den lange veien bort til immigrasjonen. Der fantes det slike automater som har vært en velkommen forbedring for USA-farende. Men ettersom det ikke var noen kø foran oss ble vi henvist direkte til en bemannet skranke uten et eneste sekunds venting. Det er første gang det har skjedd med meg i USA. Men dermed ble det desto lengre venting på bagasjen. Endelig bar det ut av terminalen og inn i en kort taksikø, og en Jeep Cherokee med en hyggelig sjåfør fraktet oss bort til Luxor der vi skulle bo de tre første nettene.
Last edited: