Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvorfor skulle det ikke det? Jeg vil påstå det kunne gått enda bedre med et fly med motorene på raua, for da hadde jo ikke motorene mottatt like mye bank som disse 767-motorene gjorde her...
Det var SP-LPE med besok pa Sola (Star Alliance). Denne kalles ogsa "Papa Error", den er den eldste (21 aar gammel) og brukte ha stedige lille feiler, man forklaret dem med brasilienske ursprungen og darlige underhold i VARIG.
Men da hadde vel flykroppen tatt i mot alt sammen i stede. Vil tro to nye motorer er litt billigere enn å fikse et fly med opp flerret buk.
Tenker siden det ser ut som dem holder flyet stabilt, istedet for at det f.eks. bikker litt på siden og brekker en vinge..?

Noen som har sett om RAT var i bruk?
Er jo ikke bruk for den når begge motorer (generatorer) fungerer...
Faen måsta jag quote dem selv for å få svar på noe litt mer interessant enn guttegjengen grei som snakker litt sånn utydelig om trender i luftfarten.
...om det er vingene, buken eller motorene er best å herpe på et fly som nødlander - så please please elaborate!
Fra TVN24.pl: Tårnet til LO016: "Lykke til!"
Til dere som kan slikt; skal ikke ATC og mannskapet snakke engelsk?
Eller lemper man på dette kravet(?) ved nødlandinger, og snakker lokalt?
TVN24 har sluppet et lite klipp av dialogen mellom tårnet og LO016 rett før landingen;
http://www.tvn24.pl/-1,1722795,0,1,wieza-do-pilotow-powodzenia,wiadomosc.html
De viser også til www.liveatc.net, men jeg fant ikke ut hvordan man kan høre historiske opptak der.
Vi kan vel regne med at dette flyet blir kondemnert?

Ingen som vet?

Nok et eksempel på at "we fly for food" ikke er tingen når the shit hits the fan.
Vi kan vel regne med at dette flyet blir kondemnert?
Generelt sett er engelsk er standarden mellom ATC og piloter, men man kan også bruke lokalt språk. Det er imidlertid ikke anbefalt da det kan skape usikkerhet og være forvirrende for crew på samme frekvens som ikke kjenner det lokale språket. Da kan man gå glipp av informasjon som kan vise seg å være viktig, informasjon som i utgangspunktet kanskje ikke var viktig. Men det er klart, er det en nødsituasjon så er det nok enklere for det lokale crewet å snakke det lokale språket med ATC slik at man er sikker på at all informasjon blir gitt på en mest mulig korrekt måte, fremfor at man skal forsøke å si det på engelsk. Ikke alle er like stødige i "normal" engelsk
LOT får jo, som første i Europa, 787 når kommer de? Rekker de/den sommerprogrammet?Redan 5 stycken 767 menade en flottebristen under sommar. Det ska va svart att hitta en ledig 763 med GE-mottorer...
LOT planlag att ta den sjette maskinen og apne ruten til PEK fra mars 2012.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	