Re: Måtte sitte bakerst for å «balansere» flyet - gikk av
Trimhjulene i cockpit er vel mer for å holde rett "attitude", det vil si hvor mange grader opp man har nesa, for eksempel for å fly mest økonomisk. innbiller meg at trimhjulene ikke flytter Center of Gravity, men "tilter" flyet over en tenkt akse som er C of G. For å flytte C of G må man derimot justere lasten. Eller er jeg på bærtur ute på et jorde? Vi har mange piloter her inne, de kan sikkert korrigere, evt. arrestere meg.
Har forståelse for at folk har flyskrekk, og all honnør til de som prøver å overvinne den, men denne artikkel får meg til å tenke at enkelte mennesker bør ta til seg ordtaket "If you can't stand the heat, get out of the kitchen."
(Eller i det minste ikke skrike ut i media...)
Trimhjulene i cockpit er vel mer for å holde rett "attitude", det vil si hvor mange grader opp man har nesa, for eksempel for å fly mest økonomisk. innbiller meg at trimhjulene ikke flytter Center of Gravity, men "tilter" flyet over en tenkt akse som er C of G. For å flytte C of G må man derimot justere lasten. Eller er jeg på bærtur ute på et jorde? Vi har mange piloter her inne, de kan sikkert korrigere, evt. arrestere meg.

Har forståelse for at folk har flyskrekk, og all honnør til de som prøver å overvinne den, men denne artikkel får meg til å tenke at enkelte mennesker bør ta til seg ordtaket "If you can't stand the heat, get out of the kitchen."

Last edited: