Mageproblemer på tur

Mageproblemer på tur

HEHE :) Du mener vel Dheli Belly? :D

Dehli kanskje? ;)

Som noen er inne på så er mye krydder bakteriedrepende, så krydret mat er ofte bedre for helsen. Endel med sarte mager kan bli litt uvel av det, men det er ikke det samme som å bli matforgiftet. Som er langt verre.

Re: Mageproblemer på tur

Voldelig spy- og dritesjuke på Phuket for noen år siden. Forlot ikke hotellrommet på 72 timer. Synderen var en suppe kjøpt på Jungceylon Shopping Mall. Har ikke vært utsatt for noe spesielt bortsett fra dette.

Om uhellet er ute så har man Imodium og om det skulle være ekstra ille skal man selvsagt kontakte lege som kanskje vil gi deg noe lugubre medisiner... :drunk:
I Manilla ba jeg om Imodum på et apotek og de ga med ett brett uten innpakning som de kalte "generic Imodum". Når 3 immodum på styrten har null virkning så stopper dette alle plager på under 5 minutter. Bruker ha det i sekken min, men er redd noen skal inspisere for nøye i tollen ett eller annet sted. Har vært litt for snill med andre reisende så nå er det kun 2 igjen. Kanskje jeg må en tur til Filippinene igjen?

Som noen er inne på så er mye krydder bakteriedrepende, så krydret mat er ofte bedre for helsen. Endel med sarte mager kan bli litt uvel av det, men det er ikke det samme som å bli matforgiftet. Som er langt verre.
De som ber om den sterkest krydrete maten får det dårligste kjøttet...

Har stort sett vært heldig når jeg er ute å reiser. Eneste gangen jeg ble skikkelig dårlig var på Island under nordisk mesterskap. Så mesterskapet ble spolert, men ellers har jeg aldri blitt dårlig.

Mageproblemer på tur

Dehli kanskje? ;)

Eller kanskje Delhi;)

Ellers er nok myten om at sterkt krydret mat tar knekken på bakterier noe overdrevet... Selv har jeg rett som det er blitt dårlig i magen på reiser til fjernere strøk, men heldigvis aldri værre enn at det ordner seg i løpet av et døgn etter inntak av litt Imodium - eller Loperamide som er det generiske navnet på det.

Som forebyggende funker det bra med et glass Biola daglig ca en uke før avreise.

Back