Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Sofagrupper bak, som i gamle dager hadde gjort susen :colgate:

Alternativt, siden så mangen her på forumet elsker MD'er, så er jeg overrasket over at ingen har påpekt at dette ikke hadde vært et problem om motorene hang bak? ;)

-A
 
Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Det er mange flytyper som har finurligheter ved spesielle forhold. MD80 er nevnt - den må ha ballast når den er tom for å komme innenfor trim limits og kan også lett bli for fremtung når den er full.

MD11 er også et skikkelig grisefly å trimme, spesielt ved høye vekter.
 
Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Hei,

Har opplevd dette et par ganger, sist med en relativt tynt besatt MD9X hvor crewet ba de av oss som satt bakerst om å ta seter lengre framme så de slapp å forsinke flyet med å flytte bager fra et lasterom til et annet.
Var absolutt ingen dramatikk i dette - er jo klart mye raskere å flytte oss framover enn å drive med omstabling av bager.

Eders
Knut Erik
 
Back
Top