Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by morr

Originally posted by FBU 4EVER

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

har du ikke lest dagens DN?

:huh: , verd å reise på Kiwi i morgen tidlig for å hente en papyrus utgave ?
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Det tar tid å slinge om / få materiell / turnuser etc. til en så stor produksjon som OSL-CPH er, så dette er ikke gjort i en håndvending. Sikkert naturlig å fase det inn i overgangen mellom sesongene. Ballene i STO henger nok fritt i alle fall :)
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by morr

Originally posted by FBU 4EVER

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

har du ikke lest dagens DN?

:huh: , verd å reise på Kiwi i morgen tidlig for å hente en papyrus utgave ?

Bare en artikkel i forbindelse med 2q tallene og at SAS Norge er en pengemaskin og samtidig at man venter på oslo-danmark:

"Redder SAS - SAS Norge står alene for over halvparten av SAS-konsernets overskudd i andre kvartal. Flere forretningsreisende gjør at den norske ledelsen kan levere svært gode resultater. - Vi har jobbet med å forsterke rutetilbudet, lagt ned ulønnsomme ruter og forsterket ruter som går godt. I tillegg har vi et godt forhold med tillitsvalgte og de ansatte, sier SAS-sjef Ola H. Strand.

Venter på Oslo-Danmark Da flyselskapet presenterte tallene for første kvartal tidligere i år, sa SAS-sjef Mats Jansson at selskapet etter alle streikene i Danmark i løpet av tre til seks måneder ville la datterselskapene i Norge og Sverige få deler av flyvningene mellom København og Stockholm og Oslo. dato for overtagelse er ikke fastsatt.

- Vi vil få økt passasjervolum og omsetning. Hvordan det gir utslag på resultatet er litt avhengig av den endelige løsningen, men vi må forvente at det blir positivt."
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by morr

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by morr

Originally posted by FBU 4EVER

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

har du ikke lest dagens DN?

:huh: , verd å reise på Kiwi i morgen tidlig for å hente en papyrus utgave ?

Bare en artikkel i forbindelse med 2q tallene og at SAS Norge er en pengemaskin og samtidig at man venter på oslo-danmark:

"Redder SAS - SAS Norge står alene for over halvparten av SAS-konsernets overskudd i andre kvartal. Flere forretningsreisende gjør at den norske ledelsen kan levere svært gode resultater. - Vi har jobbet med å forsterke rutetilbudet, lagt ned ulønnsomme ruter og forsterket ruter som går godt. I tillegg har vi et godt forhold med tillitsvalgte og de ansatte, sier SAS-sjef Ola H. Strand.

Venter på Oslo-Danmark Da flyselskapet presenterte tallene for første kvartal tidligere i år, sa SAS-sjef Mats Jansson at selskapet etter alle streikene i Danmark i løpet av tre til seks måneder ville la datterselskapene i Norge og Sverige få deler av flyvningene mellom København og Stockholm og Oslo. dato for overtagelse er ikke fastsatt.

- Vi vil få økt passasjervolum og omsetning. Hvordan det gir utslag på resultatet er litt avhengig av den endelige løsningen, men vi må forvente at det blir positivt."

Forhåpentligvis blir det positivt for alle. Også for SAS Danmark.

Det at OSL-CPH og STO-CPH blir lagt til SAS NO og SAS SE er i grunnen en naturlig konaekvens av at CPH er hovedhub i SAS.

Besetningsmessig har det ikke vært fornuftig at SAS DK har "eid" OSL_CPH. For at SAS DKs besetninger skal kunne fly de første flygningene til CPH på morgenen, har de vært nødt til å ha flere besetninger på stopp i OSL hver eneste natt. Det slipper man når det nå blir SAS NOs trafikk.

Nå vil SAS DK slippe disse utgiftene, og SAS NO vil kunne tjene mer penger på dette enn SAS DK.
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by Nick Figaretto

Originally posted by morr

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by morr

Originally posted by FBU 4EVER

Og innad i bolaget virker det som det hele bare var et bjeff fra Mats.Ingenting som tyder på overføring av materiell hverken til ARN eller OSL.Heller ikke noe tilskoling av personell utover tidligere planer ser det ut som forløpig.

har du ikke lest dagens DN?

:huh: , verd å reise på Kiwi i morgen tidlig for å hente en papyrus utgave ?

Bare en artikkel i forbindelse med 2q tallene og at SAS Norge er en pengemaskin og samtidig at man venter på oslo-danmark:

"Redder SAS - SAS Norge står alene for over halvparten av SAS-konsernets overskudd i andre kvartal. Flere forretningsreisende gjør at den norske ledelsen kan levere svært gode resultater. - Vi har jobbet med å forsterke rutetilbudet, lagt ned ulønnsomme ruter og forsterket ruter som går godt. I tillegg har vi et godt forhold med tillitsvalgte og de ansatte, sier SAS-sjef Ola H. Strand.

Venter på Oslo-Danmark Da flyselskapet presenterte tallene for første kvartal tidligere i år, sa SAS-sjef Mats Jansson at selskapet etter alle streikene i Danmark i løpet av tre til seks måneder ville la datterselskapene i Norge og Sverige få deler av flyvningene mellom København og Stockholm og Oslo. dato for overtagelse er ikke fastsatt.

- Vi vil få økt passasjervolum og omsetning. Hvordan det gir utslag på resultatet er litt avhengig av den endelige løsningen, men vi må forvente at det blir positivt."

Forhåpentligvis blir det positivt for alle. Også for SAS Danmark.

Det at OSL-CPH og STO-CPH blir lagt til SAS NO og SAS SE er i grunnen en naturlig konaekvens av at CPH er hovedhub i SAS.

Besetningsmessig har det ikke vært fornuftig at SAS DK har "eid" OSL_CPH. For at SAS DKs besetninger skal kunne fly de første flygningene til CPH på morgenen, har de vært nødt til å ha flere besetninger på stopp i OSL hver eneste natt. Det slipper man når det nå blir SAS NOs trafikk.

Nå vil SAS DK slippe disse utgiftene, og SAS NO vil kunne tjene mer penger på dette enn SAS DK.


Nja, det er vel ikke helt riktig. I dag finnes det både 06:20 og 07:20-avganger fra CPH til OSL for å dekke lokalmarkedet. Så hvis SAS NO tar over hele OSL-CPH vil de nok bli tvunget til i alle fall ett nattstopp i CPH.
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

På crew-siden er det i alle fall ikke med dramatisk, enn at SAS Danmark nå igjen rekrutterer nye kabinansatte med base på CPH. Har selv fått tilbud om faststilling, men går mest trolig til et annet selskap med base OSL.

SAS/DK har tidl. sagt (før konflikten) at de planla å utvide produksjonen årlig, slik at en "ny" MD-80 og Dash8-Q400 skulle inn i flåten pr. år.
 
Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by MD90



Nja, det er vel ikke helt riktig. I dag finnes det både 06:20 og 07:20-avganger fra CPH til OSL for å dekke lokalmarkedet. Så hvis SAS NO tar over hele OSL-CPH vil de nok bli tvunget til i alle fall ett nattstopp i CPH.

Det er vel også tidlig avganger fra SVG og BGO som her kan dekkes inn fra SAS Norge
 
Back
Top