Bare å få inn en person som forstår språkene, vil være en betydelig ulempe, og i tillegg kommer alle andre kulturproblemer.
Går ut fra at det mangler et "ikke" her?
Ellers er jeg enig med mange her (unntatt de som foreslo Berit Kjøll og Randi Flesland).
Hvem har glemt Jan Carlzon og begeistringen han skapte rundt SAS. Han kom, såvidt jeg husker, fra Volvo, og var utadvendt og ga folk en lyst til å reise med SAS. Om produktet ble så mye bedre kan sikkert diskuteres, men det ble ihverfall skapt et inntrykk som passasjerene likte. Det var andre tider dengang, da man slapp å konkurrere med lavprisselskaper, men allikevel.
De siste SAS-sjefer har muligens vært profilert blandt ansatte, men for passasjerer og almenheten eller vært noen tilbaketrukne grå eminenser som kun luftfartsineresserte har festet seg med.
Man kan si mye om Michael O'Leary og Bjørn Kjos, og det gjør man jo også, men det må være hevet over tvil at de klarer å skape blest om egne selskaper som sørger for penger i kassen, hver på sin måte.
Jeg tror SAS trenger en slik utadvendt frontfigur som kan tiltrekke passasjerer til SAS-produktet, som forhåpentligvis også i fremtiden skiller seg fra lavprisselskapene.
(Hvor ble det forresten av Jan Carlzons PPP - Passenger Pleasing Plane? Nå er de jo så trange og ukomfortable, også SAS sine, at de pleaser svært få, med mindre du er småvokst eller har betalt deg grundig opp i klassene.)