SAS fly i nye farger

Här är en bild av en av de estniska propellermopederna från Arlanda förra helgen.
attachment.php

Takk for bildet! Det er nettopp slike bilder fra Arlanda og Kastrup som er interessante for tiden, og ulike lysforhold gjør at hvert bilde er spennende. På dette bildet ser det jo ikke ut som gråfargen er så ulik.

Jeg tror nok at selv om A350 er første maskin ut med de nye fargene, er både størrelse på fonter og alle andre dekormessige detaljer på skroget vel behørig gjennomgått digitalt i forkant av lanseringen. Her har man bestemt en font-størrelse som skal ha en gitt størrelse i forhold til skroget og således skaleres opp eller ned etter maskin. Utfordringen ligger i at fontene ville blitt betydelig mindre om de skulle unngått overlapping av panelene rundt vingeroten på A320, og da ikke vært i tråd med den overordnede strategien. For egen del synes jeg det er helt innafor.

Jeg forstår alt du skriver og dette stemmer sikkert. Må bare få si at jeg ikke synes at en stor S som treffer slik som de gjør på A320 er vellykket, det er få bilder fra styrbord side enda, men det er ikke noe mer vellykket den veien.

Men vi får jo håpe de snart begynner å sende noen flere fly i lakk-hangaren

SAS Cargo la forresten nettopp ut et bilde av de tre neste A320neo til SAS nylig tatt stående i samme hangar i Hamburg

3de58672f1e049376b58de7a00207e87.jpg

Likte denne godt og gjorde seg egentlig godt på -700. Selv med den litt chubby looken

Synes fortsatt at de fleste maskiner blir penere jo lengre de blir...

Har sett flere bilder av RJX, må si jeg neimen ikke er helt sikker på om 737 kler den samme masken som 320.

Sitter nå i SE-RJX, og kan opplyse at det kun er lakket utvendig. Innvendig er det urørt stort sett. Masken virker rar, i hvertfall på nært hold.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Skulle nok ha lakkert rammene rundt cockpitvinduene også, slik Air Canada gjør og slik det strengt tatt er på de øvrige SAS-flyene med maske. Ville sett vesentlig mer helhetlig og bedre ut.

Likte denne godt og gjorde seg egentlig godt på -700. Selv med den litt chubby looken

Mitt inntrykk på det første bildet fra SNN var at den så litt chubby ut. Men hvis du ser på den litt på skrå foran ser den faktisk ikke like chubby ut. Håper å se dekoren på en -800 etterhvert.

Back