• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LOT 767 landet i WAW uten landingshjul

Under linken finns en video gjort av en pax, begynner 1 minutt innen landing, viser landingen innifraan, evakuering osv...

Interessant å se videoen og hvordan det forløp. Ser ut som det aller meste gikk riktig for seg.
 
Kaptein Wrona og hele crewet var i dag hos den polske president Komorowski og mottok medaljer for "wybitne zasługi w służbie państwu i społeczeństwu, za profesjonalizm i wzorową postawę w obliczu zagrożenia życia ludzkiego"

Det siste betyr noe sånt som: "fremragende innsats i tjeneste for samfunnet, for deres profesjonalitet og eksemplarisk holdning i møte med trusler mot menneskers liv."

Vel fortjent, spør du meg.

672412_11b07055_7.jpg
 
Fr o m 13 nov til 15 jan 2012, ruter til Hanoi og Toronto skal flys delvis med ersattningsplanet, wet-leaset fra Aerosvit ;|
 
Kaptein Wrona og hele crewet var i dag hos den polske president Komorowski og mottok medaljer for "wybitne zasługi w służbie państwu i społeczeństwu, za profesjonalizm i wzorową postawę w obliczu zagrożenia życia ludzkiego"

Det siste betyr noe sånt som: "fremragende innsats i tjeneste for samfunnet, for deres profesjonalitet og eksemplarisk holdning i møte med trusler mot menneskers liv."

Vel fortjent, spør du meg.

672412_11b07055_7.jpg

Så flott!!! :)
 
Rapporten er ute:

http://www.transport.gov.pl/files/0/30680/20111400RWenglish.pdf

Og har denne lille teksten på side 9:

After lifting the aircraft from the runway, in agreement with this operation manager, a
test of the landing gear extension with the alternate landing gear extension system was carried out. After connecting the ground power unit, setting C829 (A1) BAT BUS DISTR circuit breaker in the position „On” and activation of the alternate landing gear extension system, the landing gear was extended. The aircraft was towed to the operator's technical base.

Kan se ut som at det ike var noen EICAS-melding om at det manglet en del strøm rundtom, og at ingen manuelt sjekket at ingen av sikringene var "røket"?

-A
 
Back
Top