Lufthansa-ruter på Sola/Stavanger

Re: Lufthansa øker på SVG

Foretrekker Embraer framfor CRJ700/900. Den er rommeligere og det er bedre plass til beina og bagasje. Har opplevd at SAS CRJ900 fra SVG til CPH ikkje har kunnet ta med all bagasjen. den måtte ettersendes med neste fly !
 
Re: Lufthansa øker på SVG

De mange gangene jeg har flydd mellom SVG og FRA har flyene ofte vært fulle i i Boeing flyene eller i Embraer flyene som har blitt brukt i den ruten her. Om de går over til CRJ700 ville rett og slett være en katastrofe.

Jepp, verden går jo under i år, så vi har nok sett starten nå...
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Det hadde vært kanon med A380 fast også, og det kommer sikkert dersom behovet er til stede :rolleyes:

Men fra spøk til alvor - det var da fælt så mye oppstyr det skulle bli rundt denne lille saken. Jeg tror vel at LH har rimelig god oversikt over hvordan de best skal utnytte flåten sin for å få best mulig inntjening. Og til syvende og sist, er det jo det dette dreier seg om for selskapet - rasjonell drift og så gode inntekter som mulig!
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Ja er enig der, slik som jeg skrev på en post her inne for litt siden. Vi kan nok ikke gjøre mye med dette, LH vet nok best hva som må gjøres eller hva som skal gjøres. Alt vi kan gjøre er og kjøpe billett og reise med dem, eller bare se hva endringene blir vi kan ikke styre LH.
 
Re: Lufthansa øker på SVG

HAH! Relevant humor! I like.

Lurer bare på hvor lenge det er til LH setter inn A32X fast på SVG-ruten, er nok bare snakk om tid.

2012 slik som det ser ut na, med de info jeg har om flate-planen til LH...

Dersom ruten blir under-performer, sa blir det en miks av CRJ og ERJ i fremtida...
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Jeg tror vel at LH har rimelig god oversikt over hvordan de best skal utnytte flåten sin for å få best mulig inntjening. Og til syvende og sist, er det jo det dette dreier seg om for selskapet - rasjonell drift og så gode inntekter som mulig!

Nei!! De kan bare drite og dra hvis de setter inn noe mindre enn A330! :colgate:

2012 slik som det ser ut na, med de info jeg har om flate-planen til LH...

Dersom ruten blir under-performer, sa blir det en miks av CRJ og ERJ i fremtida...

At det blir sånn i 2012 tviler jeg ikke på. Men syns det er litt rart at de kutter ut 2000 seter. Alle de gangene jeg har flydd LH, så har det vært stappfullt. Men som tidligere sagt både i denne, og i andre tråder. Så betyr jo ikke 100% PAX at ruta er lønnsom.

Men jeg har forsatt troen på at LH vil sette inn større fly på sikt, og med mindre de kjøper inn 737, så tror jeg det blir A32X. Er det så urimelig da?
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Men jeg har forsatt troen på at LH vil sette inn større fly på sikt, og med mindre de kjøper inn 737, så tror jeg det blir A32X. Er det så urimelig da?

Nei, det er absolutt ikke utenkelig at de skulle sette inn A319. Ruten lå jo inne med B733 for noen uker siden, som er omtrent like stor.
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Nei!! De kan bare drite og dra hvis de setter inn noe mindre enn A330! :colgate:



At det blir sånn i 2012 tviler jeg ikke på. Men syns det er litt rart at de kutter ut 2000 seter. Alle de gangene jeg har flydd LH, så har det vært stappfullt. Men som tidligere sagt både i denne, og i andre tråder. Så betyr jo ikke 100% PAX at ruta er lønnsom.

Men jeg har forsatt troen på at LH vil sette inn større fly på sikt, og med mindre de kjøper inn 737, så tror jeg det blir A32X. Er det så urimelig da?


Only word now is: Capacity-Control.

LH har tapt i 2011 en betydelig summ i Europa- og Domestic traffik. Ryktene sier opp til 300 Mio. €. Franz som ny CEO kutter alt hva ikke tjener. BMI röyk, LHI röyk, andre ting star i fare-sone.

Nico Buchholz som innkjöps-sjef for flate er en meget dyktig mann hos var hoved-konkurrent. Jeg er absolut sikkert han kikker pa hva 737MAX kan tilby og dersom det er en regnstykke som gar i pluss, sa vil han kjöpe flyet. Husk at LH har en haug gamle A32S fly som vil ogsa trenge erstatting.

For SVG betyr dette jo. Enten har marked dette volum og etterspörelse og konkurranse-situasjonen tillatter a sette inn en 130+ seter, sa blir det B737/A32S i fremtida, eller de tre förste-nevnte faktorer ikke tillatter dette, sa blir dette de mindre fly som har base ved FRA. Og dette er CRJ700 og ERJ... Andre ting er ikke mulig...

Som antydet tidligere, sa gjenstar dette a se hvilked effekt salget av bmi ha pa LH sitt SVG-FRA. Fordi BA far jo en direkte feeder til LHR, som kan mate bra inn til deres LHR-IAH, dersom de setter schedule rett...
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Nico Buchholz som innkjöps-sjef for flate er en meget dyktig mann hos var hoved-konkurrent. Jeg er absolut sikkert han kikker pa hva 737MAX kan tilby og dersom det er en regnstykke som gar i pluss, sa vil han kjöpe flyet. Husk at LH har en haug gamle A32S fly som vil ogsa trenge erstatting.

Ikke forstå meg feil, BU662. Jeg mener ikke at LH ikke vurderer 737MAX. Men bare at de for øyeblikket bare har A32X og 733, og hvis 733 fases ut, så betyr jo det at på sikt for en del år fremover har de primært A32X.

At de kikker på 737MAX er ikke mindre enn høyst sannsynlig. :)
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Jeg mener ikke at LH ikke vurderer 737MAX. Men bare at de for øyeblikket bare har A32X og 733, og hvis 733 fases ut, så betyr jo det at på sikt for en del år fremover har de primært A32X.

Som BU662 nevnte tidligere i tråden, det er 15 B733 og 13 B735 som skal ut. Om jeg ikke tar feil så betyr vel det at det blir 18 B744 og 10 B735 igjen i flåten (?).
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Jeg synes det er rart at LH driver og sender ut mail med teksten "For the new year: Many extra seats from friday to sunday" dersom de planlegger å redusere kapasiteten så dramatisk som det framkommer her....

Markedsføring kalles det vel.
 
Re: Lufthansa øker på SVG


Orsak. Hodet er ikke helt med meg for tiden.

Uansett hvilket tall man setter bak. Så tror jeg forsatt at LH setter inn større fly igjen. (Nei jeg tenker ikke på widebody). Men for all del. Jeg har tatt feil mange ganger før. :)
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Kommunikasjonssjef Dünhaupt sier at selv om de små jetflyene er lagt inn i stavangerplanene, er det på langt nær sikkert at flyene beholdes når det endelig programmet for sommeren er klart om fire til seks uker. Mye kan skje innen den tid.

- Det kan ikke utelukkes at Lufthansa på ny setter inn større fly og bedrer kapasiteten til Stavanger, påpeker kommunikasjonssjefen.

Han opplyser at Norge er høyt prioritert i Lufthansas ruteplanlegging og flyginger. Ikke minst har Stavanger stor anseelse på grunn av byens deltakelse i flyselskapets opplegg med regulære flyginger til de viktigste, globale oljebyene.

- I Lufthansa er vi også klar over at den norske trafikken ikke er så hardt rammet av den økonomiske krisen som flyr over Europa for tiden. Dette gjør det også interessant å ha god kapasitet på rutetilbudet, fortsetter Europa-sjef Aage Dünhaupt i Lufthansa.

http://www.aftenbladet.no/lokalt/Mindre-fly-med-farre-billigseter-2913166.html
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Det bekreftes nå at Lufthansa kun skal bruke CRJ700 i sommer. Dette til tross for at Lufthansa fløy nesten 150 000 i fjor, en økning på 26%.
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Prøvde å booke tur fra SVG via FRA 23 Juni, men et ser ut som at alle setene er utsolgt allerede!!:drunk:
Vi får håpe det dukker opp noen større fly snart:(
 
Re: Lufthansa øker på SVG

En CRJ er ihvertfall mer elegant å se på enn en Embraer (uansett størrelse og type)
Får håpe LH setter inn CRJ900 snart
 
Re: Lufthansa øker på SVG

Prøvde å booke tur fra SVG via FRA 23 Juni, men et ser ut som at alle setene er utsolgt allerede!!:drunk:
Vi får håpe det dukker opp noen større fly snart:(

Er ikke 23 juni første dag av skoleferien? Så det er ikke rart om den er utsolgt. Men det er merkelig at LH har kuttet så kraftig på en rute tilsynelatende går bra!

En CRJ er ihvertfall mer elegant å se på enn en Embraer (uansett størrelse og type)
Får håpe LH setter inn CRJ900 snart

Det er altså best at LH setter inn CRJ900 fremfor E-90 fordi førstnevnte ser bedre ut? (Noe jeg forøvrig ikke er enig i, E-190 ser mye bedre ut og er mer behagelig, etter min mening). For ikke og snakke om at den tar flere pax!
 
Back
Top