SAS Plus til ZRH, og Lech

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Årets vinterferie ble igjen lagt til Østerrike og Lech. Og som vanlig, greiest fly til ZRH og fikse transport derfra. Denne gangen passet SAS sine tider og priser best, det vil si det var dyrt uansett. Men en av de gangene forskjellen i pris på Plus og Go var en drøy cola fra tralla, så i grunn enkelt valg.



Parkering booket på P10, bilen var stappfull men avgang en søndag klokken 11ish er i grunn en ganske grei tid å reise på. 10 personer med håndbagasje og cirka 200kg innsjekket bagasje ble sjekket inn på SK841 og vi hadde god tid til frokost i loungen.



SE-ROL som var satt opp på flyktningekspressen, fullt fly og 12 rader Plus. Ikke så ikke en søndag formiddag.



40bd18c648ded1026413ddbb377d7d07.jpg



c08a551148f7b33e3590d670419107d8.jpg





En vinterdusj før avgang på 01L.



d9b6a91c183de9ec1131cffdee5baa0e.jpg





Røykelaks i dagens matboks, som var ganske så grei. Dog barna plukket noe annet fra tralla.



803936e5d618257aa11234f29e6e332e.jpg





Vanlige konfekten til dessert



63974712b98571415e4e2d21b8742f3e.jpg





Overskyet på hele flyturen, og etter rundt 2 timer var det landing på ZRH. Parkering på B-Piren denne gangen. Ved siden av SAS' kommende partner.



ed0fefdeef4d27b33ac11fb510a6351e.jpg





Bagasjen kom relativt raskt, i motsetning til i fjor, en en av der Lecher sine minibusser stod utenfor å ventet og å kjøre oss de 2 timene fra Zürich til Lech



a98b6f0c52d087de1a498d8b44b8f655.jpg







TBC
 
Last edited:
Som alltid mye god mat og drikke på disse turene. En uke er nok nok, litt mer og jeg hadde klart å fylle ut utfordressen til Lasse Kjus på sine velmaktsdager.

ac4d7cd0bcf5bd6da50647dafd78faed.jpg

50220ebbca48e106737521a4ec859014.jpg

f86b3ad74aa634916567e87b4b97a066.jpg

c396209341d7a605b4d710a293023d2e.jpg

088ebba58c345ea9261f049ec32f819e.jpg

d4b780ec754152c6f44c9199c9503024.jpg

88bf69cb6e41b1a8bc1e03223080ae19.jpg

3c9ca7afd1d4758675bf3b674d3368f5.jpg

80c6c49cdce7af73fd28f619d497af48.jpg


Hotellet, by night
dbf0a4aba615fb2f415f4ea2b50a9b32.jpg


Der Wolf, et av stedene oppi bakken

3bb67ee675e833866a981fdfa08054bb.jpg
 
Tid for returen, og først gondolen ned til dalbunnen, og få stablet barn, bagasje og voksne inn i minibussen.

37fdab1f4efb7429f18881d7e268689b.jpg




Kom ned tunnellen/snøoverbygget oppe i siden her

c9922d9da6833243c0e3212912a0efbe.jpg



Type Iveco, så italiensk fabrikat, så da brøt den sammen på motorveien gjennom St.Gallen. Men flaks i uflaks, så kom det 5 minutter bak en tom buss fra et samarbeidende selskap, som skulle plukke opp en gruppe i ZRH. Så da var det bare få flyttet barn og bagasje over, på et vis som gjorde at ingen ble påkjørt.

4aba1c7aa2b052998a81ccd9c6401d9f.jpg




Så ble ikke mer enn 10 minutter forsinket til ZRH. Innsjekk på Check-in område 2, som SAS bruker, sammen med blant annet KLM, Emirates, British Airways etc.

Fin dag på ZRH, her ved en Edelweiss A320, og en Lufthansa A319 som skulle til MUC.

cd1f5076df619743eb34967162d26f34.jpg


f00a218b0f92cfeeecb9f4aadfa665ef.jpg



Som vanlig fra ZRH til OSL om vinteren blir flyet 10-15 minutter sen. Det gjelder enten jeg flyr Swiss eller SAS. Virker som skibaggene overrasker hver gang. Avgang fra A-Piren denne gangen.

80da420366e4a7e5d11cf60a34b67ab2.jpg




Full A320neo, denne gangen med 10 rader Plus. Rad 6 for oss, men satt som en buffersone mellom gutta, så ble midtsete.

53f986b5b47bec506b38c715795e14b7.jpg




Avgang, først over Zürichsjøen, så Bodensjøen, med alpene i bakgrunnen.

b2a3348677013569f883bbbc4460c4ad.jpg


6762457464aacbeab0a686ca94fc4058.jpg



Dagens matboks, var en roastbiff med potetsalat. Egentlig ganske godt. Før den vanlige konfekten ble delt ut. Barna derimnot fikk en pizza fra tralla.

f8c4534762d7375d8a199dd6ac46cb0a.jpg


0504c3cf8e0362101a0c78636b5a70c0.jpg



Inflight underholdning.

1c34900c0d3e0a5bf41200e72ecdee0c.jpg



Ankomst OSL på D-gatene. Priority funket på noe av bagasjen men ikke alt. Hjalp heller ikke at tilbringerbåndet til rundellen stoppet flere gangen, selv med masse bagasje på vei. Første gangen stod det en kar fra SGH der, som fikk ringt ned så det ble skrudd på. Neste gang var det ingen der og når jeg så min siste bag lå 1.5 meter ned luka, hadde jeg fått nok, så hoppet over, krøp ned og henten den. Samt den som lå foran, som en like utålmodig dame takket for hjelpen for.
Ut til P10, hvor jeg også klarte huske hvor jeg hadde parkert.
 
Last edited:
Back
Top