Med Fnatstadbraathen over land og hav - en rundtur!

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Sjallabing, folkens...

Jeg er jo rett som det er ute på tur. Men enkelte ganger er jeg ute på turer som har en overhengende fare for at noe går skeis. Andre ganger er det dømt til å gå i dass. Mens noen ganger... bare noen svært få ganger, så gjør man en reise som kanskje det kan være ok å skrive en rapport fra. Rett og slett fordi mønsteret er hårfint annerledes enn vanlig.

I morgen formiddag starter en av dem.

Det er 98% jobb og 2% bi-jobb. Det vil si at finalen blir å forsøke å holde foredrag (høres noe mer høytidelige ut enn jeg tar det) om British Airways Executive Club i Amsterdam neste lørdag. Først på Norsk, så på Engelsk.

Resten... Det er det vanlige - reise rundt og si masse vås, før jeg spiller en sang og fortsetter å si en haug med ting.

kofferten er i hvert fall pakket, og har blitt pyntet med en elg.

Ruten er ca som følger:

Det vil si noe sånt som:

OSL-LHR - British Airways economy
LHR-CDG - British Airways economy
Marriott Rive Gauche
CDG-AMS - Thalys Trains first
Park Inn Schipol Airport
AMS-LHR - British Airways Club Europe
LHR-YYZ - British Airways first (Upgrade vouchers)
Delta Waterloo hotel (ingen kjede)
YYZ-ORD - American Airlines "first"
ORD-DFW - American Airlines "first"
Mariott Dallas Airport
DFW-LHR - British Airways first (alt annet var utsolgt)
LHR-AMS - British Airways Club Europe
Park Inn Schipol
AMS-CPH - SAS GO
CPH-OSL - SAS GO

Det er sååååå mange legs her, og så tighte schedules at om dette går uten hick-ups, så er gud Norsk. Ferdig snakka.

Fortsettelsen kommer vel på kantina imorra, før BA735. Om dere orker å lese våset mitt, så får dere henge med på tur.

Last edited:
Gleder meg til denne....og ser det allerede har gått skeis, siden du har bestilt flyplasshotell i feil by i forhold der du lander :p :stir

ORD-DFW - American Airlines "first"
Mariott Denver Airport
DFW-LHR - British Airways first (alt annet var utsolgt)

Oppvarmingen har nå i det minste begynt. Bare litt kaker og litt møter nå, før det bærer opp til OSL

Ha en trivelig lunch

Det er aldri feil å svinge til venstre når man skal ut og fly

Da var turen omsider i gang, og jeg har kommet meg til Gardermoen. Nå er det jo som kjent aldri feil å få vite at - "Ah, your seat is across the galley and to the left, sir". Etter at Emirates kom til Gardermoen gjelder det allerede i kantina

Jeg prøvde å svinge til høyre senest på tirsdag... Fredag og faktisk... Helt greit det. Men nå er altså OSL-kantina blitt bedre enn SAS-kantina. Siden jeg flyr BA skal jeg selvfølgelig til venstre.

Hvorfor er den så mye bedre? Det er så klart på grunn av skikkelige lenestoler og et vesentlig større utvalg av mat og drikke. Før var det ganske likt, nå er det ikke likt i det hele tatt.

Elefanten er mest glad for sjokoladekjeksen

Selv er jeg mest glad for den musserende vinen. Det er ikke noe high end greier, men så er jeg ikke så high end sjæl at det gjør noe.

"Kjæm en fra Lillestrøm, så trives en over alt" - heter det vel om man vrir litt på Solan Gundersen. På Lillestrøm går JetFuel + Bruspulver som Champagne og hjemmebrent m/neseblod funker som Campari.

I en sånn setting funker det helt fint med disse greiene her:

Resten av maten idag så forresten slik ut:

Pluss litt øl på kran, vin på kran (niks, det funker ikke i Lillestrøm en gang) og suppe!

Jeg skal treffe en kunde i Paris til litt middag i kveld, så jeg kan ikke akkurat sitte og skylle i meg musserende vin og sånt allerede. Men etter å ha hatt kanelbolle til frokost var jeg nokså klar for litt sikringskost.

Sikringskost ble det, i form av en veldig god tomatsuppe med brød til

Ganske mye folk her forøvrig, da både Emirates, Qatar og Iceland Air skal avgårde omtrent samtidig.

Uansett - jeg er klar.

Hadde egentlig booket SAS via Stockholm i PLUS, men etter å ha sittet trødd sammen som et garnnøste i en CRJ i PLUS i helgen avbestilte jeg. Det fikk liksom bare være at salaten til SAS PLUS er bedre enn sandwichen til BA Economy. Jeg trives i BA - ferdig snakka.

Så får vi se om jeg er like happy når jeg kommer til London

Fnate pleier å gå for sjokoladekjeks, men i sympati for Pappa som måtte la den musserende vinen stå, valgte også han å gå for det sunne alternativet.

Fnate går derfor for gulrotkake - under mottoet: 5 OM DAGEN!

Han gafler i seg, mens Pappaen hans irriterer seg over folk med kjempehøye pling eller ringelyder på telefonen. Har ikke folk hørt om vibrasjon, liksom. Hæ hæ, hæ????

Fnate bryr seg ikke. Han har kake.

Hva er det jeg ser? Har OSL Loungen oppgradert innholdet nå nylig? Nå har jeg bare vært der 5-10 ganger (husker ikke...) i år, sist for en måned siden. Utvalget har aldri vært så bra!

Brillefin rapport

Back