Lyst på Hilton HHonors gold?

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

I morgen skal Accor Platinum testes ut på Sofitel så får vi se hvordan det går!
HH bruker å være grei med meg iallefall.. men nysgjerrig på Accor Plat på Sofitel. Har du prøvd ennå? Vurderer nemlig Sofitel Amsterdam om ikke lenge...

HH bruker å være grei med meg iallefall.. men nysgjerrig på Accor Plat på Sofitel. Har du prøvd ennå? Vurderer nemlig Sofitel Amsterdam om ikke lenge...

Sofitel Hamburg ble prøvd på søndag. Ikke like hjertelig velkomst der som på Hilton, men absolutt godkjent. Ble informert om at de hadde oppgradert meg til et Superior room. Veldig fint rom det. Skal prøve å få lagt ut noen bilder mot slutten av uka når jeg kommer meg hjem. I tillegg fikk jeg en welcomedrink i baren, og det var fritt valg innenfor rimelighetens grenser. Dvs en flaske Dom P var i drøyeste laget. ;)

Synes kanskje det var litt smålig av dem og ikke oppgradere meg mer enn en romkategori. De hadde både Luxury room og Juniorsuite som de neste kategoriene. Og søndag var det sannelig ikke mange gjestene på det 241 rom store hotellet.

BF:cool2

Sofitel Hamburg ble prøvd på søndag. Ikke like hjertelig velkomst der som på Hilton, men absolutt godkjent. Ble informert om at de hadde oppgradert meg til et Superior room. Veldig fint rom det. Skal prøve å få lagt ut noen bilder mot slutten av uka når jeg kommer meg hjem. I tillegg fikk jeg en welcomedrink i baren, og det var fritt valg innenfor rimelighetens grenser. Dvs en flaske Dom P var i drøyeste laget. ;)

Synes kanskje det var litt smålig av dem og ikke oppgradere meg mer enn en romkategori. De hadde både Luxury room og Juniorsuite som de neste kategoriene. Og søndag var det sannelig ikke mange gjestene på det 241 rom store hotellet.

BF:cool2

Sofitel sitt program er ikke mye aa skryte av, det eneste er velkomstdrinken (som i Europa er meget begrenset). Ba om en Macallan 12 da jeg var i Munchen sist, det ble blankt nei. Bor lite paa Sofitel, men noen ganger siden det er naermeste hotellet til kontoret vaart i Redwood City CA. Der er det fritt valg i baren og de er dyktige paa oppgradering og massevis av gratis Evian paa rommet. Men det er nok fordi jeg signerer for vaar corp deal med dem og har bodd der endel, ikke pga den Plat statusen.

BTW, jeg var top tier i det gamle programmet til Sofitel og fikk derfor Plat fra dag en da programmet ble lansert for 3-4 aar siden.

Jeg har bodd kanskje 4-5 ganger i aaret siden da maks og har fortsatt Plat status

Men de 250 poengene faar alle, ikke kun Gold;)

Nå er jeg ikke helt med.

Som Gold, kan jeg som nevnt velge om jeg vil ha en snack og en vann, eller 250 extra poeng, i tillegg til grunnsummen og gullbonus. Altså om rommet koster 150 dollar, og jeg bor der en natt, tjener jeg 1500 grunnpoeng, samt 375 i gullbonus, totalt 1875. Så kan jeg velge om jeg vil ha enda 250 poeng, eller en flaske vann og en snack.

Jeg vet ikke om Silver har den fordelen (oppdaget den først da jeg ble Gold) og vet heller ikke hva Diamond får, men de som er Blue får vel ikke det?

Hvem mente du med "alle"?

Nå er jeg ikke helt med.

Som Gold, kan jeg som nevnt velge om jeg vil ha en snack og en vann, eller 250 extra poeng, i tillegg til grunnsummen og gullbonus. Altså om rommet koster 150 dollar, og jeg bor der en natt, tjener jeg 1500 grunnpoeng, samt 375 i gullbonus, totalt 1875. Så kan jeg velge om jeg vil ha enda 250 poeng, eller en flaske vann og en snack.

Jeg vet ikke om Silver har den fordelen (oppdaget den først da jeg ble Gold) og vet heller ikke hva Diamond får, men de som er Blue får vel ikke det?

Hvem mente du med "alle"?

My bad. Trodde Silver ogsaa fikk diverse paa Hampton Inn fortsatt, men ser at det ikke gjelder for det brandet lengre

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/silver.do

Funker upgrades og frokost for et eller to rom dersom man booker to rom på samme bestilling?

Funker upgrades og frokost for et eller to rom dersom man booker to rom på samme bestilling?

Sist gang jeg forsoekte det var Conrad Puerto Rico og vi fikk frokost for alle, men kun oppgradering paa ett av rommene

Sånn forøvrig, ser det ut til at det blir en liten forandring av fordelene man får.
I hovedsak for Diamonds, men også litt for Gold:

Space-available upgrades will be offered to Gold and Diamond VIPs regardless of MyWay preference.

http://www.flyertalk.com/forum/17831096-post51.html

Merk at dette gjelder kun W=A, Conrad, Hilton og Doubletree.

Om man f.eks. hos Hilton har valgt ekstra poeng som sin fordel (istedenfor upgrade og frokost), skal man altså allikevel få en upgrade.

Dette er dog ikke helt den ofisielle varianten ennå, men det skal visst komme en mail snart.

Sånn forøvrig, ser det ut til at det blir en liten forandring av fordelene man får.
I hovedsak for Diamonds, men også litt for Gold:

http://www.flyertalk.com/forum/17831096-post51.html

Merk at dette gjelder kun W=A, Conrad, Hilton og Doubletree.

Om man f.eks. hos Hilton har valgt ekstra poeng som sin fordel (istedenfor upgrade og frokost), skal man altså allikevel få en upgrade.

Dette er dog ikke helt den ofisielle varianten ennå, men det skal visst komme en mail snart.

Jeg ville ikke hatt noe som helst haap om noe annet enn ett stoerre rom paa hoeyere etasje som Gold. Jeg har som HH Gold hatt EN suiteoppgradering alle de aarene jeg har hatt statusen. Og som sagt, jeg har aldri rekvalifisert heller, det er en status jeg ikke hadde hatt dersom jeg ikke hadde hatt den gratis, her i USA bor man paa nesten alt annet enn Hilton dersom det er tilgjengelig.

Men det finnes en del gode internasjonale eiendommer, men det gjelder selvsagt ogsaa konkurrentene ;)

Da kan jeg melde om meget god mottakelse på London Hilton on Park Lane. Jeg hadde bestilt et standardrom (i laveste etasjer på hotellet), men ble oppgradert til en suite i 24. etasje (Grosvenor Suite) med utsikt til Hyde Park. Jeg er fornøyd... :-)

Spennende dette, har Conrad Centennial i Singapore neste uke :rolleyes:

Gjelder alle fordelene om bookingen er gjort gjennom f.eks hotels.com noe det viser seg at mitt neste opphold har blitt bestillt gjennom?

Da kan jeg melde om meget god mottakelse på London Hilton on Park Lane. Jeg hadde bestilt et standardrom (i laveste etasjer på hotellet), men ble oppgradert til en suite i 24. etasje (Grosvenor Suite) med utsikt til Hyde Park. Jeg er fornøyd... :-)

Hoeres bra ut. Det hotellet er ganske fresht (har ikke bodd der, men vaert innom). Grosvenor suitene er 42 kvadrat i de oeverste etasjene, saa en junior suite, men klart det er bedre enn ett rom i kjellern

Hoeres bra ut. Det hotellet er ganske fresht (har ikke bodd der, men vaert innom). Grosvenor suitene er 42 kvadrat i de oeverste etasjene, saa en junior suite, men klart det er bedre enn ett rom i kjellern

Det er nok en liten suite, med eget (lite) oppholdsrom med sofa, arbeidsbord, TV og et toalett, i tillegg til soverommet. Soverommet er vel omtrent på størrelse med King Exec rommene på samme hotell. Exec-rommene holder en mer enn god nok standard for meg...:)

De etasjene/rommene som er pusset opp, dvs. iallefall fra 17. Etasje og oppover, er flotte. Det er visstnok noen av de lavere etasjene som også er pusset opp, men når heisen ha stoppet i en del av de lavere etasjene så synes jeg de ser litt slitne ut.

Da kan jeg med et stort smil om munnen melde om at jeg fikk exec rom på Hilton Helsinki Airport Hotel med booking gjennom hotels.com :D

Da kan jeg med et stort smil om munnen melde om at jeg fikk exec rom på Hilton Helsinki Airport Hotel med booking gjennom hotels.com :D
Har du et fysisk kort? Når presenterte du kortet eller nummeret og når ble du oppgradert?

På snakk om gullkort, er det noen her som har fått dette i posten etter å ha fylt ut skjema hos Hilton?

Står jo faktisk følgende i deres betingelser:

"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status. Stays booked via "opaque" channels where the brand is unknown at the time of purchase are not Eligible Stays for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status, or the receipt of Elite tier benefits such as upgraded accommodations / amenities or access to health clubs."

Jeg tolker det slik at man ikke skal få poeng og at nettene ikke teller for høyere status hvis de er booket via Hotels.com (eller lignende) men at man skal få oppgradering, frokost etc.

Opaque (Hotwire, Priceline etc) gir derimot ingen oppgradering.

At de faktisk gjør det basert på en papirlapp er jo imponerende:-) Skal til Helsinki onsdag kveld, hadde det ikke vært for triple poeng på Radisson så hadde jeg nok prøvd Hilton

Back