Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Noen som vet om man kan samle både HHonors poeng OG Dividend Miles på opphold på Hilton?

BF:cool2

Noen som vet om man kan samle både HHonors poeng OG Dividend Miles på opphold på Hilton?

du kan vælge mellem:

a) 10 HHonors Base points + 5 bonus points per eligible U.S. dollar spent
b) 10 HHonors Base points + 1 airline mile per eligible U.S. dollar spent*
c) 10 HHonors Base points per eligible U.S. dollar spent + 500 miles per stay (100 miles per stay at Hampton Inn®, Hampton Inn & Suites® and Homewood Suites®)

Du skal logge ind på hiltonhhonors.com -> my profile -> earning point and miles

Etter seks netter på Courtyard Marriott midtown east, sjekket jeg inn på Hilton Times Square tidligere idag. Fikk rom når vi kom kl. 12 og beskjed om complimentary upgrade til deluxe rom i 43. etasje (nest øverst). Vi kunne også velge mellom 1000 poeng eller frokost og valgte selvsagt frokost. Fikk samtidig passordet for gratis trådløst nett og i tillegg mat/drikke vouchere på $5 pr pers.

Alt i alt en meget hyggelig velkomst som Gold. Booket forøvrig double hhonors points rate som kostet $5 ekstra pr natt. Det vil dermed tikke inn grasalt med poeng på kontoen for disse to nettene med den pågående promotion med 1000 ekstrapoeng pr natt samt 5000 poeng ekstra for helg :D

Jeg skaffet meg A-club platinium gjennom tips fra denne posten, og har akkurat prøvd Sofitel LA. Der fikk jeg overhode ingen fordeler som platinium.

Sov i natt på Hilton Garden Inn, og der fikk jeg som HHonors Gold velge mellom ekstrapoeng, og gratis frokost. Valgte frokosten. Så på kvitteringen da jeg sjekket ut at jeg fikk omlag 2200 Hhonors poeng, og omlag 500 EB ekstrapoeng for denne natten.

Jeg var heller ikke imponert over mottakelsen jeg fikk på Sofitel i Hamburg med Plat sammenlignet med mottakelsen på Hilton som Gold. Fikk dog oppgradert rom til superior, men de har nå både deluxe, jr suite og et par suiteklasser til over det som de nok saktens kunne spandert en søndag kveld.

Har nå booket en ny Hilton natt i Tyskland. Stusset litt da jeg etter å ha bestilt fikk opp en boks som sa at jeg var kvalifisert for "Custom Upgrade". eStandby Upgrade. Upgrade for as little as 0 Euro extra pr night. Da jeg gikk inn der, kunne jeg oppgradere til et superior room for 55 euro ekstra eller til suite for 155 euro extra. De prisene der utgjorde forskjellen mellom rommene som var tilgjengelig ved booking. Så jeg må si at jeg forstod ikke helt poenget med det. Som Gold skal man få oppgradert rom hvis de har noe ledig ved ankomst. Er det ikke det som heter Standby Upgrade da?? Bare et forsøk på å få solgt meg et bedre rom istedetfor å gi meg det gratis, kanskje?

Hmmmmm! Merkwürdich....

Jeg var heller ikke imponert over mottakelsen jeg fikk på Sofitel i Hamburg med Plat sammenlignet med mottakelsen på Hilton som Gold. Fikk dog oppgradert rom til superior, men de har nå både deluxe, jr suite og et par suiteklasser til over det som de nok saktens kunne spandert en søndag kveld.

Har nå booket en ny Hilton natt i Tyskland. Stusset litt da jeg etter å ha bestilt fikk opp en boks som sa at jeg var kvalifisert for "Custom Upgrade". eStandby Upgrade. Upgrade for as little as 0 Euro extra pr night. Da jeg gikk inn der, kunne jeg oppgradere til et superior room for 55 euro ekstra eller til suite for 155 euro extra. De prisene der utgjorde forskjellen mellom rommene som var tilgjengelig ved booking. Så jeg må si at jeg forstod ikke helt poenget med det. Som Gold skal man få oppgradert rom hvis de har noe ledig ved ankomst. Er det ikke det som heter Standby Upgrade da?? Bare et forsøk på å få solgt meg et bedre rom istedetfor å gi meg det gratis, kanskje?

Hmmmmm! Merkwürdich....

Jeg fikk også en slik epost når jeg var booket inn på London Hilton on Park Lane, men gjorde ingenting med det. Jeg endte opp i en suite likevel...:) Litt begrenset erfaringsgrunnlag, dog, men jeg regner med at dette er en måte å hente ut litt mer penger fra kundene.

Biz, jeg fikk det foer ankomst SIN ogsaa.. Bare aa ignorere, samme tidligere ved soelv... :cool:

Hilton har alltid estandby custom upgrade som man kan signe seg opp på, dette er ment å være upgrades ved innsjekk til redusert pris ift. å booke oppgradert rom fra starten av.

Som Gold hadde jeg en booking inne i New Orleans i forrige uke og mener at executive level room allerede lå inne med request til $0. Det står for øvrig nederst på siden at gull/platinum får complimentary upgrade ved innsjekk hvis ledig. Tre dager før ankomst klikket jeg meg inn på ny og da var executive room bekreftet.

Kansellerte uansett New Orleans og ble værende i NYC hele ferien. Se forøvrig mine kommentarer over om hva vi fikk som Gold på Hilton Times Square, der lå også deluxe room inne som request til $0 før ankomst. Poengene for to netter der har allerede tikket inn på konto mindre enn to døgn etter utsjekk, sykt god avkastning med over 15 000 poeng etter alle bonuser for to netter med grunnpris $174/natt. :lol:

Hmmmmm! Merkwürdich....

Sikker på at prisforskjellen ikke var litt mindre enn den du så da du booket?
Normalt så skal det stå hvor mye ekstra du må betale, og hvor mye du sparer. Det skal fungere sånn at du f.eks. godtar en oppgradering til Superior for 50 Euro ekstra per natt dersom de har det ledig.

Kan ikke huske at jeg har pleid å få egen mail om dette, men har sett det nevnt i bekreftelsesmailen, samt funnet linken inne på HH-kontoen. Etter at jeg ble Gold, har det av og til vært 0 Euro for de "billigste" oppgraderingene.

Taktikken min nå er uansett å booke det minste og billigste, være fornøyd med det om det er det jeg får, og ta det som en bonus om man blir oppgradert.

Dessverre gikk jeg på en liten blemme i så måte. Jeg har en booking på et hotell, der jeg hadde booket et rom som var litt større enn de vanlige. Etter at jeg ble Gold, valgte jeg å endre bookingen til et helt vanlig King-rom - oppdaget etterpå at det rommet da kostet mer enn det jeg nedgraderte meg fra :headbang

Det kom først opp på bekreftelsen på skjermen da jeg var ferdig med bookingen. Men det stod også på bestillingsbekreftelsen jeg fikk på mail etter å ha booket. Det eneste rommet som stod til 0 i oppgradering var det jeg allerede hadde bestilt.

For å være helt sikker, så gikk jeg inn igjen og så hva prisene var:
King Hilton Guest room: 106 euro (laveste pris ved forhåndsbetaling)
King Hilton DeLuxe: 133 euro (+27 euro)
King Junior Suite: 166 euro (+60 euro)
King Duplex Suite: 244 euro (+138 euro)

Tilbud om oppgradering:
Til King Hilton DeLuxe: Requested (til ingenting nå da tydeligvis....)
Til Junior Suite 55 euro (spar 5 euro)
Til King Duplex suite 130 euro (spar 8 euro)

At man ligger inne med request på fri oppgradering til DeLuxe var jo greit nok, men ikke mye å spare på å requeste seg til en suite av noe slag.

Men da var iallefall fakta på bordet! ;)

Av erfaring så er det heller ikke alle hoteller som tilbyr et gratis-alternativ på standby-upgrade. Og Hilton Mainz City, tilbyr ikke dette i det hele tatt. Der får jeg kun tilbud om å oppgradere fra King Hilton Guestroom til King Deluxe Room for 3699 HH-poeng, men altså ingen muligheter for penger - bortsett fra å betale fullpris, selvsagt.

Dagbladet har i dag en reportasje om hoteller i Oslo, hvor bl.a. Doubletree by Hilton i Oslo blir omtalt slik:
For deg som vil ha god gammeldags luksus, kan Oslos eneste Hilton-hotell være et alternativ.

Det er lite som minner om de prangende bygningene i glass og stål Hilton satser på andre steder i verden.

Det ligger sentralt, i Stortingsgata.

Men skulle du lete og ikke finne det, er du sannsynligvis ikke alene. Hotellet har samme inngang som Christiania Teater.

Grunnen til den beskjedne framtoningen kan være at hotellet heter «Doubletree by Hilton» og er del av et franchisekonsept.

Firestjerners
Ifølge resepsjonisten er den største forskjellen størrelsen og stjernene. Doubletree er firestjerners, mens de ordinære Hilton-hotellene oftest er femstjerners.

Men det skal bli større. Oslos Hilton satser friskt i luksussegmentet og åpner snart 40 nye rom.

Noen av dem kommer til å ha fantastisk utsikt over Spikersuppa.

Hele reportasjen finner du her: http://www.dagbladet.no/2012/01/30/tema/reise/sondag/hoteller/oslo/19974458/

Det undrer meg at dette hotellet skal fremstå som lukseriøst og eksklusivt. Deler resepsjon med et teater og virker utrolig anonymt.

Når jeg har sjekket priser her, har minimumsprisen vært 1650 kr hvis man betaler på forhånd, og over 2000 kr hvis ikke. Det utelukker hotellet for de fleste norske foretningsreisende bare på pris dog hvis ikke annet er tilgjengelig.
Er satsningsområdet utlendinger på besøk i Oslo med godt forhold til Hilton?

Når jeg har sjekket priser her, har minimumsprisen vært 1650 kr hvis man betaler på forhånd, og over 2000 kr hvis ikke. Det utelukker hotellet for de fleste norske foretningsreisende bare på pris dog hvis ikke annet er tilgjengelig.

Tror ikke du skal legge for mye vekt på prisene du får opp. Tipper mange som bor her betaler betraktelig mindre pga diverse rabatter og storkundeavtaler ;)

Ellers så er det vel ikke så mange Hilton hoteller jeg har vært på som er noen fem stjerners......

Dagbladet har i dag en reportasje om hoteller i Oslo, hvor bl.a. Doubletree by Hilton i Oslo blir omtalt slik:

Hele reportasjen finner du her: http://www.dagbladet.no/2012/01/30/tema/reise/sondag/hoteller/oslo/19974458/

Det undrer meg at dette hotellet skal fremstå som lukseriøst og eksklusivt. Deler resepsjon med et teater og virker utrolig anonymt.

Er satsningsområdet utlendinger på besøk i Oslo med godt forhold til Hilton?

Man får også gratis cookie hos DoubleTree :drink(i mangel av kjeks-smiley)

Er vel snarere Conrad og Waldorf Astoria som ofte har de gjeve 5 stjerner.

Når jeg bruker linken og taster inn koden (403259) og får denne verifid så får jeg opp Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance.
Er det flere som har opplevd dette? Jeg kommer meg inn på accounten min på hilton,men ikke her.

Når jeg bruker linken og taster inn koden (403259) og får denne verifid så får jeg opp Invalid Registration - Please contact the Hilton HHonors Service Center for assistance.
Er det flere som har opplevd dette? Jeg kommer meg inn på accounten min på hilton,men ikke her.

Post nr 134 forklarer det. Endre til russisk adresse så går det fint!:)

I dag poppet det jaggu ned et kort med fin farge fra Hilton ned i postkassa mi. Mitt første kort av denne fargen og det hadde egentlig ganske kul design.

Attachments

• photo.jpg
    photo.jpg
    62.5 KB · Views: 344

Fikk også kortet i postkassen i dag, men syns ikke designet var spesielt kult. Så nesten litt cheapt ut syns jeg. Men det har lite å si, så lenge fordelene funker ;)

Back