• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Sofagrupper bak, som i gamle dager hadde gjort susen :colgate:

Alternativt, siden så mangen her på forumet elsker MD'er, så er jeg overrasket over at ingen har påpekt at dette ikke hadde vært et problem om motorene hang bak? ;)

-A
 
Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Det er mange flytyper som har finurligheter ved spesielle forhold. MD80 er nevnt - den må ha ballast når den er tom for å komme innenfor trim limits og kan også lett bli for fremtung når den er full.

MD11 er også et skikkelig grisefly å trimme, spesielt ved høye vekter.
 
Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av

Hei,

Har opplevd dette et par ganger, sist med en relativt tynt besatt MD9X hvor crewet ba de av oss som satt bakerst om å ta seter lengre framme så de slapp å forsinke flyet med å flytte bager fra et lasterom til et annet.
Var absolutt ingen dramatikk i dette - er jo klart mye raskere å flytte oss framover enn å drive med omstabling av bager.

Eders
Knut Erik
 
Back
Top