MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Han mener nok at serien ble produsert i 41 år siden produksjonen ble stoppet i 2006.

Hvorvidt et fly er bedre enn et annet kommer an på hvem du spør. Om du spør en flyger vil han nok ofte ha en annen mening om hva som er bra enn en tekniker eller en passasjer eller en som regner på hvorvidt flyet er lønnsomt i drift.
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Hmmm...Det er millioner av kunder på Ronald MacDonalds Family Restaurants, men bare noen få tusener på en og annen Michelin stjerne-restaurant. Ergo er maten bedre på din nærmeste "MacGizzard"!

Dag, tror du tar feil! DC-9 fløy først og ble levert først og hadde vært i kommersiell drift i over ett år før 737-100 ble levert til Lufthansa. DC-9 45-46 år, 737 44 år.:old

I tillegg er det vel ikke utenkelig at MD-90 og MD-95 ha vært i produksjon forsatt om ikke MDD hadde ansatt så mange siviløkognomer....:p:rolleyes:

Det TQMS systemet som ble satt i gang i Long Beach av de overnevnte gnomer, ble fort døpt til Time to Quit and Move to Seattle.....
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Heisann!

Hmmm...Det er millioner av kunder på Ronald MacDonalds Family Restaurants, men bare noen få tusener på en og annen Michelin stjerne-restaurant. Ergo er maten bedre på din nærmeste "MacGizzard"!

Dag, tror du tar feil! DC-9 fløy først og ble levert først og hadde vært i kommersiell drift i over ett år før 737-100 ble levert til Lufthansa. DC-9 45-46 år, 737 44 år.:old

Ja, det er det CFM nevner jeg mente. Vet at DC9 kom ut foer B737 og jeg har et stort konsept bilde fra 1965 av en DC9-10 i Continental Airlines "Golden Jet" livery med restauranten paa LAX i bakgrunnen.

Artig sammenligning med McDonalds, men jeg tror ikke det passer helt her... ;)

dc-8-63,

Ja disse siviloekonomene lager i stand mye rart... ^_^

Dag
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Heisann!



Ja, det er det CFM nevner jeg mente. Vet at DC9 kom ut foer B737 og jeg har et stort konsept bilde fra 1965 av en DC9-10 i Continental Airlines "Golden Jet" livery med restauranten paa LAX i bakgrunnen.

Artig sammenligning med McDonalds, men jeg tror ikke det passer helt her... ;)

dc-8-63,

Ja disse siviloekonomene lager i stand mye rart... ^_^

Dag


Her i Norge har de lagt opp i ølet...øl brygget av siviløkognomer smaker pyton (test: Aass Weizen....) Tror de svømmer i ølet....
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Dag, tror du tar feil! DC-9 fløy først og ble levert først og hadde vært i kommersiell drift i over ett år før 737-100 ble levert til Lufthansa. DC-9 45-46 år, 737 44 år.:old

Ja, det er det CFM nevner jeg mente. Vet at DC9 kom ut foer B737 og jeg har et stort konsept bilde fra 1965 av en DC9-10 i Continental Airlines "Golden Jet" livery med restauranten paa LAX i bakgrunnen.

Her er linker til Wikipedia om disse to modeller.

http://en.wikipedia.org/wiki/B-737

http://en.wikipedia.org/wiki/DC-9

Første DC-9 levert 08/12-65. Første B-737 levert 10/02-68.

Da skulle det være avgjort.


Vidar
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Her i Norge har de lagt opp i ølet...øl brygget av siviløkognomer smaker pyton (test: Aass Weizen....) Tror de svømmer i ølet....

OT: Det er alltid greit å ha noen å skylde på når ting går galt, og økonomer er vant til å få skyllebøtter når ting ikke går som folk hadde tenkt....;)
(for ordens skyld: Jeg er ikke siviløkonom, men samfunnsøkonom, men vi får kjeft, vi også - bl.a. fordi Kristin Halvorsen ikke klarte å "utrydde" fattigdommen i Norge...). Så enkelt er det nok ikke, men det er klart at det finnes flinke og mindre flinke folk innenfor alle yrker.:)

Til trådens tema: MD-80 & dets like er fantastiske fly om man finner seg plass fremme i flyet. I tillegg var det alltid målsettingen å få seg en 2 seter til venstre de utallige gangene jeg fløy med disse maskinene i inn- og utland. Husker spesielt de små variantene av DC9 (-21, var det vel, eller Sport som den vel også gikk under). Jeg innser imidlertid at min komfort som passasjer kanskje ikke alltid er prioritet nr. 1. :)
 
Last edited:
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

OT: Det er alltid greit å ha noen å skylde på når ting går galt, og økonomer er vant til å få skyllebøtter når ting ikke går som folk hadde tenkt....;)
(for ordens skyld: Jeg er ikke siviløkonom, men samfunnsøkonom, men vi får kjeft, vi også - bl.a. fordi Kristin Halvorsen ikke klarte å "utrydde" fattigdommen i Norge...). Så enkelt er det nok ikke, men det er klart at det finnes flinke og mindre flinke folk innenfor alle yrker.:)

Til trådens tema: MD-80 & dets like er fantastiske fly om man finner seg plass fremme i flyet. I tillegg var det alltid målsettingen å få seg en 2 seter til venstre de utallige gangene jeg fløy med disse maskinene i inn- og utland. Husker spesielt de små variantene av DC9 (-21, var det vel, eller Sport som den vel også gikk under). Jeg innser imidlertid at min komfort som passasjer kanskje ikke alltid er prioritet nr. 1. :)

On Topic: Helt riktig at det er godt å skylde på siviløkonomer, og noen ganger er det 100% på plass, historien om MD-11 og forholdene i Long Beach er nok ikke MBA´s fineste moments.
 
Re: MD80 - gammelt og upålitelig fly?

Herlig! Her får siviløkonomene så hatten passer. Uten at JEG løfter en finger!:up:
 
Back
Top