Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Noen som har sjekket sine Hilton gullkontoer. Da jeg skulle sjekke inn paa et Hilton hotell i London idag viste statusen min Blue ifolge resepsjonisten. Jeg sjekket kontoen min og det viste Blue der og. JEg viste gullkorett mitt til resepsjonisten og heldigvis fikk jeg et Executive room. Saa jeg oppfordrer folk til aa sjekke sine Hilton kontoer.

Bodde på Hilton Kensington i perioden 14-17.juni. Selv om jeg var Blue i systemet deres så sa jeg at det må ha skjedd en feil i systemet deres og jeg viste dem gullkortet mitt. Heldigvis ble jeg oppgradert til et Executive room med lounge tilgang med alle fordeler som gullmedlemmer har. Så nå spørs det om jeg tørr å bruke Hilton gullkortet mitt så mye lenger før den evt blir inndratt i et eller anna hotell i fremtiden. Evt får jeg prøve og Status matche gullkortet mot andre hotellkjeder. Noen som vet om hvilke hotellkjeder som aksepterer status match fra Hilton og hvilken status man får og varigheten på den?

Ellers må jeg si at Hilton har endret regler for Gullmedlemmer fra i år. Resepsjonisten på Hilton Vienna Danube forklarte meg de nye reglene. Tidligere fikk man automatisk oppgradering til Executive room fra Standard room. Nå må man visst kjøpe en slags Deluxe room for å bli oppgradert til Executive room. Er man Diamond medlem kan man fortsatt få automatisk opprykk fra Standard room til Executive room. Ellers har man ikke endret på andre ting for gullmedlemmer. Grunnen til at Hilton endret reglene er for at det er altfor mange (jukse) gullmedlemmer ute i markedet.

Ellers må jeg si at Hilton har endret regler for Gullmedlemmer fra i år. Resepsjonisten på Hilton Vienna Danube forklarte meg de nye reglene. Tidligere fikk man automatisk oppgradering til Executive room fra Standard room. Nå må man visst kjøpe en slags Deluxe room for å bli oppgradert til Executive room. Er man Diamond medlem kan man fortsatt få automatisk opprykk fra Standard room til Executive room. Ellers har man ikke endret på andre ting for gullmedlemmer. Grunnen til at Hilton endret reglene er for at det er altfor mange (jukse) gullmedlemmer ute i markedet.

I så fall er det ikke utpreget gjennomført. Jeg har blitt oppgradert fra standard rom til executive rom med loungetilgang 3-4 ganger siden nyttår.

I så fall er det ikke utpreget gjennomført. Jeg har blitt oppgradert fra standard rom til executive rom med loungetilgang 3-4 ganger siden nyttår.

Reglene er fortsatt uklare blant mange hoteller og på nettet. Så her har vel Hilton en jobb å gjøre ved å forklare sine kunder om de nye reglene.

Bodde på Hilton Kensington i perioden 14-17.juni. Selv om jeg var Blue i systemet deres så sa jeg at det må ha skjedd en feil i systemet deres og jeg viste dem gullkortet mitt. Heldigvis ble jeg oppgradert til et Executive room med lounge tilgang med alle fordeler som gullmedlemmer har. Så nå spørs det om jeg tørr å bruke Hilton gullkortet mitt så mye lenger før den evt blir inndratt i et eller anna hotell i fremtiden. Evt får jeg prøve og Status matche gullkortet mot andre hotellkjeder. Noen som vet om hvilke hotellkjeder som aksepterer status match fra Hilton og hvilken status man får og varigheten på den?

Hmm. Mye rart som skjer i kontoen min. Nå viser kontoen min en sølvfarge. Nå må Hilton snart bestemme seg for hvor de ønsker å plassere meg. Gi meg gull eller miste meg som kunde!!

Reglene er fortsatt uklare blant mange hoteller og på nettet. Så her har vel Hilton en jobb å gjøre ved å forklare sine kunder om de nye reglene.

Det er jo da litt pussig at de fortsatt sender ut e-post med beskjed om at man har fått lagt inn en standby upgrade to executive room...:)

Fikk en mail idag med en begrunnelse på hvorfor jeg ble nedgradert til sølv:

Dear Mr. XXX,

We have received your account inquiry. It was determined that you were not eligible for the Visa Infinite Asia Pacific Instant Gold offer, which you registered your account for on December 22, 2011 and again on April 5, 2013 as our records show that you reside in Norway but changed your country of residence to Australia to register for the offer. As a result, your account has been downgraded to the correct tier.

Should you require further assistance, please contact the Hilton Customer Service Center at the address or telephone number listed below. Any HHonors Customer Service Representative will be happy to assist you.

Thank you for your continuing support of the Hilton Family and the Hilton HHonors guest reward program.

Sincerely,

XXX XXX

Hilton HHonors Fraud Dept.

1-800-548-8690

Fax number: 1-972-788-1818

P.O. Box 9003

Addison, TX 75001

United States

www.hiltonfamily.com

Hilton endret nok reglene fordi det er altfor mange gullmedlemmer generelt... Av alle som har HH gold, er det nok ikke store antallet av totalen som har 'jukset' , de fleste har det fordi man får statusen bare ved å være innehaver av et kredittkort (US)

Reglene er uansett ganske klare, det er kun oppgradering til neste tilgjengelige romkategori som gis dersom det gis noe (får du mer enn dette er det som regel goodwill fra hotellets side), dette kan være rom med utsikt osv, men ikke nødvendigvis et exec rom eller suite. Dette gjelder for både gold og diamond, men diamond får alltid tilgang til lounge der det finnes, uavhengig om det gis oppgradering til exec rom (og der ligger vel den største fordelen som diamond-medlem)

Hilton endret nok reglene fordi det er altfor mange gullmedlemmer generelt... Av alle som har HH gold, er det nok ikke store antallet av totalen som har 'jukset' , de fleste har det fordi man får statusen bare ved å være innehaver av et kredittkort (US)

Reglene er uansett ganske klare, det er kun oppgradering til neste tilgjengelige romkategori som gis dersom det gis noe (får du mer enn dette er det som regel goodwill fra hotellets side), dette kan være rom med utsikt osv, men ikke nødvendigvis et exec rom eller suite. Dette gjelder for både gold og diamond, men diamond får alltid tilgang til lounge der det finnes, uavhengig om det gis oppgradering til exec rom (og der ligger vel den største fordelen som diamond-medlem)

Verdt å merke seg at kredittkortmedlemmene veldig sjelden bruker statusen sin utenfor USA. Også verdt å merke seg at antall gullmedlemmer har kun gått opp med ett ensiftret prosentpoeng.

Something comes, something new comes, fast......

Alltid i nerdemiljø stemmer dette, flyseter og hotell.

Var HH ekte sølv, ble juksegull, nå ekte gull ut mars 2014.. garantert ikke fornyet dersom ikke noe uforusett skjer... Hakke tid til "uforutsett" også..

Mail fra UA MP nå i kveld med invitasjon til ekte(??) Marriot gull for oss Plat kunder hos UA.

Greit selvfølgelig, utrolig nok aldri bodd på Marriot, så nye utfordinger ..

Hilton har jo blitt rutine, men meget fornøyd med dem i alle Hiltonklasser fra topp til bunn. .

Spesielt meget fornøyd med Hampton i Berlin forrige uke ( EUR 77 pr natt )... Frokosten var topp til å være Hamton (US sekvfølgelig ) .

Jada, dette burde være postet under erfaringer HH .Antar alle leser begge steder..:rolleyes:

Something comes, something new comes, fast......

Alltid i nerdemiljø stemmer dette, flyseter og hotell.

Var HH ekte sølv, ble juksegull, nå ekte gull ut mars 2014.. garantert ikke fornyet dersom ikke noe uforusett skjer... Hakke tid til "uforutsett" også..

Mail fra UA MP nå i kveld med invitasjon til ekte(??) Marriot gull for oss Plat kunder hos UA.

Greit selvfølgelig, utrolig nok aldri bodd på Marriot, så nye utfordinger ..

Hilton har jo blitt rutine, men meget fornøyd med dem i alle Hiltonklasser fra topp til bunn. .

Spesielt meget fornøyd med Hampton i Berlin forrige uke ( EUR 77 pr natt )... Frokosten var topp til å være Hamton (US sekvfølgelig ) .

Jada, dette burde være postet under erfaringer HH .Antar alle leser begge steder..:rolleyes:

Alle som har Premier Gold eller høyere har fått denne invitasjonen og den er ekte. ;)

Mer her: http://milepoint.com/forums/threads/announcing-rewardsplus.66654/

Marriott er mye bedre enn det Hhonors er, kvaliteten i nord amerika er MYE bedre enn det Hilton leverer (over 90% av alle Hiltons hoteller finner du i Nord America)

Marriott har også hoteller i alle prisklasser. Som Gold får du tilgang til lounge uansett om du får oppgradering til Club level eller ikke, så en mye bedre status

Takk for den, lovende, har snart brent mesteparten av HH poeng...

Best bruk er Conrad Dubai som ikke har åpnet yet... Og en helg i KUL i feb.

Fabelaktig Doubletree som ligger over mange Hilton... Spes mat...

Vil ha nok til Hilton Cairo også....:cry:

Etter å ha lest gjennom en del her nå, så kan jeg konkludere med at jeg er for sent ute for å fikse meg gullstatus her, stemmer det?

Tenkte ikke så mye over denne tråden tidligere, og så i alle fall ikke et 8-10 netters opphold på Hilton Abu Dhabi komme.....

Tror det er fellesnevneren ja, jeg har også bare jukset én gang. Et tips hvis dere ikke har fysisk gullkort - logg inn på profilen, velg "Personal information", og deretter "Send me a membership card". Kan sikkert være greit å ha et fysisk kort, om ikke annet for å kunne scanne og bruke til matching hvis den reelle statusen blir endret til Blue.
Bare et "data point" - jeg bestilte fysisk gullkort 16/6, og mottok det i dag, så det tok ca fem uker.

Etter å ha lest gjennom en del her nå, så kan jeg konkludere med at jeg er for sent ute for å fikse meg gullstatus her, stemmer det?
Tror det, vet ikke om noen fungerende måte nå.

Fikk også fysisk kort i går, exp. 3/2015. Husker dog ikke når jeg bestilte eratatningskort, men var vel omtrent samme dato som Peppep.

Har Hilton noe samarbeid med Hotel Oslo City Centre (tidligere Doubletree hotell), og kan en evt forvente noe oppgradering om en har Hilton Gold?

Jeg forsøkte med Oslo via Hilton.com, og da fikk jeg ikke treff, så det er vel ting som tyder på at de ikke lengre har noe samarbeid.

Har Hilton noe samarbeid med Hotel Oslo City Centre (tidligere Doubletree hotell), og kan en evt forvente noe oppgradering om en har Hilton Gold?

Jeg forsøkte med Oslo via Hilton.com, og da fikk jeg ikke treff, så det er vel ting som tyder på at de ikke lengre har noe samarbeid.

Nei, ikke noe der lengre....

Noen som har brukt juksegull fra Hilton for å få juksegull hos CC, som igjen har brukt juksegullet sitt hos CC for å få tilbake HH Gold etter å blitt nedgradert? :P

Dette hotellet er vel på vei til å havne i lomma til stordalen? Skal vel bare være noen rettssaker med gamle eieren og banken først..

Back