Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by Blackhawk

Originally posted by MD90

Det som kan bli et hett tema er hva som skal skje med SAS Danmarks A321-maskiner. 6 stk brukes på CPH-ARN/OSL. Det er neppe A321 man drömmer i SAS Norge og Sverige...

SAS/DK sine A321-200 og A319-maskiner kommer garantert ikke til å gå noen vei. De 8 stk. A321-maskinene brukes i dag mye på bl.a. charterproduksjon ut fra CPH, i tillegg til inter-europeiske ruter. Også de (snart) 4 stk. A319-maskinene brukes mye på Europa-ruter, så det kommer ikke til å ha noen innvirkning på noen av Airbus-maskinene selv om det blir kuttet på CPH-OSL-CPH for SAS/DK sine vegne.

Så hvis SAS/NO skal overta 50% av OSL-CPH-OSL produksjonen, så blir dette med eksisterende maskiner (B737NG/Classic). Vi har desverre mer enn nok av smågriser på OSL, så jeg synes det er SVÆRT synd - dersom vi skal få se mindre av SAS sine flotte A321/A319-maskiner.. :cry:

Helt enig. Det hadde vært flott om også nordmenn og svensker fikk fly,(og sitte på med), ordentlige fly som er "designet" i et konsept, og ikke er klatt på klatt på klatt.
Men som nevnt tidligere, de blir nok i kartoffelland, dessverre.

Rent økonomisk er det jo egentlig rart at det ikke har blitt gjort før (og da snakker jeg ikke bare pga norske FAer er billigere enn danske men på andre møter. F.eks ved å dele på rutene vil man jo også spare kostnader ved f.eks night-stops. Såvidt jeg kan se ut av rutetabellene har vel SAS DK 2 crew som sover over i Oslo, 2 i Bergen og 2 i Stavanger hver natt, (totalt 6 crew) og over ett år blir det snakk om noen kroner

(Og jada, jeg vet jeg er blåruss :p )

Originally posted by Someone

Rent økonomisk er det jo egentlig rart at det ikke har blitt gjort før (og da snakker jeg ikke bare pga norske FAer er billigere enn danske men på andre møter. F.eks ved å dele på rutene vil man jo også spare kostnader ved f.eks night-stops. Såvidt jeg kan se ut av rutetabellene har vel SAS DK 2 crew som sover over i Oslo, 2 i Bergen og 2 i Stavanger hver natt, (totalt 6 crew) og over ett år blir det snakk om noen kroner

Ja, og innimellom har blårussen helt rett!:D

Originally posted by amatør

Originally posted by Someone

Ja, og innimellom har blårussen helt rett!:D

Flaks kan alle ha...!:p

Originally posted by Isbamse

Originally posted by LN-KGL
og vi har en god flyplass der man slipper å vente på bagasjen - den står på båndet og venter på deg

Tja, det er ikke pent å lyve, heller!

Jeg tror han blander OSL og TRF... ;)

Noen som har oppdateringer på dette, "noen" hørte at det var produksjon verdt rundt 500MNOK som skulle til SAS Norge (fra DK) , hva,hvordan når ?

Fasiten kommer nok om 2 dager (tors, 14 jun) når strategien frem mot 2011 blir offentliggjort :)

Originally posted by P.A. VIKING

Noen som har oppdateringer på dette, "noen" hørte at det var produksjon verdt rundt 500MNOK som skulle til SAS Norge (fra DK) , hva,hvordan når ?

I artikkelen du selv henviste til i en annen tråd http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=659208 står det bl.a.

För SAS Danmark betyder det att 14 procent av omsättningen, cirka 1,5 miljarder kronor, försvinner. I stället får SAS Sverige en halv miljard i ökad omsättning och SAS Norge en miljard. - Det är en stor händelse, säger Jansson.

Ser man det....

Men det kan kanskje være et skritt i rigtig retning !? Ved å annsette unge mennesker kan de kvitte seg meg de gammle sinnkene i CAU... eller?:rolleyes:

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

Ha - det overrasker mig ikke det fjerneste hvis der aldrig sker noget i denne sag! Tomme tønder buldrer som sagt mest...

Veldig skuffende. Synd at en ny CEO bare svir blaaroyk... Way to earn respect... Naa vet CAU hvor de har Mats :rolleyes:

Originally posted by Tommy777

Veldig skuffende. Synd at en ny CEO bare svir blaaroyk... Way to earn respect... Naa vet CAU hvor de har Mats :rolleyes:

kanskje nettopp for å unngå flere komflikter? Det er jo hans mål.

Selv om jeg er eing med deg Tommy777 at det ikke viser mye til baller å legge den trusselen død!

Men for å se det på den positive siden....MD-80 (og 321) vs 737.....I got my preference:cool:

Originally posted by MartinL

kanskje nettopp for å unngå flere komflikter? Det er jo hans mål.

Isaafall er det et signal om at det er fritt fram for aa forlange mer, mer og enda mer ... vitende om at Mats ikke vil ha streik hvis kravene ikke innfris ..

Det kan bli dyyyyyyyyyyyyyrt ....

Slapp av, gutter. Et antall MD80 vil bli overført fra CPH til STO, og fra STO blir et par-tre 737'er overført til OSL.

Allikevel er det mangel på CC i CPH. Derfor har det vært såpass lite bråk om dette.

Originally posted by FBU 4EVER

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

har du ikke lest dagens DN?

Back