Luxair starter Luxembourg - Oslo

Someone

Moderator
Medlem
Luxair har annonsert en rute mellom Luxembourg og Oslo. 2x ukentlig fra 3 mai, og 3x fra juni. Billetter i salg fra 25 januar, så har ikke sett hva slags flytype. Det er jo selvsagt også helt avhengig av koronasituasjonen

Flight nummer LG5553/4. Morgen rotasjon fra LUX på mandager, og ettermiddag/kveld på onsdag og fredag

https://www.luxair.lu/sites/default/files/2021002 - Luxair expands its range of destinations.pdf

For summer 2021, Luxair introduces 3 new destinations:Oslo, Norway: Oslo is an ideal destination for a city trip and will directly be accessible from Luxembourg. The captivating colors, diverse cultures and surrounding nature make Oslo an intoxicating city.Luxair will serve Oslo, twice a week from 3 May 2021 and three times a week from June 2021. Sales open on25 January 2021

Re: Luxair med sommerrute til Oslo

Stor sannsynlighet for at det blir med Q400, oftest den flytypen de opererer rutene til CPH/ARN med...

Luxair har vel aldri tidligere floeyet til Norge i rutetrafikk. Jeg ser det er noen flyvninger til Saelen ogsaa, men det ser ut til aa vare kun to rundturer. Er dette da til Scandinavian Mountains Airport?

Edit: ser Saelen-flyvningene ble beksrevet i Scandinavian Mountains - traaden.

Last edited:

Korona satte demper på oppstarten, men fra 1. november starter de opp 2 ukentlig - mandag/fredag med Q400 hele året.

Idag startet ruten, 2 x ukentlig. Bilder på Oslo lufthavns Instagram. Dash 8-400 benyttes.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blir en pause fram til 11. Februar før de (håper jeg) starter opp igjen. Fløy i romjulen men pauset ruten rett etter nyttår. Så da blir det LH via MUC på vei ned og via FRA hjem…..

Pokker.

Hilsen
FK27
Friendship Forever!

Ruten ligger ute for salg fra 11. februar og ut sommerprogrammet til de samme rutetidene. Rutetidene er litt merkelige, jeg har denne paa spaningslisten og vil proeve den. Satser paa en tur i februar eller mars.

Jeg hadde en bestilling her den 14/2, men flyvningen ble kansellert to dager etter bestilling. Jeg fikk flyttet avgangen til 14/3. De har endret rutetidene paa fredager noe da avgangen er noe senere paa dagen.

Oppstart er flytta til 21. februar for mandags-flightene, fredags-flightene starter 4. mars - fredag får forøvrig nye rutetider.

Ser at Luxair også har neddragning på LUX-MUC/CPH og ARN i vinter. Og vinterferien her nede er 14-18. Februar, trodde at skiferie i Norge skulle selge litt. Neida. Litt sammenligning av priser (uten å være veldig vitenskapelig) sier at i mars får du en rundtur for omtrent 1600 mot 2300 i november. Det med startpunkt i LUX.

Hilsen
FK27
Friendship Forever

Last edited:
Oppstart er flytta til 21. februar for mandags-flightene, fredags-flightene starter 4. mars - fredag får forøvrig nye rutetider.

Og nytt rutenummer. Onsdags avgangen er vel ikke tilbake, så det nå er 2x ukentlig?

Var det noensinne snakk om en avgang på onsdager? Jeg har kun sett mandag og fredag.

Ja, planen i starten var onsdager også. Pressemeldingen fra 20. januar 2021 sa så. Men Covid tok ikke slutt slik Luxair hadde håpet…

Skal forresten til LUX helgen 18 til 31. mars.

Hilsen
FK27
Friendship Forever.

Attachments

• 8AAF9C6E-E36B-40AB-AD22-6813D319EDAE.jpg
    8AAF9C6E-E36B-40AB-AD22-6813D319EDAE.jpg
    78.9 KB · Views: 456
Kom fra LCY via LUX i dag med første fredags-flighten for sesongen. Bra produkt. TR kommer i løpet av helgen.
450e3f7149a57a89958fc03c534285b0.jpg
a0edb88c6681188f37ee41baa252238a.jpg

Kom fra LCY via LUX i dag med første fredags-flighten for sesongen. Bra produkt. TR kommer i løpet av helgen.
450e3f7149a57a89958fc03c534285b0.jpg
a0edb88c6681188f37ee41baa252238a.jpg

Skal reise snart, de kansellerte min videreforbindelse og presterte å booke meg om til et fly som går før flyet fra Oslo lander. Jeg fikk booket om til dagen etter, men de ville ikke betale for hotell ettersom de opplyste om dette tidligere enn to uker før. Svinepelser!

Skal reise snart, de kansellerte min videreforbindelse og presterte å booke meg om til et fly som går før flyet fra Oslo lander. Jeg fikk booket om til dagen etter, men de ville ikke betale for hotell ettersom de opplyste om dette tidligere enn to uker før. Svinepelser!

Men hvilket flyselskap er det som betaler for det idag?

Men hvilket flyselskap er det som betaler for det idag?

Kanskje ikke mange. Men å tilby en avgang jeg ikke kan nå er direkte uhøflig. Da jeg kontaktet dem sa de at jeg måtte kontakte reisebyrået og gadd ikke løfte en finger.

Back