Har flydd A380 fire ganger før (riktig nok bare på økonomi hos Singapore Airlines) men syns ikke Lufthansa sin var spesielt roligere enn andre A380 under take off. Dette til tross for at jeg mener å ha lest at First Class kabinen skal være ekstra godt lydisolert. Men uansett er A380 et meget rolig og komfortabelt fly.
Sakte steg vi oppover, og det gikk i vanlig Lufthansa stil ca 20 min før setebeltet kunne løsnes og de nye toalettene kunne utforskes.
Gulvet er mykt og behagelig å gå på. Benken derimot er ganske så hard
Dette er noe av det smarteste som er plassert inni flyet. Vertfall for oss gutter
Store speil gjør at toalettet føles veldig stort
Toalettene var fantastiske og med en enorm romfølelse, og jeg gledet meg hver gang jeg kjente den minste antydning til å besøke et av disse. Tannkost, barberhøvel og alt annet en kan trenge lå i forskjellige skuffer og skap, og til hendene var det selvfølgelig håndklær.
Vel tilbake i setet kom purser og tiltalte meg med navn, presenterte seg selv og delte ut menyer
Vestlig
Japansk
Drikke var det samme som på flyet til Seoul (se post 22)
Så at et par passasjerer ikke brydde seg om maten, og valgte å legge seg for litt søvn, til tross for at klokken var 10 på morgenen. Selv så jeg en dokumentar på AVODen mens jeg ventet på mat.
Skillevegg mellom 1D og 1G blir elektrisk styrt av crew som spør om denne skal heises opp eller ikke
Startet med en appetizer jeg ikke har anelse hva var. Syns ikke det smakte så veldig godt, men nå er jeg jo ikke vant med skikkelig mat
Så var det andebryst, dette smakte bra. Droppet kaviaren denne gangen
Har aldri likt salat, men denne var ganske god
Så kom høydepunktet, nemlig lammet. Dette smakte fantastisk, og er noe av det beste jeg har spist uansett høyde over havet
Droppet ost denne gangen, og nøyde meg med denne til dessert. Smakte helt greit
God og mett var det bare å lene seg tilbake i et veldig behagelig sete og styre litt rundt med AVODen for å sjekke det ut. Skjermen var stor og med et veldig bra bildet. Menyen var rask og enkel å forstå. Men utvalget syns jeg personlig var alt for lite. Her syns jeg Lufthansa kunne spandert på seg et skikkelig utvalg av filmer og serier. Måtte lete lenge før jeg fant noe av interesse, mens de gangene jeg har flydd SQ, så er problemet det motsatte, nemlig for mye å velge mellom.
Er det slike en styrer Airbus 380 med?
Prøvde meg også på et fotballspill, Valgte Tyskland, men tapte allikevel for Saudi Arabia. Savnet en innstilling for hvor gode motstanderlaget skulle være
Syns det var på tide å sjekke ut resten av flyet, og spurte om det var mulig. Det var ok (men syns de så litt rart på meg), de skulle bare sjekke om serveringen var over i de andre klassene. Jeg måtte også ta med boardingpasset, sånn at jeg fikk komme tilbake.
Trappen foran var avstengt under hele turen, så denne kunne ikke brukes. Forklaringen var at de ikke ville ha folk hengende utfor cockpit .
På vei bakover på upper deck måtte vi gjennom et meget stort galley for å nå business class. Gardinet som skillet First med galley var veldig tykt og stivt, nesten som en skyvedør. Denne dempet lyden veldig godt, for jeg hørte ikke en lyd fra galley under turen.
Business sine 98 seter virket alle okkupert, så det virket ikke som LH har problemer med å fylle den delen av flyet.
På økonomi på main deck virket det også fullt, men vi nøyde oss med bare å sjekke ut bakeste seksjon
På vei opp og tilbake var gjerdet stengt. Vi hadde fått beskjed om bare å rope ut hvis det ikke var crew der, men følte det ble litt dumt. Men et par små HAAAALLO ble det, slik at vi tilslutt fikk komme tilbake til varmen.
Gjerdet mellom main deck og upperdeck
Selv om det var en dagflight, måtte jo sengen prøves. En flyvert la ned setet og la på en tykk overmadrass, pute og dyne, før skilleveggen ved hodet ble kjørt opp. Dette ble en veldig god seng, og ganske så myk. Med skilleveggen oppe følte jeg også at det ble privat nok.
Så var det bare å trykke på knappen for å stenge solen ute
http://www.youtube.com/watch?v=rUuj3DvB32w