• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lyst til å bli jagerpilot?

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Lyst til å bli jagerpilot?

Ser skremmende vanskelig ut

http://members.chello.nl/r.braam2/video-pagina.htm

Utrolig mange bra videoer!!

Replying to Topic 'Lyst til å bli jagerpilot?'

Sjekk "Smoke Hotspot" - radiostyrt fly med thrust vectoring!!! Noe av det snåleste jeg har sett. VTOL, Concorde etc. var heller ikke å forakte.

Ehh - ikke for å være "gammel og grinete" - MEN jeg lurer på hvor mange "håpefulle" ungdommer som kan regne med å komme inn som jagerpilot i et nesten-nedlagt-luftforsvar??? Promiller? Guttedrømmen er fortsatt aktiv, kan jeg se.

Stillingen er forbeholdt de FÅ matematikk/fysikk-nerder som UTROLIG NOK produseres i kongeriket PÅ TROSS AV sosialistenes førtiårige feilslåtte eksperiment med å sabotere barnas fantastiske evne til å lære inn stoff. (- "Æ'kke så fali' med å kunne skrive korrekt norsk, bare skriv sånn du tror det skal være, lille venn." - "Matematikk er veeeldig vanskelig, så vi gjør det enklere for dere, små venner.) Aaarghhh!!!

Go ahead and kill me - but I'll still say the same. :pissed :pissed :pissed

Originally posted by ANX
Ehh - ikke for å være "gammel og grinete" - MEN jeg lurer på hvor mange "håpefulle" ungdommer som kan regne med å komme inn som jagerpilot i et nesten-nedlagt-luftforsvar??? Promiller? Guttedrømmen er fortsatt aktiv, kan jeg se.
Så vidt jeg skjønte var det rimelig få søkere til årets opptak.

Hva linken jeg ga har med hvor mange promiller som kommer inn å gjøre, vet jeg ikke.

Originally posted by ANX
Stillingen er forbeholdt de FÅ matematikk/fysikk-nerder som UTROLIG NOK produseres i kongeriket

Nerder? Vet du hva en nerd er?? Eller karakteriserer du alle som får bra karakterer med fordypning på vg som nerder? Da er det i så fall på tide å våkne opp, og kanskje finne frem definisjonen på en nerd.

Ingen av de fysikk/matte-nerdene jeg kjenner har interesse eller andre egenskaper som gjør at de noengang kommer i nærheten av et jagerfly.

Såååda, DAG. Du lever nok i en annen verden (US) enn her hjemme?

Jeg ville bare sette fokus på at det idag kanskje ikke er så altfor helsikes mange ungdommer her i det bortskjemte og matleie Norge som fikser matte/fysikk til den grad som luftforsvaret har bruk for!

Det pleier å være "ørten" tusen ukvalifiserte søkere til Luftforsvaret - så når det nå er VELDIG FÅ, viser det at nivået på dagens ungdom er illevarslende???

NOEN må stikke fingeren i jorda og finne ut hvor vi er på vei. KUN våre politikere kan gjøre noe med situasjonen, men de er (uff) opptatt på annet hold.

Helsikes politikere - det var DE som engang outsorcet" Avinor, bl.a.

Dra disse hertingene inn på teppet, og krev at brukerne skal ha bestemmelsesrett!

Nå må snart noen edruelige oppegående individer ta et grep!!!

Jeg er i US nå, men har ikke vært det så lenge. Hadde full pakke med MX og FY og KJ, og mye realfag etter det, men ser ikke på meg som nerd, heller ikke idealsoldaten i forsvaret.

På en annen side ser jeg pointet ditt, og er helt enig. Det legges altfor lite vekt på realfag på skolen, og for mye lek og moro. Det er ofte de vanskelige fagene man kan gjøre karriere ut av, ikke gym og heimekunnskap!

Back