MD80 med SAS-farger i Florida (på KVQQ)

seilfly

Infrequent traveller ;-)
MD80 med SAS-farger i Florida (på KVQQ)

Var innom Cecil Field (KVQQ / VQQ) i dag, utenfor Jacksonville (Sørvest for Jax). Der fikk jeg øye på et fly i MD-80 serien i SAS farger. Registreringen var overmerket med hvit tape eller liknende. Jeg var ikke nære nok til å se eventuell annen merking; men SAS fargene var ennå på flyet/motorene, inkl SAS-logoen på halen.

Noen som har informasjon? Jeg ble mildt sagt positivt overrasket :lol:.

POSISJON: der hvor en av de tre flyene står utenfor den store hangaren på dette sat-bildet

Det var også flere andre fly der. Details avail on request!

Last edited:
Re: MD80 med SAS-farger i Florida (på KVQQ)

Allegiant Air kjøpte vel noen SAS MD-87 som de skal bruke som deler til de, de allerede har i flåten sin.

Akurat ja. Det vil vel være vanskelig å finne ut hvilket individ det er snakk om; om den ikke kom dit i det siste. I så fall er det vel mulig å finne ut noe ved hjelp av flightaware.com?

Allegiant Air kjøpte vel noen SAS MD-87 som de skal bruke som deler til de, de allerede har i flåten sin.

Ikke helt presist - Allegiant Travel Company kjøpte i januar 18 MD-80-maskiner fra SAS, som kommer i tillegg til 13 maskiner som de tidligere har kjøpt. Når overføringen er fullført vil SAS sitte igjen med 24 MD-82 og planen er å ha 20 maskiner i trafikk de neste årene.

Der fikk jeg øye på et fly i MD-80 serien i SAS farger. Registreringen var overmerket med hvit tape eller liknende. Jeg var ikke nære nok til å se eventuell annen merking; men SAS fargene var ennå på flyet/motorene, inkl SAS-logoen på halen.

N416NV ex SE-DIO eller N417NV ex SE-DMD

Last edited:

SEDMD er tidligere dokumenteret som fløjet fra OSL til USA..
Efterfølgende følger flere efter i de kommende måneder
Hilsen
Ole

SEDMD er tidligere dokumenteret som fløjet fra OSL til USA..

Precis som Ole säger: SE-DMD testflög i Oslo 13 jan. som SK9198, flög OSL-KEF-BGR-VQQ 9-10 feb. 2010 som SK9178, därefter omreg. N417NV.

Det var også flere andre fly der. Details avail on request!

Den stod utenfor et verksted som er eksperter på 727. Flyet stod parkert mellom et par 727-200F med FedEx farger og en vakker ex. TWA 727-31 (Super 27 modifisert) med winglets og VIP interiør. Den sistnevnte er tilsalgs for $ 10.000.000,- og har et 29 seters interiør. Det stod også en 757F med VarigLog dekor på området. For en ukes tid siden iallefall, og slikt som hvordan/hvor flyene står kan jo fort endre seg. For å si det slik, sånn var det på de bildene jeg har sett fra stedet.:)

Pleier ikke SAS fjerne farger og logoer før de leverer flyene fra seg ?

Jeg skal sørge for å ha med kamera neste gang så kan i alle fall noen ta bilde :)

Næste MD80 er på vej til MIA med ankomst ca. 1500 lokal
Det er SEDID...lig nu holder den i BGR
M81 9811 SEDID

STD STA ETD
24FEB BGR MIA 0900 1230 1130

Hilsen
Ole

Back