Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige
Helt enig. Det hadde vært flott om også nordmenn og svensker fikk fly,(og sitte på med), ordentlige fly som er "designet" i et konsept, og ikke er klatt på klatt på klatt.
Men som nevnt tidligere, de blir nok i kartoffelland, dessverre.
Originally posted by Blackhawk
Originally posted by MD90
Det som kan bli et hett tema er hva som skal skje med SAS Danmarks A321-maskiner. 6 stk brukes på CPH-ARN/OSL. Det er neppe A321 man drömmer i SAS Norge og Sverige...
SAS/DK sine A321-200 og A319-maskiner kommer garantert ikke til å gå noen vei. De 8 stk. A321-maskinene brukes i dag mye på bl.a. charterproduksjon ut fra CPH, i tillegg til inter-europeiske ruter. Også de (snart) 4 stk. A319-maskinene brukes mye på Europa-ruter, så det kommer ikke til å ha noen innvirkning på noen av Airbus-maskinene selv om det blir kuttet på CPH-OSL-CPH for SAS/DK sine vegne.
Så hvis SAS/NO skal overta 50% av OSL-CPH-OSL produksjonen, så blir dette med eksisterende maskiner (B737NG/Classic). Vi har desverre mer enn nok av smågriser på OSL, så jeg synes det er SVÆRT synd - dersom vi skal få se mindre av SAS sine flotte A321/A319-maskiner..![]()
Helt enig. Det hadde vært flott om også nordmenn og svensker fikk fly,(og sitte på med), ordentlige fly som er "designet" i et konsept, og ikke er klatt på klatt på klatt.
Men som nevnt tidligere, de blir nok i kartoffelland, dessverre.