Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Re: Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige

Originally posted by FBU 4EVER
Det var heller ikke lenger aktuellt å gå til anskaffelse av flere A340.Det eneste aktuelle for ekspansjon nå er A330-200,og disse vokser ikke på trær.Økonomi til å kjøpe fabrikknye fly forventes tidligst i 2. halvår 2008 dersom den nåværende trenden fortsetter.

Betyr dette da at den avtalen dere har i dag som var betingen ny og reel ekspansjon på IC nå er ut vinduet og at manhar nok en gruppe ansatte i konsernet med maur i buksen?

-A

...ikke tror jeg at det er en ferdig T2 på OSL innen han er 55 heller!

Originally posted by EB

Det tror jeg du får rett .
Før T2 kommer vi til å se muligens en gjentagelse av historien ;
Deling av chartertrafikken... rutetrafikk OSL og charter på enten Rygge eller Torp.
Når det viser seg at Rygge er en flopp så kommer det "velmenene" politikere inn i bildet som "hjelper" til med å få chartertrafikken over til Rygge og så rir alle lykkelige inn i solnedgangen.....

Originally posted by ph-ndr

Det var heller ikke lenger aktuellt å gå til anskaffelse av flere A340.Det eneste aktuelle for ekspansjon nå er A330-200,og disse vokser ikke på trær.Økonomi til å kjøpe fabrikknye fly forventes tidligst i 2. halvår 2008 dersom den nåværende trenden fortsetter.

Betyr dette da at den avtalen dere har i dag som var betingen ny og reel ekspansjon på IC nå er ut vinduet og at manhar nok en gruppe ansatte i konsernet med maur i buksen?

-A

Dersom det ikke foreligger reelle planer om ekspansjon før 1/7-07,forfaller avtalen 31/12-07,og vi går tilbake til den gamle.Ingen problemer,det ligger en viss automatikk i dette.
Om T2 er klar om 7 1/2 år,gjenstår å se.Da takker jeg for meg.Dersom vi ikke får en ny pensjonsalder på 65 år.

Vi får håpe et utenlandsk selskap eller to tør å satse på IC trafikk til OSL da, når SAS ikke skal gjøre det...

Originally posted by MD90

Det som kan bli et hett tema er hva som skal skje med SAS Danmarks A321-maskiner. 6 stk brukes på CPH-ARN/OSL. Det er neppe A321 man drömmer i SAS Norge og Sverige...

SAS/DK sine A321-200 og A319-maskiner kommer garantert ikke til å gå noen vei. De 8 stk. A321-maskinene brukes i dag mye på bl.a. charterproduksjon ut fra CPH, i tillegg til inter-europeiske ruter. Også de (snart) 4 stk. A319-maskinene brukes mye på Europa-ruter, så det kommer ikke til å ha noen innvirkning på noen av Airbus-maskinene selv om det blir kuttet på CPH-OSL-CPH for SAS/DK sine vegne.

Så hvis SAS/NO skal overta 50% av OSL-CPH-OSL produksjonen, så blir dette med eksisterende maskiner (B737NG/Classic). Vi har desverre mer enn nok av smågriser på OSL, så jeg synes det er SVÆRT synd - dersom vi skal få se mindre av SAS sine flotte A321/A319-maskiner.. :cry:

Originally posted by ph-ndr

-A

Dersom det ikke foreligger reelle planer om ekspansjon før 1/7-07,forfaller avtalen 31/12-07,og vi går tilbake til den gamle.Ingen problemer,det ligger en viss automatikk i dette.
Om T2 er klar om 7 1/2 år,gjenstår å se.Da takker jeg for meg.Dersom vi ikke får en ny pensjonsalder på 65 år.

,men man kan vel fly F50 etter 60 år ?

IC til og fra OSL burde gå uten de store kapasitetsproblemene. Det er jo ikke de altfor store passasjervolumene det er snakk om uansett med ett og annet fly.
Om OSL hadde oppmuntret til mer transfertrafikk, ved f,eks å sette ned avgiftene skikkelig for denne type trafikk, kan man nok presse ennå noen millioner pax gjennom der,så lenge de slipper å vase rundt med å hente bagasje, sjekke inn på nytt, gå gjennom security osv osv ..
Ofte går jo IC trafikken utenom de normale pressperioder, og ved en litt mer aktiv prispolitikk på landingsavgifter fra OSL som medvirker til å legge trafikk på tider det ikke er så stort press, burde det være mulig ...

Det ville jo bli færre å sende til ARN og CPH .....

Originally posted by P.A. VIKING

Det ville jo bli færre å sende til ARN og CPH .....
Ja, og det er ikke bra..:drunk: :baeh

Nye ruter fra ARN er mer sannsynlig.ARN-PEK har hatt noen av de beste bookingtallene før åpning noensinne.Belegget er allerede på 85%.2 nye frekvenser kommer på vinterprogrammet.Man har stor tro på at SAS får en slot nr. 2 på NRT,og da blir det ARN-NRT med stor sannsynlighet.

Men vad trevligt att läsa! Ett styrkebesked som ger signaler viktiga för fortsatta satsningar av SAS IC på ARN. Nöjda miner på LFV gissar jag...

...Och ja, Mats Jansson verkar vara rätt man SAS har hittat. Uttalad vilja att sätta kunderna i fokus. Det är bra.

Hvis dette hender er jeg redd att de Danske flyerene blander seg opp i det.Blir nok en masse streiker ut av det.Danskene lar seg ikke plukke i nesen selv om de er ett fredens folk:question:
Det kan ta tid før ledelsen i SAS greier å få alt på plass i Norge og Sverige er jeg redd for :question:

Originally posted by jikswoboB

Nye ruter fra ARN er mer sannsynlig.ARN-PEK har hatt noen av de beste bookingtallene før åpning noensinne.Belegget er allerede på 85%.2 nye frekvenser kommer på vinterprogrammet.Man har stor tro på at SAS får en slot nr. 2 på NRT,og da blir det ARN-NRT med stor sannsynlighet.

Men vad trevligt att läsa! Ett styrkebesked som ger signaler viktiga för fortsatta satsningar av SAS IC på ARN. Nöjda miner på LFV gissar jag...

...Och ja, Mats Jansson verkar vara rätt man SAS har hittat. Uttalad vilja att sätta kunderna i fokus. Det är bra.
Ja, flotte nyheter for ARN og Sverige...:SWE

Originally posted by OJB

Originally posted by EB

Det tror jeg du får rett .
Før T2 kommer vi til å se muligens en gjentagelse av historien ;
Deling av chartertrafikken... rutetrafikk OSL og charter på enten Rygge eller Torp.
Når det viser seg at Rygge er en flopp så kommer det "velmenene" politikere inn i bildet som "hjelper" til med å få chartertrafikken over til Rygge og så rir alle lykkelige inn i solnedgangen.....

Om dette skal bli en realitet så kan man se bort fra 95% av all chartertrafikk som pr i dag mates inn til OSL fra andre steder i landet.
Selv har jeg ikke noe problem med å fly til OSL for så å fly videre etter ny innsjekk, men...
Om jeg måtte ta tog og/eller buss til Rygge for å fortsette ferien.... Nja, skeptisk!!!

Egil

Originally posted by amatør

Vi får håpe et utenlandsk selskap eller to tør å satse på IC trafikk til OSL da, når SAS ikke skal gjøre det...

Ja, det blir nok redningen så lenge SAS har inntatt den holdningen at noe IC fra OSL i overskuelig fremtid ikke kommer på tale.

Og som Farmer skriver, en annen og mer profesjonell markedsføring med en aktiv pris- og avgiftspolitikk vil bidra positivt, men jeg synes vi ser for mye norsk nisseluementalitet også her.

Originally posted by JetBlue

Ja, det blir nok redningen så lenge SAS har inntatt den holdningen at noe IC fra OSL i overskuelig fremtid ikke kommer på tale.

Og som Farmer skriver, en annen og mer profesjonell markedsføring med en aktiv pris- og avgiftspolitikk vil bidra positivt, men jeg synes vi ser for mye norsk nisseluementalitet også her.
SAS har vel pr idag for store fly til å fly IC fra OSL, dette tenkte jeg den dagen jeg leste at SAS kjøpte A 330/340-300: dette er slutten på IC flygninger fra OSL med SAS. OSL trenger selskaper med 762/763 og kanskje A 330-200.
Men er helt enig i at OSL må gå langt mere offensivt til verks for å få flere IC aktører. Se på ARN, de har vel en ganske kraftig reduksjon i landingsavgifter det første året for nye selskaper, og det førte til at bla Malaysian airlines startet flygninger dit med ca 30000 svenske reisende pr år, og dette tallet økte kraftig etter at det kom en direkterute. Mens OSL fortsatt ikke har direkterute til BKK med godt over 100000 (og sterkt økende) reisende mellom Norge og Thailand pr år...:o

SAS har vel pr idag for store fly til å fly ic fra OSL, dette tenkte jeg den dagen jeg leste at SAS kjøpte A 330/340-300: dette er slutten på IC flygninger fra OSL med SAS. OSL trenger selskaper med 762/763 og kanskje A 330-200.

Hovedproblemet er ikke størrelsen på flyene men antallet. SAS har kun 11 330/340 og de må bruke de der de vil tjene mest mulig penger og per dags dato er det ikke fra Oslo. Hadde de hatt en flåte på f.eks 20 330/340 skal man ikke se bort ifra at det også hadde vært SAS IC ruter fra OSL

Originally posted by Someone

SAS har vel pr idag for store fly til å fly ic fra OSL, dette tenkte jeg den dagen jeg leste at SAS kjøpte A 330/340-300: dette er slutten på IC flygninger fra OSL med SAS. OSL trenger selskaper med 762/763 og kanskje A 330-200.

Hovedproblemet er ikke størrelsen på flyene men antallet. SAS har kun 11 330/340 og de må bruke de der de vil tjene mest mulig penger og per dags dato er det ikke fra Oslo. Hadde de hatt en flåte på f.eks 20 330/340 skal man ikke se bort ifra at det også hadde vært SAS IC ruter fra OSL
Nja, da tror jeg heller at det ville vært flere ruter fra CPH, bla Hong Kong og San Fransisco, og kanskje India. Og ARN-Tokyo, når og hvis de får flere slots..

Originally posted by Someone

Nja, da tror jeg heller at det ville vært flere ruter fra CPH, bla Hong Kong og San Fransisco, og kanskje India. Og ARN-Tokyo, når og hvis de får flere slots..
'

Nja, men hva med begge deler....var en grunn til at jeg brukte 20 fly og ikke 14-15

Kanskje en New York rute med SAS ville kommet, men det er utelukkende fordi de har en konkurrent som "stjeler" pax der..

Back